Toon posts:

Laptop adapter maakt geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.829 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In Nederland heb ik een Acer Aspire 1600 gekocht met daarbij bijgeleverd een Lite-On adapter. Nu zit ik een maandje in Engeland, waar ze 240V netspanning hebben. Sinds dien is het zo dat de adapter begint te tikken als er veel stroom wordt gevraagd door de laptop, bijvoorbeeld bij gamen ofzo. Eerst hoorde je af en toe een tikje, en nu klinkt het als een laptop harde schijf @ maximum load.

Voor zover ik weet zou een adapter geen geluid moeten maken. De adapter kan 240V aan. Dat staat er achter op. Om de Nederlandse stekker te kunnen gebruiken zit er een stekkeradapter tussen de stekker en de wandcontactdoos (anders past dat niet).

Het gaat hier om een Lite-On pa-1121-02 adapter. (100-240V, 50-60Hz, 120W).

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12 18:54
Zou het niet het plastic kunnen zijn wat uitzet?
Ik heb namelijk ervaring met die adapters en die kunnen aardig heet worden, maar dit heb ik nog niet mee gemaakt.

Als het probleem zich voorblijft doen zou ik even contact zoeken met Acer hierover :)

Verwijderd

Voor zover ik weet zou een adapter geen geluid moeten maken.
ik heb wel eens adaptors gezien met ingebouwde fan. heb jij dat toevallig ook?

Verwijderd

Topicstarter
nee, het is ook geen fan-geluid. Het is meer een tikkend geluid. Dat uitzetten zou kunnen, maar het blijft wel vrij lang aanhouden. Ik zal er eens op letten, of dat het kan zijn.

Verwijderd

klink als een doorslaande condensator, Moet je intern kijken of je een condensator kan vinden die dit geluid maakt,
Als het een schakkelende voeding is let op spanning, deze kan ook nog aanwezig zijn nadat de adapter uit het stopcontact is

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, klinkt niet echt goed. Is dat gevaarlijk? Kan dat ding nog lang mee zo, of wordt het tijd voor een nieuwe (door de Acer vergoedde) adapter? En als een condensator doorslaat, zou de adapter dan nog wel goed werken? (het lijkt er wel op, want de laptop geeft aan dat ie op de adapter werkt en niet op de accu).

Verwijderd

Kheb het ook met mijn jewel briliant 2785, kheb hem nu 4 maanden en hij doet het al vanaf het begin. Lijkt me niks gevaarlijks ofzo, Kheb er ook een 4x4 fan in zitten maar die slaat nooit aan.

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:04
-Misschien een beetje oude koeien uit de sloot halen, maar toch-

Ikzelf heb ook een Acer Aspire 1604, met dezelfde adapter, en ook mijn adapter maakt continu tikkende geluiden, ik dnek dat het iets is wat schakelt in dat ding. Ik vind ook dat ie uitermate warm wordt voor een adapter, maar dat vind ik van de laptop zelf ook, weet niet of er meerdere mensen zijn die dit ondervonden hebben?
Ik draai ook niet echt hele zware prog's ofzo, maar af en toe gaat m'n fan van m'n laptop echt als een gek tekeer. Heb de achterkant van m'n laptop al op een verhoging gezet (met een uitsparing voor de lucht inlaat/uitlaat) zodat er een beetje koele lucht onderdoor kan stromen, maar heb nog niet echt verbetering (ook geen verslechtering) gemerkt.
offtopic:
Werkt trouwens ook wel lekker als je de achterkant van je laptop een cm of 5 verhoogt, heb je ook betere houding in je polsen, enige nadeel bij die Aspire 1600 is dat de CD/DVD naar voren open gaat, dus ff optillen dan maar

Verwijderd

Geschakelde voedingen zoemen altijd een beetje, maar dit klinkt wel extreem...
Maar toch, die 240 volt moet geen probleem zijn, want ik zit thuis (gewoon in Nederland) ook tussen de 230 en 240V.
De adapter maakt geen herrie als je hem zonder belasting aan hebt staan?

En als je het niet vertrouwt kan je misschien Acer of de leverancier vragen of dit normaal is...
Pagina: 1