modem in IBM desktop gaat niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Ik heb een IBM (netvista 2179 91G) die ik heb moeten resetten naar fabrieksinstellingen met behulp van de bijgeleverde recovery disc. Op de cd staat Windows Me en dus zijn er ook alleen maar win Me drivers bijgeleverd. Alles geinstalleerd (meest volledige systeemhersteloptie). Windows drivers, alles.

Alles werkt, behalve de netwerkkaart en de/het modem. Via een andere computer toen alle updates van ibm.com gehaald (ruime 100MB), op een cdtje gezet en die allemaal geinstalleerd. Kreeg ze daarmee ook niet aan de praat maar verder was alles tenminste up to date. Gebeld met de "helplijn" van ibm, en die jongen heeft me een mailtje gestuurd met 2 linkjes voor de drivers. Met 1 van die linkjes heb ik de netwerkkaart aan de praat gekregen, en met behulp van de ander heb ik na een dik uur lopen klooien eindelijk die modem bijna aan de praat, alleen na het aanwijzen welke modem het was etc. is er geen vrije COM poort over waarop ik hem zou kunnen installeren.

Nu heb ik ondertussen nog een driver van internet gehaald, ook voor dezelfde conexant HCF modem, ook voor windows millenium, maar toch niet dezelfde als die ik gekregen had (?). Als ik de executable draai installeert deze een aantal bestanden in de standaard drivermap van een IBM (C:\IBMTOOLS\Drivers\drivernaam\ Enige tijd hierna krijg ik het bekende Found New Hardware scherm, alleen in plaats van Conexant HCF v.90 etc. fax modem staat er alleen PCI Card. Aangezien die PCI Card de modem MOET zijn (toch?) heb ik na enkele vergeefse pogingen handmatig de conexant modem aangewezen. Windows gaf een waarschuwing dat de driver niet voor dat apparaat geschreven was (maar dat moet dus eigenlijk wel zo zijn). PC gereboot. Inbelverbinding ingesteld. Modem config gecheckt, modem had nu COM5 gekregen. Alleen als ik nu de verbinding laat bellen krijg ik een blue screen.

De helpdesk was tegen die tijd natuurlijk al lang dicht. Wie weet er nog een manier om die modem aan de praat te krijgen??

Alvast bedankt,

Niels

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Probleem is inmiddels opgelost, de modem is ooit een keer vervangen en er zat nu een modem in van een ander merk 8)7 :o gelukkig had er nog niemand gereageerd want dat was voor niks geweest

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.