[DHZ?] Losse lenskapje, hoe aan camera binden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een nieuwe cam _/-\o_ maar deze heeft een grote lens en een lenskapje om deze te beschermen.

Ik had/heb hiervoor een ixus, dus elke keer als ik de camera uitzet, dan werd de lens vanzelf door twee metalen platen beschermd. Nooit over hoeven na te denken.

Een lenskap is dus een beetje wennen voor mij, vooral omdat deze, zoals zoveel anderen gewoon een los dingetje is. Weten jullie wat truukjes om deze aan de camera te verbinden zodat je het kan laten bungelen als je je camera gebruikt? Ik dacht zelf aan met een touwtje vastmaken aan de ringen waar de nekstrap toch aan hangt. Maar hoe ik dat aan die lenskapje moet gaan bevestigen? Bestaat er een kleine plakkertje met een plastic touwtje of zo dat ik in de fotoshop kan kopen? Hoe doen jullie dat nou/.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:06

Marc H

- - Is wakker - -

Misschien is het handig als we weten welke camera :)

<edit>
Ik heb er altijd 2 een van de voorkant van de lens, een achter, en ook nog een afdek kap van de camera vatting. Ale drie gaan ze in een vakje in mijn tas. , de lens kap draag ik in mijn jaszak, zodat ik die er snel op kan doen.

[ Voor 74% gewijzigd door Marc H op 06-03-2004 14:56 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 22:43

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ja... je gaat gewoon naar de fotograaf en vraagt daar om een touwje om je lenscap aan je camera te bevestigen.
(ik meen dat de Mediamarkt die ook wel verkoopt... van Hama)

Je krijgt dan een touwtje met een lusje eraan en aan de andere kant een kunststof schijfje met dubbelzijdig tape erop. Dat dubbelzijdige tape zit aan de ene kant al aan het schijfje vast, met de andere kant plak je die op je lensdop. Lusje maak je om het koord van je camera of mogelijk aan een oogje van je camera vast.

Geen punt; wat jij zoekt bestaat allang voor niet al teveel geld :)

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.ratloaf.com/misc/lenscap1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 06-03-2004 14:53 ]