Proxyserver installeren op casema (COM21/EuroDocsis)

Pagina: 1
Acties:

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Ik heb een vraag en misschien hebben hier meerdere mensen baat bij,

Ik heb momenteel:
- 2 desktop pc's
- Laptop
- All in one office jet

Wat wil ik hier mee,
Ik wil deze pc's en de office jet in een netwerkje leggen zodat alles toegankelijk is voor elkaar. De laptop komt draadloos en evt. nog op een aparte aansluiting.
Het schijnt zo te zijn dat wanneer je een eurodocsis modem hebt of krijgt je je internet verbinding niet meer kunt delen via een pc of router. Mijn idee is om na de modem een pc te installeren waarop de internetverbinding binnenkomt en op deze pc een proxyserver installeren. Is het dan mogelijk dat je met de 2 pc's en die laptop op internet kan.
Ik heb ter verduidelijking even een tekeing gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/p.vanheel/Netwerk.JPG

• E-razor1984
Niemand een idee of dit werkt ?

Verwijderd

Waarom niet gewoon testen? En als het niet werkt, waarom niet gewoon een simpel routertje met L2TP-ondersteuning op de kop tikken en die ertussen hangen? :)

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 21:30
zal wel werken

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk ook dat het werkt, maar waarom zou je een proxyserver installeren als je ook gewoon die computer het internetverkeer kan laten forwarden naar de modem? :)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• E-razor1984
alwinh schreef op 07 maart 2004 @ 16:37:
Ik denk ook dat het werkt, maar waarom zou je een proxyserver installeren als je ook gewoon die computer het internetverkeer kan laten forwarden naar de modem? :)
omdat ik hier toch een pc heb liggen die stof ligt te verzamelen. En het schijnt zo te zijn met die Motorola modems dat je je internet verbinding niet meer zo makkelijk kan delen

[ Voor 26% gewijzigd door E-razor1984 op 07-03-2004 16:42 ]

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Je lay-out lijkt in principe goed.

Welke software wil je ervoor gebruiken, All in one -> Windows dus...

Mar voor de rest?

Voor Proxy enz, kun je eens aan 602Pro Lan Suite 2004 denken (gratis tot 5 users)

Misschien heb je andere software... ben benieuwd :-)

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34
Heb dezelfde opstelling, gebruik een servertje als proxy/router/firewall/ftp
Dus het werkt..

• E-razor1984
Op school ben ik ooit eens met winproxy bezig geweest, deze kan tegelijk als mail en als proxyserver dienen. Werkte op zich best goed

Verwijderd

Ik doe hetzelfde, gaat best wel werken

• E-razor1984
Maar ik zit ook wel eens online spellen te spelen, heb je dan geen problemen met het hosten van servers of iets dergelijks ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Casema Eurodocsis gaat via L2TP. Laat de sitecom DC-202 dat nou prima ondersteunen...heb je een routertje en een 4poorts switch ineen. Hang je een servertje aan, dat servertje hang je in de DMZ (of niet, dat mag je zelf weten, anders moet je poortmappen) en draaien kun je.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• E-razor1984
The_Eagle schreef op 08 maart 2004 @ 18:54:
Casema Eurodocsis gaat via L2TP. Laat de sitecom DC-202 dat nou prima ondersteunen...heb je een routertje en een 4poorts switch ineen. Hang je een servertje aan, dat servertje hang je in de DMZ (of niet, dat mag je zelf weten, anders moet je poortmappen) en draaien kun je.
Ja OK dat zou ook kunne maar ik wil graag een router met een draadloos basisstation
Pagina: 1