Doffe Foto's opkrikken?

Pagina: 1
Acties:

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Beste FotoFreakz ;),

Ik kom net terug van skivakantie in Italie, veel foto's gemaakt natuurlijk, alleen omdat de achtergrond meestal sneeuw is, en die is natuurlijk vormt dat tegenlicht, waardoor al mijn foto's van personen zwart zijn geworden, nouja niet helemaal zwart natuurlijk :(

Weet iemand een programmatje waarmee je doffe punten kunt scherpen en de foto's op bepaalde punten een stukje kunt belichten?

Alvast bedankt,
Robbert O-)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Zelf uitvoeren met Photoshop ;)

Er zullen vast wel wat programma's zijn die zoiets automatisch kunnen (of anders een batch process in Photoshop), maar handmatig zorgt meestal toch voor een beter resultaat aangezien geeneen foto hetzelfde is :)

[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 06-03-2004 14:14 ]

The devil is in the details.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Photoshop idd. Als je een voorbeeldje geeft kan ik je best wat pointers geven waar je op kan letten in photoshop, maar automatisch zou ik nalaten. Je hebt wat programmatjes die een beetje je contrast aanpassen enzo, maar je krijgt nooit het resultaat wat je zelf kan doen.

Wat je in films ziet, waar je een superwazig plaatje inlaad en op 'enhance' klikt, dat bestaat zover ik weet niet :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Meest makkelijke methode is om een foto te openen in photoshop. Levels kiezen (CTRL+L) witte druppelaar aanklikken, en dan iets op de foto aanklikken dat meest wit hoort te zijn. Daarna zwarte druppelaar, en dan iets kiezen dan pikzwart hoort te zijn.

Dit is de meest grove, maar toch efficiente methode.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:40
Wat ook nog wel een beetje kan werken is simpelweg kiezen voor autolevels of autocontrast in photoshop.

• Wok
  • Laatst online: 00:34

Wok

Dakloos...

Hielko schreef op 08 maart 2004 @ 01:04:
Wat ook nog wel een beetje kan werken is simpelweg kiezen voor autolevels of autocontrast in photoshop.
Sorry, maar de auto-instellingen van PS zou ik mijden als de pest. Je krijgt dan echt een verneukeratief resultaat, omdat PS uitgaat van de extremen. Beter is het om het handmatig te doen. Gewoon een beetje experimeteren met de levels. Het kan idd even duren voordat je de werking ervan snapt, maar als je het doorhebt, kun je mooite resultaten halen.

De opties van DarkX en athlonmkf zijn dan beter imo.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Acid_Burn
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Kijk eens naar mijn reply over curves
[rml]Acid_Burn in "[ Showcase] Sneeuw op de hei"[/rml]

mischien heb je er wat aan. Met curves kan je de heldere delen laten voor wat ze zijn en de donkere kleuren lichter maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Acid_Burn op 08-03-2004 18:18 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Als ik veel foto's wat wil oppeppen en ik geen zin heb in uren nabewerken gebruik ik het programma Photocleaner, werkt redelijk en snel, de meeste functies zitten ook in de gratis versie.........
Pagina: 1