geen 100mb-full en 100mb-half

Pagina: 1
Acties:

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wij hebben hier thuis een router in het netwerk zitten.
Nu wil de buurman internet via ons.
Dit werkt goed, alleen werkt het niet op 100mbit.
Het ziet er ongeveer zo uit:

Router-------------------------PC-Buurman
  |     |
  |     |
Pc1   Pc2

Pc1+Pc2 staan bij ons en halen wel 100mbit.
Tussen de router en de buurman zit een kabel van 60meter.
Dit is een pds-kabel gekombineerd met een grond-kabel (4x2x0,5gplk).

Nu is de vraag waar kan dit aan liggen.
ps: Het ligt niet aan de netwerkkaart

• DefaultUser
  • Laatst online: 25-07-2025
Wat voor pds kabel is het precies?
ik lees hier dat je Level 5 kabel nodig hebt voor 100 mbps. Of heb ik het over de verkeerde psd kabels?

Als ik maar een beetje kan computeren

• Edmund
  • Niet online
Het is een Lan1061 kabel.
Normaal gebruik je voor een netwerk een utp kabel,
maar dat doen wij niet omdat er een andere kabel onder de grond lag.

In bedrijven worden deze kabels ook gebruikt, alleen zit dan aan beide kanten een pds-kast. Wij hebben dit niet, maar theoritisch zou het zo ook moeten werken.

Helaas kunnen wij alleen de snelheid niet halen, de rest werkt nu wel

Edit: Lan 1061 is een Cat 5.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 06-03-2004 14:05 ]

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
naja internet is toch geen 100mbit? :) Voor verkeer tussen twee pc's is 100mbit nuttig, maar voor internet?

• Edmund
  • Niet online
In het principe maakt het niet uit.
Maar eerst kreeg ik het netwerk niet op full-duplex.
Dit is inmiddels wel gelukt.

Nu wil ik alleen weten waarom ik geen 100mbit kan halen.
Aan de kabel kan het in het principe niet liggen.

Verwijderd

wat zijn de specs van de pc van buurman? misschien trekt z'n pc het niet om 100mbit full duplex te versturen, bijv. met te trage hd.

EDIT: anders zet je even een pc van jou daar neer, bij je buurman, kan je controleren of het aan de pc of aan de kabel light

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 14:39 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aan de kabel kan het wel degelijk liggen. Ik heb een tijdlang moeten creperen met 10mbit omdat m'n kabeltje (wel cat5 overigens) niet gemaakt was volgens het goede schema. Kabeltje even opnieuw krimpen -> 100mbit. Zorg dus dat die kabel perfect in orde is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Edmund
  • Niet online
Andere pc haalt daar ook maar 10mbit. Het zal wel aan de kabel liggen. De kabel is wel perfect inorde, maar wat onder de grond zit kan ik niet zien. Dus daar zal wel wat fout zitten. Maarja voor internet is 10mbit toch genoeg.

Verwijderd

Edmund schreef op 07 maart 2004 @ 21:21:
Andere pc haalt daar ook maar 10mbit. Het zal wel aan de kabel liggen. De kabel is wel perfect inorde, maar wat onder de grond zit kan ik niet zien. Dus daar zal wel wat fout zitten. Maarja voor internet is 10mbit toch genoeg.
onder de grond zit het ook goed, als er nl. iets fout zat had je waarschijnlijk helemaal geen verbinding kunnen maken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uhm... Wat ik niet uit je OP haal is of de NIC van je buurman uberhupt wel 100Mbit is? En wat doet een andere PC met 100MBit NIC op die plek? (Pak de jouwe effe op en probeer het daar?)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Edmund
  • Niet online
Ik had er al eens een andere pc neer gezet en die haalde ook maar 10mbit. Beide pc's hebben wel een 100mbit netwerkkaart.

Ergens bij de instelligen van de netwerkkaart kan ik de 'full duplex mode' wijzigen, standaard staat deze op 'auto'. Als ik deze op auto heb staan werkt het niet. Deze moet ik op '10mbit full' of op '10mbit half' zetten anders werkt het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 08-03-2004 19:32 ]

Pagina: 1