Toon posts:

Size van gemodificeerde executable kleiner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe het komt (puur uit interesse) dat bijvoorbeeld no-cd modificaties (aangepaste executables om een game te spelen zonder elke keer de CD in de speler te hoeven doen) struktureel kleiner (in MB) zijn dan het origineel. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat het origineel 3 MB is terwijl de no-cd versie maar 1,5 MB is.

Uiteraard heb ik de search al gebruikt. Hier kom ik helaas niets vinden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23
Onderdelen die vragen om de cd bij het opstarten zijn er misschien uitgesloopt? :)

Ik werk overigens vrij weinig met no-cd cracks, maar als ik ze gebruik zijn ze maar heel zelden kleiner dan de normale executable, maar dat ligt misschien aan wat voor soort programma het is :P

The devil is in the details.

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Bleh!

:)

Waarschijnlijk wordt normaal de kopieerbeveiliging meegelinked in de executable. Dat zal al iets veiliger zijn als een losse dll. Als je er een no-cd exe van maakt dan kan je dat dus net zo goed weghalen.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alleen het geval bij no-cd mods, maar ook bij andere executables. Zou het "key-check-gedeelte" echt ongeveer de helft van de totale grootte van de originele executable bedragen?

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Bleh!

:)

Het kan ook zijn dat ze, andere, "overbodige" dingen weglaten. Maar dat zou ik niet zo weten :)

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.