Toon posts:

[word 2003] Maakt onnodig grote bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Heb nu sinds een paar dagen office 2003 lopen maar toch nog een paar problemen tegengekomen in Word.

-Wil je een selectie (dus iets wat highlited is) een andere opmaak geven dan knalt ie gelijk je hele document in bijvoorbeeld cursief of onderstreept. Ros je daarna ctrl-z dan maakt ie het weer ongedaan, afgezien van de selectie. Dit is natuurlijk helemaal niet handig want je moet dus telkens 2 ipv 1 handeling uitvoeren om iets er anders uit te laten zien. Ook duurt het soms een minuut (!) voordat het hele document is aangepast. Compleet onwerkbaar dus.

-Tevens heeft dit tot gevolg dat bestanden ontiegelijk groot worden. Een gewoon stukkie tekst van een paar pagina's zit alweer op 4 MBwat natuurlijk compleet belachelijk is. Mijn stagerapport van +/- 20 pagina's (tabelletje hier en daar) was op het eind om en nabij de 35 MB!

Ik heb even gekeken om het dan op te slaan met een andere bestandsextensie, html bijvoorbeeld, maar ook dit had niet echt resultaat.

Een ander probleem wat hierdoor optreedt is dat de hele office suite onwijs instabiel wordt. Outlook loopt te eikelen wanneer ik ook word open heb, vage crashes etc.

Nou heb ik geprobeerd om het hele autoformatting verhaal uit te zetten. Volgens mij is dat namelijk de boosdoener waardoor een heel bestand opeens wordt aangepast. Helaas, ondanks alle vinkjes die er standaard staan weg te halen, het probleem blijft zich voordoen.

Ook heb ik alle patches en dergelijke van Microsoft geinstalleerd, maar ook daar zat niet de gewenste fix bij.

Ik begin zo onderhand compleet gestoord te worden. Kan iemand me helpen? (of wordt het gewoon office eraf smijten en overstappen naar star office?)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Office repareren geprobeerd?
Herinstalleren geprobeerd?

DM!

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 12:49:
-Tevens heeft dit tot gevolg dat bestanden ontiegelijk groot worden. Een gewoon stukkie tekst van een paar pagina's zit alweer op 4 MBwat natuurlijk compleet belachelijk is. Mijn stagerapport van +/- 20 pagina's (tabelletje hier en daar) was op het eind om en nabij de 35 MB!
Dit onderdeel van het probleem is vermoedelijk op te lossen door het "Snel opslaan" uit te zetten in de opties. Extra => Opties => Opslaan

Hierdoor worden bestanden altijd veel te groot. De grootte die je beschrijft is overigens wel idioot groot. Wellicht overigens dat bij die opties de optie "True Type letterypen insluiten" aanstaat, iets dat ook niet nodig is. In welke verhouding dit iets met de grootte doet weet ik overigens niet.

• TromboneFreakus
En trouwens een upgrade gedaan of een clean install?

En normal.dat al eens verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Eh, was een clean install. Maar ik heb om m geinstalleerd te krijgen wel even een dll bestandje moeten toevoegen.

Normal.dat is toch gewoon een template file? Ga eens kijken of k die eruit kan slopen.

Even ter indicatie, het bestand waar ik mee bezig was vandaag was slechts vijf pagina's en om en nabij de 10 MB. Idioot inderdaad. Heb ik dus even alles gecopy - pasted naar een ander bestand, bleek het nog maar 60 KB te zijn. Zit dus iets onderhuids niet helemaal lekker.

Op die manier is het dus ook te ondervangen, maar ik vind het nogal vervelend om bij elk bestand om de zoveel tijd alles over te zetten. Lijkt me ook niet echt de bedoeling van zo'n programma.

Verwijderd

Topicstarter
idontlikepizza schreef op 06 maart 2004 @ 16:26:
Office repareren geprobeerd?
Herinstalleren geprobeerd?
Ehm, ja. Maar ik denk dat het probleem hem ook zit in die irritante functie dat wanneer ik alleen een selectie wil aanpassen dat het wordt toegepast op mn hele document. Lijkt me iets van autoformatting, maar daar heb ik alles al uitstaan en hij doet t nog steeds.

Vaag? Jazeker! ;)

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 20:34:
Eh, was een clean install. Maar ik heb om m geinstalleerd te krijgen wel even een dll bestandje moeten toevoegen.
Dat is opvallend. Welk bestand en waarom moest je het toevoegen? Wat was de corresponderende foutmelding die je deed besluiten dit te doen?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mischien dat dit het is:
nieuws: Word onthult: SCO wilde Bank of America aanklagen

Office 2003 houd wijzigingen bij ;)

Ow, een DLL he? Als het degene is die ik denk dat het is dan mogen we je niet verder helpen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-03-2004 21:31 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 20:37:
[...]

Ehm, ja. Maar ik denk dat het probleem hem ook zit in die irritante functie dat wanneer ik alleen een selectie wil aanpassen dat het wordt toegepast op mn hele document. Lijkt me iets van autoformatting, maar daar heb ik alles al uitstaan en hij doet t nog steeds.

Vaag? Jazeker! ;)
Het is niet zo dat dat iets is dat bij autoformatting hoort, hoor ;)

DM!

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 06 maart 2004 @ 21:30:
Mischien dat dit het is:
nieuws: Word onthult: SCO wilde Bank of America aanklagen

Office 2003 houd wijzigingen bij ;)

Ow, een DLL he? Als het degene is die ik denk dat het is dan mogen we je niet verder helpen :)
Wel, die dll dat was (even uit de bolle kop; het is nog vroeg) riched20.dll. Is inderdaad niet normaal, maar ik heb onlangs een beetje zitten rommelen met windows. ;)
idontlikepizza schreef op 07 maart 2004 @ 08:53:
[...]
Het is niet zo dat dat iets is dat bij autoformatting hoort, hoor ;)
Nee, maar ik denk dat die autoformatting wel de aanstichter van het kwaad is. Zoals bovenstaande nieuwslink doet vermoeden houdt Word wijzigingen in een document bij. Ik denk dat door een stukje formatting telkens op het hele document te betrekken en het dan weer terug te draaien de omvang elke keer zo'n beetje verdubbeld wordt.

Iemand een idee hoe je dat invisible ink writing er uit sloopt? Of is dat hetzelfde vragen als hoe krijg ik Internet Explorer uit XP? :) NOFI.

Verwijderd

Topicstarter
Even van de frontpage gecopied:

http://www.microsoft.com/...46d34e5360&displaylang=en

Is dus een programmaatje waarmee je hidden data uit bestanden kunt wissen. Kloterige is wel dat je dit dus ELKE keer moet doen bij een bestand. Lekker is dat.

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 09:15:
[...]

Wel, die dll dat was (even uit de bolle kop; het is nog vroeg) riched20.dll. Is inderdaad niet normaal, maar ik heb onlangs een beetje zitten rommelen met windows. ;)
Klinkt heel lullig, maar dan denk ik niet dat je verder te helpen bent. Een beetje rommelen met Windows kan tot hele rare resultaten leiden.... (wat niet wegneemt dat ik ook vaak vanalles probeer :))
Pagina: 1