Toon posts:

Clipboard probleem RDP WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem.

Als ik vanaf afstand vanaf een winxp machine inlog op een andere winxp machine via remote desktop, werkt alles in eerste instantie prima. Echter gebeurt het regelmatig dat ik opeens mijn clipboard niet meer kan gebruiken. Ik probeer dan nog niet eens van mijn lokale pc naar de remote pc te copy/pasten, maar zit alleen in de remote sessie.

Het gebeurt soms na een paar uur en soms na 10 minuten, voor mij onverklaarbaar waarom. Een reboot van zowel mijn lokale als het remote systeem zijn nodig om weer verder te kunnen werken. Heeft iemand dit probleem ook al is gehad en hopelijk op weten te lossen? Ik zie hierover geen patch o.i.d. op de microsoft site en heb nergens info kunnen vinden. Ik heb begrepen dat je je clipboard standaard niet kan resetten/restarten, mogelijk is daar toch een creatieven manier voor? Ik hoop op tips!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

staat rdpclip dan nog in de remote taskmanager of is die weg?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 06 maart 2004 @ 13:29:
staat rdpclip dan nog in de remote taskmanager of is die weg?
Hij staat er nog wel, maar je opmerking heeft me wel even aan het proberen gezet.

Ik heb dit proces beeindigd en opnieuw opgestart, en tot nu toe lijkt dat te werken. Scheelt weer een reboot. Toch zou dit eigenlijk niet nodig mogen zijn.....