Geen draadloze netwerkverbinding in win xp pro

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb een heel vreemd probleem ik kan niet connecten met de router, hij geeft wel aan dat de router bereikbaar is maar als je dan op verbinden klikt doet ie niks.
Ik heb wepkey uitstaan.
Als ik Wireless Zero Configuration disable kan hij helemaal geen netwerken meer vinden.
IK heb me router ingesteld dat ie alle macadressen toe laat.

specs van me pc zijn:
Windows XP pro
MSI k7t pro
Duron 1100 mhz
club 3d gf 4 ti 4200
Linksys WMP54G
10/100 nic
medion tv kaartje
Soundblaster audigy platinum ex

Router: Asus wl500g

Mijn broertje kan wel gewoon conecten en die heeft een draadloos sweex 11 mbit kaartje erin..

Ik heb al veel gezocht op got en met google maar heb tot nu toe nog niks gevonden

[ Voor 7% gewijzigd door atomic frogger op 06-03-2004 12:41 ]

• atomic frogger
weet niemand een oplossing?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

het sweex kaartje van je broertje al geprobeerd??

en ik had zo het idee dat voor kicken 24 uur stond.

[ Voor 36% gewijzigd door Romke op 06-03-2004 13:11 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

heb je ssuid zelfde naam gegeven? Zelfde ip range mask?
Krijg je continue signaal, te zien bij link quality etc?

• atomic frogger
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 13:15:
heb je ssuid zelfde naam gegeven? Zelfde ip range mask?
Krijg je continue signaal, te zien bij link quality etc?
Ip range is het maximale 2 t/m 254
Wat is ssuid??
waar vind ik link quality etc??

Verwijderd

atomic frogger schreef op 06 maart 2004 @ 13:28:
[...]

Ip range is het maximale 2 t/m 254
Wat is ssuid??
waar vind ik link quality etc??
ssuid of iets dergelijks, weet niet meer precies of het goed is, is de naam van het acces point, dus je draadloze router. Die moet je invullen op ergens bij de instellingen van je netwerkkaart. Link quality etc moet je kunnen vinden als je naar de eigenschappen van je lan verbinding gaat en daar op configure klikt.

• atomic frogger
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 13:38:
[...]

ssuid of iets dergelijks, weet niet meer precies of het goed is, is de naam van het acces point, dus je draadloze router. Die moet je invullen op ergens bij de instellingen van je netwerkkaart. Link quality etc moet je kunnen vinden als je naar de eigenschappen van je lan verbinding gaat en daar op configure klikt.
Ik kan de naam van het netwerk wel vinden dat geeft ie netjes aan maar daar kan ik niet op connecten.. Bereik is daar wel goed want het werkte eerst altijd perfect met een snelheid van 54 mbit en kwaliteit van uitstekend.

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 13:15
De router even hardwarematig resetten en dan opnieuw installeren. Als het goed is moet je na de reset de router kunnen vinden.

Staat je router op stealth mode of niet. Zoja dan moet je de SSID (naam van de router) toevoegen aan je lijst van beschikbare draadloze netwerken

MAC-adres beveiliging aan? Voeg je mac-adres toe aan de router.

WEP beveiliging aan? Voeg je WEP authenciation code toe.

Suc6

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

• atomic frogger
A-380 schreef op 06 maart 2004 @ 13:54:
De router even hardwarematig resetten en dan opnieuw installeren. Als het goed is moet je na de reset de router kunnen vinden.

Staat je router op stealth mode of niet. Zoja dan moet je de SSID (naam van de router) toevoegen aan je lijst van beschikbare draadloze netwerken

MAC-adres beveiliging aan? Voeg je mac-adres toe aan de router.

WEP beveiliging aan? Voeg je WEP authenciation code toe.

Suc6
Ik heb dat allemaal net gedaan maar hij doet nog steeds niks en bij mijn broertje werkt het gelijk allemaal weer

• atomic frogger
het ledje 8er op mijn netwerk kaart brand ook helemaal niet

• atomic frogger
Hij werkt weer!!! ik heb nu een mac filter en wep ingesteld en hij pakt alles weer :D danku allen!! dit topic kan dicht

Verwijderd

Voortaan graag niet kicken binnen 24 uur en even oppassen met het plaatsen van meerdere reacties achter elkaar. We hebben niet voor niets een editknop.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.