Toon posts:

Wifi clients drukken elkaar weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Al 2 dagen breek ik mijn hersens op het volgende probleem.

Ik wil toe naar de volgende configuratie; ADSL verbinding via Thomson 510 (deze houdt zelf de verbinding in stand) gekoppeld aan een sitecom wireless access point/router. Hier wil ik vervolgens 2 Windows XP clients aanhangen. Van deze clients is er 1 een reguliere pc met een pci wifi kaartje van sweex, de andere client is een moniputer (monitor met ingebouwde pc, Packard Bell) met een pcmcia wifi kaartje van sitecom. Alle wifi onderdelen zijn 11 mbps. Ook wil ik dat beide clients in elkaars bestanden kunnen en mogen. Daarbij moet de reguliere client de scanner en printer sharen voor de moniputer.

Tot dusver heb ik het zo voor elkaar dat de verbinding tussen het modem en het access point werk, ook heeft de reguliere pc internetverbinding. Dit werkt dus allemaal prima. De problemen zitten vooral in de moniputer. Deze geeft aan dat zijn wifi netwerkkaart unavaileble is maar, en nu komt het, alleen als de andere client aan staat. Op het moment dat de andere client uit is werkt het prima en kan ik ook op de moniputer internetten. Andersom gaat dit niet op. Dus als ik eerst de moniputer aanzet en daarna de andere client krijgt toch de andere client uiteindelijk verbinding en wordt die er bij de moniputer uitgesmeten

In eerste instantie had ik het netwerk geconfigureerd via DHCP. Ik kwam er achter dat het access point beide systemen hetzelfde ip gaf dus vandaar dat maar 1 pc tegelijk internet had. Dus heb ik de handel handmatig geconfigureerd; \

Reguliere client;
IP; 192.168.0.2
Subn.; 255.255.255.0
Gatew.; 192.168.0.1 (ip access point)
DNS; 10.0.0.138 (ip Thomson)

Moniputer client;

IP; 192.168.0.3
Subn.; 255.255.255.0
Gatew.; 192.168.0.1 (ip access point)
DNS; 10.0.0.138 (ip Thomson)

Verdere info; het access point staat ingesteld om alle verbindingen te accepteren en zonder verdere encrypties of andere beveiligingen. Alle firewalls en / of viribescherming staat uit of zijn zelfs nog niet geinstalleerd.

Wie o wie kan dit raadsel voor me oplossen, het zou zo toch moeten werken??

Verwijderd

Topicstarter
ook heb ik de hele handel aan wifi verwijderd en opnieuw geinstalleerd. resultaat hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
Is er hier niemand die dit probleem ooit is tegengekomen?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 16:40:
Is er hier niemand die dit probleem ooit is tegengekomen?
Jawel, in een configuratie van zyxel accespoint icm een edimax usb stick die achtereenvolgens een qtec, een smc en een sitecom pcmcia kaartje eruit drukte. Edimax pcmcia kaartje erin geschoven en sindsdien heb ik van geen klacht meer vernomen. Ben geen elektrotechnicus maar ik gok erop dat dat goedkopere wlan spul soms aan de grenzen van de wifi-specificaties zit en dat dan onderlinge combinaties voor problemen kunnen zorgen.

IIg was dat echt een probleem op fysiek niveau, dus Netwerk/ip instellingen deden er nog niet toe.

[ Voor 9% gewijzigd door Lustucru op 07-03-2004 19:08 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat klinkt dus precies hetzelfde als mijn probleem. Tenminste, als bij jou ook telkens dezelfde kaart dominant was over de ander.

Dat gaat dus nog lachen worden!! Heeft iemand nog een oplossing waar ik niet aan gedacht heb?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 21:43 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 21:42:
Nou dat klinkt dus precies hetzelfde als mijn probleem. Tenminste, als bij jou ook telkens dezelfde kaart dominant was over de ander.

Dat gaat dus nog lachen worden!! Heeft iemand nog een oplossing waar ik niet aan gedacht heb?
Ja, het was altijd die edimax die de ander eruit smeet, alsof hij het accespoint overrulde. Ter info nog: heb onwijs liggen k*tten :( met channels, wep encrypties, adhoc/infrastructure configuraties, accespoint instellingen en ga zo maar door, en sinds ik dat pcmcia-kaartje heb vervangen door ook een edimaxje hebben ze niet meer gepiept. :) Mijn conclusie was iig incompabilite des hardwarehumeurs.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik geloof dat ik hier tegen precies hetzelfde probleem oploop. Zodra ik de reguliere pc uitknal (deze heeft een Creatix wifikaart) werkt alles dus op de moniputer. DHP deelt nu de juiste adressen uit. Alles geprobeerd met channels, allemaal op hetzelfde kanaal, allemaal op een willekeurig verschillend kanaal.... mijn conclusie; incompabilite des hardwarehumeurs

Wel vervelend dat ik niet even zonder op aanschaf over te gaan een andere kaart kan testen. Dan maar gokken op sitecom, lijkt me dat sitecom en sitecom geen ruzie met elkaar kunnen krijgen. Dus router, pc-card en pci kaart van sitecom.... op hoop van zegen....

Verwijderd

Controleer de MAC adressen van je wireless clients eens.
Zonder reboot van je DHCP server kan deze normaal gesproken nooit direct achter elkaar aan 2 verschillende clients hetzelfde adres uitdelen.

Verwijderd

Topicstarter
nou, deze kan dicht hoor. Een sitecom kaartje erbij ipv die andere (creatix) wifikaart en alles loopt als een zonnetje. Dus duidelijk een compatible probleem van de hardware!

Thanks voor jullie hulp
Pagina: 1