Toon posts:

[excel] uitkomst formule in bron cel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is het heel simpel wat ik wil maar zou niet weten of en hoe het kan.

Heb het volgende:
Ik heb een redelijk aantal excel formulieren met in 1 collom een getal die ik wil veranderen.

BV. In cel D5 staat 15.58 en dat wil ik om wat te noemen ophogen met 10%
Nou kan je in de cel ernaast natuurlijk =D5*1.1 doen maar dan ben ik er nog niet want dan moet ik alles nog een keer overtypen van cel D6 naar D5 (copyeren gaat neit omdat de bron cel dan het zelfde is als de doel cel.

Iemand een idee voor dit probleem want heb het al een paar keer gehad en toen heb ik alles over zitten typen 8)7

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In E6 zetten: =D5*1.1. Daarna kolom E selecteren, copy, paste special, values in kolom D. Dan plak je de uitkomsten die je dus in E hebt staan weer terug in D, maar alleen de waarde, niet de formule.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Microkid heeft een goed punt. Copy past value. Eventueel kan je er een macro voor schrijven, die het voor je doet.. dan is het 1 druk op de knop.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Hmm .. scheeld al een heeeel stuk.
Maar het kan dus niet in 1 keer ?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
nee zowiezo krijg je dan een kringverwijzing, ietsd in de zin van E3 = E3*1.1

Dazz ene loopje.... gaat niet lukken..

Wat je doet is een macro starten. In de kolom ernaast de juiste waardes laten berekenen, dan copy past values. Daarna je macro stoppen en er een leuke sneltoets aan toevoegen.

Klaar. Dan is het data invoegen, knopje druken, fertig sein

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

je kunt natuurlijk met een extra kolom werken ;) dan kan je met een .als een nieuwe waarde bepalen en hoef je niets te kopieren en te plakken

code:
1
2
3
C5 = 100 ( = basisgetal)
D5 = 110 ( = formule)
E5 = 10  ( = percentage)

Nu ff de formule bekijken

code:
1
2
3
4
=ALS(E5=0;C5;C5*(1+(E5/100)))
xxxxxxxxxxxxx  <-- geen percentage bij e5 gevuld: neem het basis getal over
xxxxxxxxxxxxxxxxx <-- veld e5 is gevuld, maak een percentage van e5
                      (dit is mijn voorkeur want als dat in de representatie staat dan vinden sommige gebruikers het ineens ingewikkeld)

// natuurlijk is het ook zonder een .als te gebruiken //
Dan wordt de formule bij D5:
code:
1
D5:  =C5*(1+(E5/100))

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 23:20 . Reden: omdat er zoveel wegen naar Rome leiden ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
(copyeren gaat neit omdat de bron cel dan het zelfde is als de doel cel.
Herformuleer deze zin eens please. Ik denk dat je met een paar goed geplaatste tekens je forumele wel kan gebruiken. Waarde vast zetten met een dollar teken en dan je formule 'uittrekken' en voila.

Heb je voorbeeld of kan je beter uitleggen wat je bedoelt?
Pagina: 1