Toon posts:

[DX9] Hoe te verhogen Sound Buffer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, Bij elk spel dat ik speel wat gebruikt maakt van DirectX blijft die hangen (verschilt, de ene x 5 sec, andere keer 8 seconden) onder het geluid. Hoe vergroot ik de soundbuffer hiervan ? Ik maak gebruik van het volgende:

MSI K7n420 Pro + AMD Athlon 1200 @ 1533 >:)
Nvidia Onboard APU (Hardware matige 3d audio support, wordt ook gebruik van gemaakt) , 512mb ram (2xPC2100 256mb@cl2) , Winfast GF3 Ti 500 @ 275/560, etc, etc.. Ik heb altijd gebruik gemaakt van dezelfde Drivers / software, het enigste wat erbij / vernieuwd is is een schijfje van 40gieg...

Nu heb ik gelezen, dat de APU gebruikt maakt van Twin Memory bank architecture (hetzelfde als de GF 2 MX onboard) om zo het benodigde bandbreedte te krijgen voor z'n hardware, Nu heb ik daarnet ook m'n reepjes zo opgesteld, maar helaas.. Alleen bij het verhogen van de Soundbuffer (wat ik gemerkt heb bij Doom III) liep alles goed.

De volgende Drivers/OS gebruik ik :

Nvidia Detonator 45.23, (nu op TV-out)
Nvidia Nforce 2.45,

Windows XP Pro + sp1, voor de rest niet veel bijzonders geupdate, (is ook niet nodig, zit toch achter ICS 8)

De Recentste DX 9.0Final.

Deze setup heeft altijd al gewerkt, ook al sluit ik alles af / netwerk kabel eruit, blijft het probleem voortzetten :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 08:50 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:22

Jimbolino

troep.com

het lijkt me niet dat je de soundbuffer moet verhogen, daar krijg je alleen maar meer vertraging door lijkt me

wat bedoel je precies met:
- Bij elk spel dat ik speel wat gebruikt maakt van DirectX blijft die hangen onder het geluid
Blijft het geluid haperen? of hangt heel het spel? of hoor je heel de tijd hetzelfde geluid in een loop?

Het enige wat ik kan verzinnen is gebaseerd op je laatste hardware update (die 40gb schijf)
is even de drivers voor je chipset (ide) updaten/opnieuw instaleren.

* Jimbolino zwaait naar LiSm

[ Voor 3% gewijzigd door Jimbolino op 06-03-2004 08:53 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Het hele spel hangt (+ systeem) voor een x aantal seconden, Ik kan ook op 1 of andere manier niet op de MSI site komen (.tw) laat staan casema.nl ofzo, De schijven lijkt me gewoon in orde, alles draait gewoon / udma 5 support / start lekker snel op etc.. Onder win98 is dit ook het geval, hier maak ik gebruik van hetzelfde drivers / software maar alles wat daar onder DX valt is niet vooruit te branden :S

Heeft iemand een Link voor de meest (werkende) recente WHQL Nforce Drivers voor 9x / XP ? Thanks !

Edit,, bij het verhogen van de SoundBuffer in Doom III liep alles gewoon goed :/

Edit2 : Kan nu wel DL-en van Nvidia / MSI site, Dmv normale proxy ingesteld.
/me Zwaait terug naar Jim

Heb de Drivers (nieuwste Nforce) van Nvidia.com geprobeerd (3.13), de laatste van MSI.com.tw (2.36) maar het probleem blijft nog steeds, er staan geen dubble kopie-en van de drivers/hardware in device manager, ook geen Niet werkende hardware.

Tevens zijn ook de laatste 53.16 VGA drivers geinstalleerd door de nvidia Nforce pack :S, ook dat helpt niet echt.

edit 15324562458 :P

Ik heb "File and printer sharing for microsoft networks" uitgezet, omdat ik d8 dat ik hiermee het opgelost zou hebben ivm 10mbps netwerk / non-duplex, dat het eventueel zou kunnen zijn dat De ene / andere pc Iedere keer zoekt naar nieuwe files op het netwerk ofzo, waardoor die dus een timeout krijgt, maar dat is in windows zelf niet zo... maar ja, was te proberen :)

Internet connectie : 512/128 Wanadoo Cable BroadBand.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 11:27 ]