Toon posts:

[Webmin] Via link inloggen, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag via een link direct inloggen op een (eigen)server waar webmin draait.

De login gegevens zijn bekend (username en password).

De bedoeling is dus zodra je op die link klikt dat je direct bent ingelogt op webmin zonder dat je je gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven.

Nu kom ik dus elke keer terecht in een login scherm en dat scherm wil ik dus over slaan. Ik dacht slim te zijn om de parameters gewoon mee te geven aan de link zoiets als:
http://eendomein.com/sess...gi?user=blaat&pass=geheim

De url klopt (niet het voorbeeld) maar dan krijg ik error pagina, doe ik een refresh dan krijg ik alsnog het login scherm. Klik ik nogmaals op de link dan logt ie wel in.
Dit heb ik al op diverse pc's getest en telkens hetzelfde verhaal.

Mijn vraag is dus:
Is er een manier om via een link direct in te loggen zonder foutmeldingen of 3 keer te moeten proberen?
Ik heb helaas absoluut totaal geen verstand van cgi scripts.

• chaotik
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Waarschijnlijk werkt het beter als je van het 2e vraagteken een "&" teken maakt.

Even ter uitleg; vraagteken wordt gebruikt om aan te geven dat het script met parameters wordt aangeroepen. Om vervolgens de parameters van elkaar te scheiden worden de "&" tekens gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, sorry is een typo in mijn topic.

(dat werkt dus niet)

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Wordt er geen sessie-id door de desbetreffende website aangemaakt, juist zodat je niet op deze manier kan inloggen? CHeck je cookies eens bijv...

Verwijderd

Topicstarter
Ja er wordt inderdaad een session id gemaakt.

Dat kun je aan/uit zetten, zet ik het uit krijg ik een popup login scherm.
Zet je session login aan heb je een login scherm in je browser.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarschijnlijk zit er een referer check op, en die klopt de eerste keer niet :) Is de source van Webmin vrij aan te passen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ja denk het wel, het zijn mijn eigen servers waar ik op inlog.

Maar ik heb totaal geen verstand van CGI (is een cpi login script)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 20:23 ]

Pagina: 1