Nieuwe ATI 9800XT Storing in beeld

Pagina: 1
Acties:

• joost1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2025
Hallo Allemaal,

ik heb net mijn nieuwe systeem in elkaar gezet.
Het is een AMD 64 3200+ met een ASUS K8V mobo en Asus radeon 9800xt
Het probleem is dat ik al tijdens de setup van xp stukken blauw miste en paarse streepjes in het beeld had. Nu Windows erop staat met de laatste catalyst drivers zie ik lichtroze gekleurde balken in beeld, soms verandert het patroon na een reboot, maar er blijft toch duidelijk storing in het beeld zitten. Het ligt iig niet aan de monitor. Is dit gewoon een kwestie van nieuwigheid, en is het opgelost als de kaart een beetje gebruikt gaat worden, of is er iets anders aan de hand? Ik hoop dat iemand wat zinvolle suggesties heeft... :'(

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Het ziet er naar uit dat je kaart kaduuk is. Waarschijnlijk word je ding te heet of krijgt ie te weinig juice :P Anyway: Garantie... dit gaat niet zomaar weg :)

Raku

Verwijderd

Als je dit soort dingen in je beeld hebt is je geheugen niet fris:
http://www.webslingerz.co...pers/images/artifacts.jpg

Als dat default optreed: garantie.

Handig: OCFaq Forums - Types Of Artifacts

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 05:01 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 04:57:

Das wel een extreem voorbeeld he :+

Anyway , ookal is het veel minder dan op die screen , als het beeld niet klopt als ie standaard is (niet overklokt) dan kun je hem maar beter terug sturen voor garantie , want dit hoort niet :)

Raku

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Staat AGP fastwrite op disabled in de bios? Zoniet, zet em ff op disable.

• joost1
Wow wat een reacties op dit tijdstip :)
Ik heb AGP fastwrite al uit en aan gehad, ook al agp4x geprobeerd, niks helpt. De storing is wel minimaal en het zijn verticale balken en 2 cirkels rechtsboven?!

Alleen het voltage staat nu op 1,5 en kan eventueel naar 1.7.
Ik zal morgen de handleiding es raadplegen, wie weet is het zinvol ;)

Nu ga ik eerst maar es slapen, het is laat genoeg :)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Als je nu(zaterdag) naar winkel gaat, dan kun je nog meteen nieuwe krijgen... anders moet je hele weekend wachten :)

Trouwens ik wil ook die AMD64 systeem :P

Lucky Goldstar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 04:57:

Handig: OCFaq Forums - Types Of Artifacts
kan je die afbeelding ergens anders online zetten, die link werkt hier niet :|

wuzzah nu werkt het wel :-)

ik heb wel rare dingen voor en het ligt niet aan de GFX kaart (heb die al gewisseld), namelijk: windows icons die op de desktop staan, maar ook anderen. Sommigen worden volledig transpart en er komen strepen over :-/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 13:53 ]

• joost1
FF een update...
Heb er nu een andere voeding ingehangen, die een extra boost op 12v levert. (13,4 v)

Alles weer aangesloten, xp opgestart, ongeveer 40 seconden gaat het goed en dan beginnen de lijnen weer. Dit probleem treedt trouwens niet op als ik in 16 bits kleuren draai.. vaag?! In de bios heb ik soms ook vreemde streepjes in het scherm en ik denk nu toch ook echt dat de kart gewoon kapot is... (heb ik weer)
De temperatuur van de gpu is 42 graden en mem is 38 graden, lijkt me niet te warm, toch?

Verwijderd

joost1 schreef op 06 maart 2004 @ 14:09:
De temperatuur van de gpu is 42 graden en mem is 38 graden, lijkt me niet te warm, toch?
Ik heb ook een Ati 9800 XT (limited editie van asus), en hij wordt ook zo rond die temperatuur.
Alleen ik heb mijn kast de hele dag open staan, de omgevings temperatuur is stressed: 46 Celsius CPU
20 Celsius Kast (kamer temp 19 Celsius)
en mn kaart: GPU 44 tot 48 Celsius
en Ram: 39 tot 43 Celsius.

Maar deze zijn laag omdat mn kast open staat, als ik hem dicht zou doen dan wordt alles te warm, ook al heb ik 2 Case Fans ect goed afgesteld enzo. maarjah nieuwe pc komt maandag ofsow :P

Ik zou kaart terug brengen, tijd geleden zo iets dergelijks gehad op mn oude kaart GF Ti 4200 128mb. en die heb ik toen omgeruild voor een GF 5600 XT no cost ^^ (love garantie :P)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 14:22 ]

Verwijderd

GF 5600XT is dan wel slechter dan je GF 4 Ti4200 he >:)

• Raku

Raku

Mental Aid

joost1 schreef op 06 maart 2004 @ 14:09:
FF een update...
Heb er nu een andere voeding ingehangen, die een extra boost op 12v levert. (13,4 v)

Alles weer aangesloten, xp opgestart, ongeveer 40 seconden gaat het goed en dan beginnen de lijnen weer. Dit probleem treedt trouwens niet op als ik in 16 bits kleuren draai.. vaag?! In de bios heb ik soms ook vreemde streepjes in het scherm en ik denk nu toch ook echt dat de kart gewoon kapot is... (heb ik weer)
Gewoon terugbrengen. Kan vanalles mis mee zijn. Wat er precies mis mee kan zijn weet ik niet , maar hij hoort het gewoon goed te doen :)

En over die voeding. Lijkt me niet dat hij een hogere spanning gaat leveren aan componenten die zijn ontworpen voor 12 Volt :) Eerder een hoger amperage :)

Raku

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 14:29:
GF 5600XT is dan wel slechter dan je GF 4 Ti4200 he >:)
Mwah klopt wel, op sommige fronten is ie zelfs slechter dan een GeForce MX 640 64 mb, maarjah ^_^

Ik was al 2 maanden bezig met dat gezeik, want hun zeiden dat de kaart wel goed was... en hij zit dalijk toch in mn "server" pc, :P

ben veel blijer met die ATi 9800 XT LE :D

• joost1
Ik heb nu die ati ook even in mijn 'oude' systeem gedrukt (xp1900+ met A7v266) en daar treedt (gelukkig) hetzelfde probleem op. Ik stuur hem gewoon lekker terug naar de groothandel en ze geven me maar een andere kaart....

Heb er nu een ti4200 128 mb inzitten, ga zo es testen hoe dat draait :)

Bedankt iig voor alle reacties!
Pagina: 1