creative gigaworks 7.1 of Logitech® Z-680

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sunhillclan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03-2022
ik wil graag weten van jullie en dan bedoel ik alleen jullie mening wat jullie nu het beste vinden. en misschien jullie ervaringen.
het lijkt er op dat sommige mensen een voorkeur hebben van merk. nu heb ik dus een aantal topics gelezen dat de mensen hier een voorkeur hebben voor logitec. maar please jullie MENING.

hier ff specs:

Logitech® Z-680

Totaal uitgangsvermogen: 505 watt RMS
Uitgangsvermogen van subwoofer: 188 watt RMS
Stroomuitvoer van satellietluidspreker: 317 watt RMS (4 x 62 watt RMS, 1 x 69 watt)
Maximum SPL: 114 dB
Systeemfrequentiereactie: 35 Hz - 20 kHz
Ingangsimpedantie: 10.000 ohm
Afgeschermde satellieten voor gebruik nabij videomonitors

Creative® GigaWorks™ S750

Use with Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS sound cards for breathtaking 7.1 results with Dolby® Digital EX and DTS-ES movies and EAX ADVANCED HD games.
Titanium Super Tweeters in satellites offer high-frequency response for outstanding results with DVD-Audio.
THX approval assures acoustic excellence and state-of-the-art technology.
Creative CMSS function up-mixes 5.1 or 6.1 content to 7.1 surround.
Wireless remote gives comprehensive control over volume, tone and surround settings.
Speaker Specifications:
70 Watts RMS per channel (7 channels)
210 Watts RMS subwoofer

Rustaaaahhhhgg

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik ben zelf een grote fan van de Gigaworks series van Creative.

Ik had een 2.1 Creative Labs Microworks speaker set, maar die is er mee gestopt na 5 jaar.....;(;(

Ik heb nu een Creative Megaworks 550 aangesloten op mijn pc, bevalt heel erg goed...nog strakker als mijn Creative Microworks 2.1.

Ik heb geen ervaring met Logitech, maar als je van lage tonen houdt is de Creative DE uitkomst.

• sunhillclan
  • Laatst online: 28-03-2022
die creative 550 is het wel leuk geluid. ik bedoel kan het veel hebben??

ik ben nu een beetje alle revieuws aan het lezen die er zijn maar ik kan maar geen benchmarks vinden tussen die 2 iemand??

ik heb nu maar een Creative inspire 2.1 maar die had ik gehad :+ . ook wel leuk geluid hoor :r

[ Voor 15% gewijzigd door sunhillclan op 06-03-2004 03:03 ]

Rustaaaahhhhgg

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:25
ben eigenlijk ook wel benieuwd welke van deze 2 de beste aankoop is :P

Verwijderd

Ik zou voor de Logitech gaan. Mn vorige Creative setjes vond ik niet echt heel degelijk (was binnen het jaar kapot) en qua geluid was ook de Logitech vergeleken met de Creative een verademing.

De logitech Z-680 heb ik nu bijna een jaar en ben er nog even enthousiast over als toen ik 'm voor het eerst in actie hoorde. En het voelt ook al een stuk degelijker aan dan de Creative.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou ook voor Logitech gaan, die hebben een veel betere 'allround' bass dan die van Creative. Niet te vergeten de betere looks en kwaliteit die de sets van Logitech hebben.

pricewatch: Logitech Z-680 (5.1)
pricewatch: Creative GigaWorks S750 (7.1)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

@ Robin Vreuls
Je zegt dat de logitechs 'betere looks' hebben, dit is een mening, dus daar hebben we niet veel aan. Tenzij je een conclusie wilt trekken uit een >design-voting< Er zijn vast ook mensen die de creatives mooier vinden.

Ik heb de Logitech Z-680 nog nooit gehoord, dus ik kan deze twee niet vergelijken.
Ik heb zelf de Gigaworks S750 in combinatie met de SB Audigy 2 ZS. Ik ben zeer tevreden over de speakers. De geluidskwaliteit is hoog, de set kan een hoog volume aan (hoger dan de logitech - 112 om 116 dB SPL). Ook heb ik ontelbaar veel reviews gelezen waar men de logitech Z-680 sub een ongecontroleerde, niet strakke bonk woofer noemen.

De Gigaworks speakers zijn 2-wegs. Dat geeft een goed en breed frequentiebereik. Afmetingen drivers zijn als volgt:

Creative: 3,5'' mid-drive en 1'' tweeter
Logitech: 3'''mid-drive

Over de gigaworks subwoofer: Deze is erg krachtig en gaat erg diep. Hij overstemt eigenlijk alleen als je hem redelijk hoge tonen laat spelen op een hoog niveau. Minpuntje van de sub, hij staat vaak te hard, vooral bij muziek. Wanneer je de Gigaworks naar een grote kamer verplaatst en gaat gebruiken voor DVD of surround-games, dan is de sub gewoon lekker op sterkte. :9

De logitech is 5.1 en de gigaworks is 7.1, zeven sattelieten lijkt overkill, maar bij de toekomstige generatie games (nu ook al op call of duty en unreal2004) merk je het verschil wel tussen 5.1 en 7.1 Ik vind de zijkant speakers wel een waardevolle toevoeging.

Dan de audio control pod+remote (zeg maar gewoon volumebeheer :Y) ). Deze voelen een beetje el-cheapo aan. De knoppies voor volume werken wat traag, een draaiknop was beter geweest. De afstandsbediening is handig, hij kan alles wat je met de control pod kunt. Dus ook volume, treble en sub regelen.

Een logitech heeft bij de Z-680 een decoder-kastje zitten. Deze ziet er leuk uit, maar je kunt er niet gemakkelijk een betere decoder aan zetten. Bij de GigaWorks is nog alle ruimte vrij voor een mooie decoder, denk aan de DDTS-100. (deze heb ik ook ;) ).

Mijn conclusie over de Gigaworks:

+ goed solide geluid
+ zeer geschikt voor DVD's en surround games
+ (mening) design
+ minder dreun door pootjes onder de sub

- Goedkopie volumebediening
- Subwoofer is vaak te hard bij het luisteren naar muziek
- Prijs

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de kwaliteiten van de Logitech, momenteel kan ik alleen maar wat ervaringen delen en mijn gigaworks prijzen.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 03-04-2004 17:28 ]

Goud is geen geld

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Het ligt er maar net aan wat je met de speakers wilt doen. De GigaWorks S750 zowel in kwaliteit als kwantiteit beter dan de Logitech. De logitech is weer beter in functionaliteit.

Heb je een decoder nodig, ga dan voor de Logitech, anders zou ik voor de GigaWorks S750 gaan.

• Robin
  • Niet online
Frank_Knopers schreef op 03 april 2004 @ 17:25:
Je zegt dat de logitechs 'betere looks' hebben, dit is een mening, dus daar hebben we niet veel aan. Tenzij je een conclusie wilt trekken uit een >design-voting< Er zijn vast ook mensen die de creatives mooier vinden.
* taz3d_nl vraagt toch welke hij het beste kan kopen, ik kan daar niets meer geven dan een mening. Jij fundeert je post ook op meningen en niet op feiten, want die kan je niet geven. GoT is ook nog steeds een discussieplatform waar je je meningen gefundeerd dient te geven, en als ik iets goeie looks vind hebben dan zeg ik dat. Het is dan aan de lezer de vraag of hij dat ook vind cq. dezelfde smaak als mij heeft. Daarnaast fundeer je je reactie op je eigen gehoor en dat is ook 'een mening'.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

@ Robin Vreuls

Wat jij zegt klopt wel, maar de manier waarop je zei dat de logitechs mooier zijn klonk alsof het een feit is.

Maar goed, over zulke dingen moeten we ons eigenlijk niet zo druk maken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 04-04-2004 09:15 ]

Goud is geen geld

• taz3d_nl
hoe het setje eruit ziet zal mij een zorg zijn, het gaat toch gewoon om prijs, prestatie, kwaliteit en functionaliteit.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24

BioHazard

*\o/*

Definatly Z680! :)
Die set heb ik ook een hele tijd en de sound is nog steeds om van te genieten! _/-\o_

• Robin
  • Niet online
taz3d_nl schreef op 04 april 2004 @ 12:18:
hoe het setje eruit ziet zal mij een zorg zijn, het gaat toch gewoon om prijs, prestatie, kwaliteit en functionaliteit.
Dan zou ik eens een paar winkels aflopen en daar de verschillende setjes eens beluisteren en bekijken. Waarom dan meerdere winkels? Om zelf een mening te krijgen die de verkopers je voorschotelen, de meeste winkels zijn er nog steeds uit om de klant het duurste product te verkopen. Daarom zou ik naar meerdere winkels gaan. Ook kan je dan meteen kijken welke winkel het goedkoopste is cq. beste waar voor je geld geeft en daar dan ook het set kopen. Ook een goed idee is om in-depth reviews op het internet te lezen en dan zelf vergelijken welke aan je wensen voldoet. Ik kan je alleen zeggen dat mijn ervaringen met Logitech een stuk beter zijn dan die van Creative, zie ook deze reply.
Frank_Knopers schreef op 04 april 2004 @ 09:14:
Maar goed, over zulke dingen moeten we ons eigenlijk niet zo druk maken. :)
True true :).

Verwijderd

ik heb nu veel gelezen enne ik heb nu dus voor die creative gekozen. ik heb namelijk zo gekozen:

nu gebruikt iedereen in games 5.1 maar dat zal in de toekomst cker veranderen dus ik ga voor 7.1 dat in effect toch lekkerder is. vind ik dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 22:07:
ik heb nu veel gelezen enne ik heb nu dus voor die creative gekozen. ik heb namelijk zo gekozen:

nu gebruikt iedereen in games 5.1 maar dat zal in de toekomst cker veranderen dus ik ga voor 7.1 dat in effect toch lekkerder is. vind ik dan.
Ik weet niet welke ik zal kiezen, ik zei een tijdje geleden dat ik mijn z-680 wou ruilen tegen een gigaworks, maar ik weet het nu weer niet zeker. Een groot voordeel van de z-680 is dat ie een digitale decoder heeft. Waarmee je ook op andere aparaten dan de pc digitaal geluid kan krijgen.

Verwijderd

ja ok hij heeft geen decoder maar ja ik zet voor me zelf toch deze boxen niet aan me stereo want die heeft geluid zat dit ik heb er voor gekozen dat het puur voor me PCtje is :+

• taz3d_nl
zit er veel verschil qua geluidskwaliteit tussen de creative dtt2500 en de logitech z-680 ?
De dtt2500 heeft namelijk ook dolby digital

• 1Mark
  • Laatst online: 20:23
enorm veel verschil. Ik heb de Z680 en mijn huisgenoot die dtt2500. De bass van de z680 gaat veel lager, en de sattelites geven een veel beter geluid (kwaliteit en kwantiteit). Het is zeker een upgrade waard.

De Z680 is zeker krachtig genoeg om in een redelijk grote huiskamer al je banken te laten meetrillen in films zonder vervorming. De satellites zijn krachtig genoeg om stemmen goed weer te geven in muziek. De dtt2500 is daar te slap voor imho.

De speakers en de sub van de Z680 zijn ook veel groter en zwaarder.

[ Voor 8% gewijzigd door 1Mark op 07-04-2004 12:12 ]

Verwijderd

markclausing schreef op 07 april 2004 @ 12:11:
enorm veel verschil. Ik heb de Z680 en mijn huisgenoot die dtt2500. De bass van de z680 gaat veel lager, en de sattelites geven een veel beter geluid (kwaliteit en kwantiteit). Het is zeker een upgrade waard.

De Z680 is zeker krachtig genoeg om in een redelijk grote huiskamer al je banken te laten meetrillen in films zonder vervorming. De satellites zijn krachtig genoeg om stemmen goed weer te geven in muziek. De dtt2500 is daar te slap voor imho.

De speakers en de sub van de Z680 zijn ook veel groter en zwaarder.
Ik ben reviewer en ik heb ze allebij in huis gehad. van de dtt2500 zijn er 2 versies een digital en en normale... de digital (met receiver/decoder) is totzover nog stteds erg goed en als men deze vergelijkt met de logitech z680 dan zal er geen of weinig verschil zijn!

edit:
voor iemand meteen in de aanval schiet, ik heb het nu puur over het geluid

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 13:51 ]

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:26

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Nou, ik ben geen reviewer maar ik heb beide setjes een tijdje kunnnen beluisteren en persoonlijk vond ik dus wel dat er een aardig verschil in zat ten voordele van de Z-680
het detail van het geluid lijkt beter over de hele range, bij hogere volumes blijft de Z-680 langer mooi klinken zonder dat je vermoeiend geluid krijgt en de bas van de Z-680 is minder bonkig

Tis natuurlijk een persoonlijke mening, maar ik zou de Z-680 iedere dag verkiezen boven de dtt2500

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Ik luister nu zelf naar de Z2200.. en daar ben ik zeer over te spreken.
Ben nu ook van plan om een 5.1/7.1 setje te gaan aanschaffen.

Maar jah... ik heb er 3 op het oog:

Klipsch ProMedia 5.1 THX
Logitech Z-680
creative gigaworks 7.1

En jah.. het word er niet echt gemakkelijker op.. het zijn alle 3 goeie setjes...

8)7

Ben eigenlijk meer fan van logitech. Heb vroeg ook de DT2200 gehad.. en daar was ik helemaal happy mee :*)

Heeft iemand ervaring met die klipsch dingen??? Ik heb de search gebruikt, maar die werkt niet op 1 of andere manier

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 10:32 ]

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 23:04
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 10:25:
Heeft iemand ervaring met die klipsch dingen??? Ik heb de search gebruikt, maar die werkt niet op 1 of andere manier
je kan de search ook via googlen bereiken:

Als volgt: site:gathering.tweakers.net en dan je zoekopdracht

Dus bijvoorbeeld: " site:gathering.tweakers.net klipsch 5.1 "

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Leuk dat jullie de DTT2200 van Cambridge erbij betrekken, maar dit topic gaat toch echt over: GigaWorks S750 vs Logitech Z-680

Duzzz.... Beetje ontopic blijven, he. :)

Goud is geen geld

Verwijderd

Griffin2k schreef op 08 april 2004 @ 18:39:
[...]

je kan de search ook via googlen bereiken:

Als volgt: site:gathering.tweakers.net en dan je zoekopdracht

Dus bijvoorbeeld: " site:gathering.tweakers.net klipsch 5.1 "
Thx

Verwijderd

Ik zal dit topic nog even openlaten voor specifiek de vergelijking tussen de Logitech Z-680 en Gigaworks 7.1

Alle andere setjes kunnen besproken worden in [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]

Hou het hier ontopic dus :)

Verwijderd

Ohh My Fucking God....wat ben ik blij dat ik een Z680 heb... ik voor de eerste maal m'n Z680 aan pc gehangen...wat een geluid zeg !!!!!!! Ik w8 nu nog enkel op m'n Audigy 2 NX voor hét perfecte geluid...

Aan alle newbies :) ... koop een Z680

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 18:12:
Ohh My Fucking God....wat ben ik blij dat ik een Z680 heb... ik voor de eerste maal m'n Z680 aan pc gehangen...wat een geluid zeg !!!!!!! Ik w8 nu nog enkel op m'n Audigy 2 NX voor hét perfecte geluid...

Aan alle newbies :) ... koop een Z680
Hehe, PC-speakers van boven de 300 euro zijn inderdaad zeer indrukwekkend.
In deze klasse PC speakers kun je geen miskoop begaan. Het is maar net wat je smaak is. Design, geluid, bass e.d... Als je een GigaWorks S750 had gekocht was je daar vast net zo enthousiast over! :)

(ik heb een paar dagen terug die Z-680 gezien bij de mediamarkt. Ik moet zeggen dat het een indrukwekkende set is. Het is wel een ongelooflijk stofnest met de frontjes erop. :o )

Goud is geen geld

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Kheb nu ook ongeveer een half jaar de Logitech Z-680... er zitten voor en nadelen aan vind ik... Kwa geluid is het setje zeker de moeite waard! Je moet wel het 1 en ander afstemmen, mja das een mening eigenlijk, maar ik denk dat meer mensen de bas een stukje terug heeft gezet ;) (De set gaat erg hard!!!)

Verder lijkt mij het aanschaffen van een dure geluidskaart vrijwel onnodig voor deze set. Heeft de kaart een digitale uitgang (SBLive lekker goedkoop) dan decodeert de Z-680 het voor je. Ik heb nu zelf een Audigy 2 gekocht maar op de site van logitech stond dat ik al het decodeer gebeuren van de kaart moest uitschakelen voor goed geluid... dus een dure kaart is nie echt nodig :)

Verder ben ik zeer tevreden over de set. Ik weet niet veel af van de Gigaworks, maar dit zal ongetwijfeld ook geen slechte keus zijn.

Het enige (voor mij) grotere nadeel van het setje vind ik dat als ik de coax aansluiting gebruik, de afstandsbediening niet meer werkt... heel erg vreemd!! trek ik de plug eruit.. doet ie het weer... raar. (moet ze nog steeds eens mailen erover)

Even over mijn aansluitingen...
- Analoog: GameCube op Dolby Prologic II, afgetapt geluid van de RGB kabel...
- Optisch: DVD Speler (stand-alone Samsung)
- Coaxiaal: PC (Audigy 2, 75 ohm coax kabel)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

ReCreator schreef op 12 april 2004 @ 20:15:
Kheb nu ook ongeveer een half jaar de Logitech Z-680... er zitten voor en nadelen aan vind ik... Kwa geluid is het setje zeker de moeite waard! Je moet wel het 1 en ander afstemmen, mja das een mening eigenlijk, maar ik denk dat meer mensen de bas een stukje terug heeft gezet ;) (De set gaat erg hard!!!)

Verder lijkt mij het aanschaffen van een dure geluidskaart vrijwel onnodig voor deze set. Heeft de kaart een digitale uitgang (SBLive lekker goedkoop) dan decodeert de Z-680 het voor je. Ik heb nu zelf een Audigy 2 gekocht maar op de site van logitech stond dat ik al het decodeer gebeuren van de kaart moest uitschakelen voor goed geluid... dus een dure kaart is nie echt nodig :)

Verder ben ik zeer tevreden over de set. Ik weet niet veel af van de Gigaworks, maar dit zal ongetwijfeld ook geen slechte keus zijn.

Het enige (voor mij) grotere nadeel van het setje vind ik dat als ik de coax aansluiting gebruik, de afstandsbediening niet meer werkt... heel erg vreemd!! trek ik de plug eruit.. doet ie het weer... raar. (moet ze nog steeds eens mailen erover)

Even over mijn aansluitingen...
- Analoog: GameCube op Dolby Prologic II, afgetapt geluid van de RGB kabel...
- Optisch: DVD Speler (stand-alone Samsung)
- Coaxiaal: PC (Audigy 2, 75 ohm coax kabel)
Ik heb nu bijna een jaar de z680 staan en ben het met je eens wat betreft de voor en nadelen. De bass is idd erg hard (ze klagen er hier thuis dagelijks over :D), ondanks deze al redelijk zachter staat dan default.

Kwa aansluit mogelijk heden en instelling ben ik anders meer dan tevreden over deze set. Zeker dat ik via alle speakers mp3 kan luisteren vind ik super. Heb creative inspire sets gezien waarbij de center speaker geen geluid gaf. Bij de z680 was het inpluggen en genieten.

ReCreator, dat met je afstands bediening zit idd niet helemaal goed, heb hem hiero ook via de coax aangesloten op ook een audigy 2 en dat werkt allemaal perfect.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:41:
[...]

[...]
ReCreator, dat met je afstands bediening zit idd niet helemaal goed, heb hem hiero ook via de coax aangesloten op ook een audigy 2 en dat werkt allemaal perfect.
Fijn om te horen dat de combinatie wel kan.... vind het idd erg vreemd allemaal...

Hmm ik heb ze zojuist maar even gemailt.. wilde het een tijdje terug ook al doen, maar toen was hun mailsysteem niet helemaal lekker... (groot verhaal, klik, foutmelding, weg verhaal, baluh..)

Hopen op een positieve reactie... :)

Trouwens nog wel een minpuntje van de Z-680... de kleine hoeveelheid ruis... :P
Tis weinig maar je hoort het af en toe... tis dan ook geen superdure set die je bij de professionele geluidsboer haalt :) (zelf geen/weinig last van...)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Cerntje
  • Laatst online: 20-01 11:12
Ik heb sinds 4 maand de Gigaworks S750. Daarentegen heeft een kameraad van mij een Logitech Z680. Ik heb van beide kanten meegekregen waartoe ze in staat zijn. Mijn persoonlijke mening gaat dan natuurlijk ook uit naar de Gigaworks.

De sub van de Gigaworks gaat een stuk lager dan de Z680. Daarbij komt kijken dat de sub van de Gigaworks zuiver blijft en de Z680 meer een 'booming' feeling geeft. Daarnaast heeft de S750 iets meer vermogen, niet dat je dit 'echt' hoort, maar beide setjes voluit wint de S750 kwa zuiverheid. Tevens vind ik het design van de S750 beter, het lijkt tenminste dat je een beetje speaker-set in huis hebt :P

Het enige nadeel van de S750 is dat deze set gewoon analoog is zonder enige decoder. Als je dus een setje nodig hebt voor tv, console, stereo dan biedt de Z680 veel meer. Ook de control pod van de Z680 vind ik beter dan de S750. Creative heeft wat dat betreft nog wat te leren over volume controls :7

Mijn kameraad en ik hebben op een LAN-party beide setjes meegenomen, toevallig zaten we ook naast elkaar...... en we hebben heel wat mensjes jaloers gemaakt :*)

Kortom, heb je een speakerset nodig die je niet alleen voor je PC gebruikt dan biedt de Z680 meer functionaliteit. Gebruik je de set alleen voor achter de PC, dan zal de Gigaworks je veel luisterplezier bezorgen 8)

• 1Mark
  • Laatst online: 20:23
Ikzelf heb de Z680, maar ik denk dat Cerntje wel helemaal gelijk heeft. Ik heb namelijk ook een klein creative setje (de Z3300) voor naast mijn TFT omdat de Z680 naar de huiskamer is verplaatst. Maar die Z3300 heeft een sub die net zo laag gaat (alleen veel minder vermogen).

Qua specs gaat de S750 lager dan Z680 dus dat zal ook wel kloppen.

• Lobertje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 08:21
Nou jah ikke heb sinds een week nu die gigaworks. bevalt me zeer goed maja ik heb hem nog maar ff een week dus nog een hoop uitproberen natuurlijk. maar wat idd zo is dat de bass wel een beetje overheerst als je hem op default zet. ik heb het nu zo ingesteld dat het wel mee valt dus dat is gewoon een kwestie van instellen verder op de hccdagen heb ik die logtech nog wel even gehoord. die lijkt mij ook wel goed. maar jah ikke ben gewoon weg meer een creative fan dus jah... heb hier voor gekozen en tjah tis gewoon een super goed setje. egt Toppie gewoon het is het geld wel waard kan ik je vertellen. :9

Lobertje ;)

Lobertje

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:25
Ook niet even gekeken naar de z5500 :Y)

Verwijderd

Ook ik ga op dit moment een nieuwe speakerset kopen. Ik zat te twijfelen tussen de s750 en de z5500 maar ik wil em ook op de stereo en dvd aansluiten dus ga ik voor de z5500 want een aparte decoder word me toch net iets te duur.. Nou wou ik nog weten wat het verschil is tussen een Audigy 2 zs en een Audigy 2 nx (heb niet zoveel verstand van geluidskaarten..) want een van die twee wil ik hebben. En wat is de kans dat Creative binnenkort een opvolger van de s750 uitbrengt die er nog beter uitziet en een decoder erbij levert? Anders kan ik beter nog ff wachten want die s750 is natuurlijk al redelijk oud..

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik heb al ruim 4 jaar de dtt 3500 van cambridge soundworkd, was destijds de eerste in nederlnd die hem had, en ben er die 4 jaar nogsteeds uber tevreden mee, ik hoef geen andere preakerset.

wat jij het beste kan doen is luisteren, neem een paar cd's mee, en een paar films, en ga op je gemak luisteren, zet de speakers eens flink hard, en zacht, en koop pas als je tevreden bent en het geld er voor over hebt.

ik was toen der tijd F 1000,-- voor me speakers kwijt en nogsteeds draaien ze vaak op vol vermogen. Dus denk goed na voordat je speakers koopt. als je goede koopt gaan ze de rest van je leven mee, anders maar 2 jaar

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

logitech heeft dikke ruis, creatieve niet

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:00:
en waar haal je dat van daan.
geen van de 5500's die ik verkocht heb hadden ruis hoor. jij vergist je met de oude variant van de z-680 ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:00:
Hoe ongenuanceerd en onberedeneerd, net zoals al je andere posts (oa. in de pimp met je audioapperatuurtopics, je kent schijnbaar niet de kwaliteit van bijvoorbeeld wat oudere Acoustics speakers )

Logitechs hebben _Geen_ last van ruis, mits je ze maar goed aansluit. Analoog is misschien leuk om je Radio er op aan te sluiten, maar voor DVD zou ik echt digitaal of coax nemen.

Verwijderd

Ik ben ,sinds een jaar in het bezit van Klipsch 4.1 THX en had hiervoor Creative Megaworks 4.1.
De Klipsch-set klink een stuk strakker en het geluid is veel evenwichtiger.
Gr.en suc6.
Hans

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Waarom zou je de Z680 nog nemen? Gewoon de Z5500 kopen. Voor die 6 euro extra hoef je het niet te laten.

[ Voor 60% gewijzigd door Yokozuna op 26-12-2004 14:33 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Yokozuna schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:21:
Waarom zou je de Z680 nog nemen? Gewoon de Z5500 kopen. Voor die 6 euro extra hoef je het niet te laten.
oud topic kijk eens naar de eerste post, na het topic is dood gebloed. ;)

Game PC

Verwijderd

Yapser schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:09:
[...]

Hoe ongenuanceerd en onberedeneerd, net zoals al je andere posts (oa. in de pimp met je audioapperatuurtopics, je kent schijnbaar niet de kwaliteit van bijvoorbeeld wat oudere Acoustics speakers )

Logitechs hebben _Geen_ last van ruis, mits je ze maar goed aansluit. Analoog is misschien leuk om je Radio er op aan te sluiten, maar voor DVD zou ik echt digitaal of coax nemen.
Volgens mij moet jij zelf eens wat beter die logitech topics doorlezen, bijna iedereen had last van een dikke ruis in die pod's. Zowel analoog als digitaal. En wat heeft Acoustics rommel nu met logitech te maken :? Daar gaat het hele topic niet eens over }:O
Shunt schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:24:
[...]

en waar haal je dat van daan.
geen van de 5500's die ik verkocht heb hadden ruis hoor. jij vergist je met de oude variant van de z-680 ;)
Ik heb het over de 680 niet over de 5500

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:59:
[...]

Volgens mij moet jij zelf eens wat beter die logitech topics doorlezen, bijna iedereen had last van een dikke ruis in die pod's. Zowel analoog als digitaal. En wat heeft Acoustics rommel nu met logitech te maken :? Daar gaat het hele topic niet eens over }:O

[...]

Ik heb het over de 680 niet over de 5500
tja de OUDE serie's van de Z-680's hebben daar last van de laatste 1.12 al niet meer. jij roept logitech ruist en dat klopt niet simpel.

Game PC

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Shunt schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:38:
[...]

oud topic kijk eens naar de eerste post, na het topic is dood gebloed. ;)
Hehe 'OEPS'

[ Voor 8% gewijzigd door Yokozuna op 26-12-2004 22:30 ]

• vinzzb
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05-2025
Mijn S750 gigaworks die ik 4jaar geleden gekocht heb heeft het begeven.
Plots zag ik op mijn bedrade afstandsbediening geen lichtjes meer branden.
Dan maar even op de subwoofer het lichtje bekeken. Dit moet normaal groen branden.
Maar het gaf korte en flauwe oplichtende flashes. Stekker eruit en de flashes werden iets harder voor 4 seconden. Terug stekker erin deed er niks aan.
Heb nu een vraag gestuurd naar de klantendienst met de vraag hoeveel het kost om dit te laten repareren bij creative. Nu maar wachten...

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
En voor die mededeling was het nodig om een topic van 4 jaar geleden naar boven te kicken ?

8)7

Pentaxiaan

• vinzzb
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05-2025
SirNobax schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 08:36:
En voor die mededeling was het nodig om een topic van 4 jaar geleden naar boven te kicken ?

8)7
blijkbaar, had het ook telaat gezien, gebeurt wel vaker dat zoiets gebeurt, niemand is perfect, nu kan ik hier zeggen: 'Waarom reageert ge dan... :p' 'blijf on topic', blablabla.
Dit is nu eenmaal een forum en zijn werkwijze.
Had ik eerder gezien dat ie al zo oud was dan had ik een nieuwe gemaakt, ma kan ik blijkbaar nu niet meer want ge moogt niet dezelfde berichten meermaals plaatsen en ge kunt u eigen bericht ni verplaatsen.
Dus bale maar, hier zulde mee moete doen :p
Heb een paar jaar zelf een board onderhouden (met z'n 1000man)
Wijze raad: Als ge zo'n commentaar hebt, hou die dan voor jezelf. dit noem ik onnodige - offtopic - posts

Verwijderd

Dit blijven rare vragen, maar het enige waar jezelf iets aan zult hebben is om ze beiden te gaan beluisteren en dan te oordelen welke jou oren het beste vinden.

En kijk niet naar de watts want dat zegt echt heel erg weinig, geloof me. De "700 watt rms" versterker die is ingebouwd in de subwoofer module is volstrekte lariekoek. Het bestaat niet dat er in een kist van 12 kilo zo'n zware versterker kan zitten die dit vermogen continu kan leveren. Dit zal dan ook het piek vermogen wezen onder hoge vervorming.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 15:14 ]

Pagina: 1