Toon posts:

[A7N8X-E deluxe audio] Hoe krijg ik output 2 gelijk aan 1 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al druk gezocht in de helpfiles, en op internet, boekjes... Kan het niet vinden. Heb ook de search op GOT gebruikt, maar mijn vraag kwam niet voor.

Ik ben in het bezit van een A7N8X-e Deluxe... zo een met soundstorm chip.
Vroeger had ik een SB live met 2 uitgangen, de soundstorm heeft er 3.
Wat precies het probleem is: Ik wil graag dat de 2e output een kopie is van de 1e output. Ik heb namelijk op mijn 2e output mijn koptelefoon gehangen, om toch geluid te hebben op de late uren, zonder iedereen wakker te blazen.
Echter wat nu gebeurt, is dat de koptelefoon de surround channels weergeeft, en de stereo op output 1 de front channels.

Dit is echter bijzonder irritant, want als je alleen met koptelefoon en spel probeert te spelen, dan hoor je dus alleen de surround sounds... Moet je maar eens proberen... klinkt nergens naar.

Ik MOET de instelling op 4-speaker zetten, anders komt er sowieso geen geluid uit de 2e output, maar hij gaat dan automagisch over naar surround of digital. (Heb ik allebei uit gezet, maar zonder resultaat) Ik heb al bijna alle mogelijke combi's van instellingen geprobeerd, maar het wil niet lukken. Iemand een idee? Of is dit softwarematig niet op te lossen ?

Splittertje kopen zeker ?

Dank!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ah dat is leuk zeg, ben ook wel benieuwd of dat kan. Ik heb 'snachts ook weleens per ongeluk het hele huis wakker gemaakt. :)

Verwijderd

De mooiste hardware oplossing vind ik persoonlijk het monteren van een schakelende jack in je voorpaneel. Hierdoor schakelt hij automagisch tussen koptelefoon en boxen (tenminste het frontgeluid, de back, sub en center laat je wel direkt naar je boxen lopen).

Schematisch:
front audio mobo > schakelende jack > front audio boxen

Voorbeeld van een schakelende jack:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/7000_7999/7300/7330/7330/733032_BB_00_FB.EPS.jpg
Conrad art. nr. 733032

Andere uitvoeringen: Conrad art.nr. 732800 en art.nr. 736406

Natuurlijk kun je ook gewoon een splitter (Conrad art.nr. 742147) gebruiken, maar het nadeel is dat je dan altijd die aansluiting aan de achterzijde ingestoken hebt zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 03:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor je reactie! 2 van de 3 artikelen deden niets... tenminste de links niet. Maar goed dat maakt niet zoveel uit. Ik zal er eens naar kijken.
Liever wil ik een softwarematige oplossing.

Dus.... Iemand ?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 02:59:
De mooiste hardware oplossing vind ik persoonlijk het monteren van een schakelende jack in je voorpaneel. Hierdoor schakelt hij automagisch tussen koptelefoon en boxen (tenminste het frontgeluid, de back, sub en center laat je wel direkt naar je boxen lopen).

Schematisch:
front audio mobo > schakelende jack > front audio boxen

Voorbeeld van een schakelende jack:
[afbeelding]
Conrad art. nr. 733032

Andere uitvoeringen: Conrad art.nr. 732800 en art.nr. 736406

Natuurlijk kun je ook gewoon een splitter (Conrad art.nr. 742147) gebruiken, maar het nadeel is dat je dan altijd die aansluiting aan de achterzijde ingestoken hebt zitten.
die schakelende jack:
ik heb een aopen kast en bij de meeesten van die kasten zit een frontpanel met sound en usb.
Nu hoef je alleen maar dat blokje van je sound op het moederbord te prikken (wel 2 jumpertjes weghalen)
en je schakelende jack is er aan de voorkant :)

dus 1 van die jumpertjes zorgt voor een sluiting wat ervoor zorgt dat het geluid aan de achterkant eruit komt, haal je die jumper weg, dan komt het geluid door 1 van die pinnetjes en niet meer via de achterkant.
dit geldt trouwens voor bijna alle asus moederbordjes met sound onboard

edit: ohw ja, dat frontpaneeltje kan je soms ook wel los krijgen bij sommige computerwinkels :)

[ Voor 6% gewijzigd door randje op 07-03-2004 23:50 ]

Verwijderd

dit geldt trouwens voor bijna alle asus moederbordjes met sound onboard
Alleen als ze een FrontPanelAudio aansluiting hebben. De Nforce2 bordjes hebben dat bijvoorbeeld niet, alleen minijacks aan de achterzijde.

Dergelijke paneeltjes zijn wel bruikbaar, maar je zult er dan ipv de vierkante aansluiting voor de frontpanelconnector een male en female minijack op moeten zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 01:32 ]

• Noork
  • Niet online
Ik krijg hier wel gewoon normaal geluid uit de 2e output bij 4 speakerinstelling. Maar deze klinkt gewoon hetzelfde als de 1e output.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 01:31:
[...]
Alleen als ze een FrontPanelAudio aansluiting hebben. De Nforce2 bordjes hebben dat bijvoorbeeld niet, alleen minijacks aan de achterzijde.

Dergelijke paneeltjes zijn wel bruikbaar, maar je zult er dan ipv de vierkante aansluiting voor de frontpanelconnector een male en female minijack op moeten zetten.
ohw ja, waarom heb ik dan wel een frontpanel audio dingetje in mijn kast? :P
(a7n8x deluxe en aopen h600a kast)
die pinnetjes zitten gewoon op het moederbord hoor. (met standaard 2 jumpertjes erop om sluiting te maken zodat het geluid aan de achterkant eruit komt)

dat frontpaneltje is niet van asus maar gewoon van aopen, en aopen gebruikt voor zijn audio (en ook USB) de pin layout van asus bordjes

• Noork
  • Niet online
Noork schreef op 08 maart 2004 @ 14:26:
Ik krijg hier wel gewoon normaal geluid uit de 2e output bij 4 speakerinstelling. Maar deze klinkt gewoon hetzelfde als de 1e output.
Aha, dat dacht ik dus. Maarja alleen bij mp3's is de output hetzelfde. Wanneer ik mijn tvkaart gebruik heb ik alleen geluid op de 1e output. kut. dat moet toch wel op te lossen zijn.
Pagina: 1