[win2k] pctv stereo software werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb net een pctv stereo kaart van pinnacle gehaald, en die lijkt het in eerste instantie goed te doen. Alleen hangt de software (vesie 5.80) elke 2 minuten ongeveer, waarna de computer moet worden gereboot.

Na zoeken op het forum heb ik al geprobeerd om ipv directx 9.0b directx 8.1 te gebruiken, maar ook dat helpt niet.

Ik heb een matrox g400 met de laatste drivers en dualhead clone en dvdmax uitgeschakeld.

Het bekijken van tv kanalen lukt wel, maar als ik bijvoorbeeld iets wil veranderen in de instellingen hangt de software ook al.

Het enige waar ik de kaart voor wil gaan gebruiken is tv opnemen

• pianoman
*/Kick\*

Plus: ik heb nu een tooltje gevonden dat wel werkt en mijn vermoeden bevestigt.
Ik gebruik IUVCR en heb de computer op de automatische piloot twee programma's van twee verschillende kanalen op laten nemen.

Ik vind het alleen jammer dat ik in dat programma geen gebruik kan maken van MPEG 1 en MPEG 2, bovendien zit er nog een bug in het programma waardoor ik alleen bepaalkde presets kan kiezen, maar niet zelf een codec en resolutie bij elkaar mag zoeken.

Tijdens het zoeken is een keer Kazaa Lite voorbijgevlogen, daar zouden codecs bij zitten die de software zouden ontregelen, weet iemand daar iets over? en geldt dat ook voor andere codec packs?

Verwijderd

Ik zelf heb een PCTV Rave en had ook problemen met de bijgeleverde software. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat het Kazaa Lite Codec Pack (versie 2.20) hiervoor verantwoordelijk was. Met de nieuwste versie is het verholpen.

- Removed AAC parser (so no more ole32.dll errors)

Dit was de reden dat het van mijn probleem, misschien werkt dit bij jou ook.

• pianoman
bedoel je dan problemen met het capturen of problemen met alle functies van de software, want dat laatste is bij mij het geval. Soms is het invoeren van een nieuw kanaal al voldoende om het programma te laten crashen

Verwijderd

Bij mij wilde het hele programma niet opstarten. Na de update naar versie 2.24 van het Codec Pack had ik geen problemen meer.

Mocht je ondanks die upgrage toch problemen blijven houden, kun je eventueel uitwijken naar alternatieven. Dscaler en VirtualDub zijn hierbij goede keuzes.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

nofi: maar hierover staat echt veel in de search hoor....vorige maand waren er al 3 mensen die hetzelfde hadden!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• pianoman
heb nu het andere programma helemaal aan de praat, kun je ook programmeren om meerdere programma's van meerdere kanalen op te nemen, kwaliteit is ook goed, maar ik blijf het ergens wel onacceptabel vinden dat die pinnacle software het gewoon niet doet, nu kan ik die afstandsbediening ook nergens voor gebruiken

edit: @ Michael Knight: Dat het veel voorkwam in de search heb ik gezien, maar een oplossing voor dit specifieke probleem heb ik nog niet gevonden

[ Voor 21% gewijzigd door pianoman op 08-03-2004 16:50 ]

Pagina: 1