Toon posts:

Opnemen via digitale in lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een EP-SPD0C extentiekaartje gekocht voor mijn Epox 8RDA+ om mijn computer digitaal aan te sluiten op mijn receiver (een H/K AVR3000). Ik heb echter de volgende probleem.
Ik wil radio kunnen opnemen vanaf mijn receiver naar mijn computer. Hiervoor heb ik een optische kabeltje aangesloten van mijn receiver (optisch out) naar de optische in van het extentiekaartje. Ik krijg hier echter niet de signaal van de radio op. Het lijkt alsof er een soort loop is met de pc. De digitale out richting mijn versterker werkt perfect en zo kan ik zonder problemen muziek van de pc afspelen op de receiver. Alleen wanneer ik de andere kant op wil dan krijg ik een hele hoge pieptoon en ruis...

Dit gebeurt als ik SPDIF als gedigitaliseerde input kies in de nForce opties tab. Zet ik de digitale UIT van de nforce uit, dan heb ik die toon niet meer maar kan ik ook de radio niet opnemen op mijn pc :(

Wie kan mij helpen, wat doe ik verkeerd, wie kent dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die dit probleem ook al eens tegen gekomen is met de Nfroce?? :'(
Het lijkt me toch dat het mogelijk moet zijn! Maar ik weet niet waar ik het moet zoeken... in de receiver of de geluidskaart :?
Als ik het optische kabeltje uit de geluidskaart trek heb ik wel een lichtbundeltje.

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Misschien is er een of andere instelling op je receiver waarmee je hem zo ver krijgt om het radiosignaal via de optische kabel te versturen. Misschien een soort monitor-optie?

Als het niet lukt kun je het altijd nog analoog proberen. (van de tape-out op je H/K naar de line-in op je geluidskaart) De kwaliteit van FM is over het algemeen niet zo geweldig dat je ook daadwerkelijk verschil hoort tussen digitaal en analoog.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Verwijderd

Topicstarter
En toch wil het via de digitale out aangesloten hebben, ook om andere bronnen te kunnen opnemen. Waarom geeft de digitale out op mijn receiver niet de huidige spelende bron weer, hij zend toch niet alleen de digitale in alleen maar weer door? Dus als een soort splitter?
Heb de receiver even via een s-video kabeltje aangesloten op mijn pc en in het OSD gekeken. Hier heb je wel wat meer opties maar kun je ook alleen de digitale in's kiezen en wordt er geen woord geroerd over de digitale out. Ook in de manual van de receiver kan ik niet over de digitale out vinden en wat hij precies doet.

Verwijderd

Het werkt dus wel degelijk , maar 2 kanten tegelijk op.
Probeer eens bij je geluid instellingen van de externe bordje cq geluidskaart
de vinkjes opname afspelen aan en uit te klikken .

Het geluid wat je nu probeerd op te nemen wordt de het kaartje meteen weer verstuur naar je set.
Je heb nu dus een intere feedback !

en anders tijdens het opnemen , de afspeel mogelijkheid uit vinken :)
Of je set los koppelen

succes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie RCA. Ik heb geprobeerd wat je zei, echter geen resultaat. Ik heb de digitale verbinding pc-receiver verbroken en alleen de receiver-pc aangesloten, echter ik hoor geen radio op mijn analoog aangesloten speakers.

Ik begin te vermoeden dat het aan de Epox ligt en dat die extentiekaartje niet geschikt is voor opnemen, dus dat die optisch in helemaal niet werkt :'(
Iemand die het wel is gelukt of weet waarom het niet zou kunnen? is het de Nforce??

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 22:17:
Ik heb sinds kort een EP-SPD0C extentiekaartje gekocht

offtopic:
waar heb jij die extensiekaart gehaald?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 23:18 ]

Verwijderd

Het kan zijn dat de Radio niet digitaal doorgegeven word door je reciever, de versterker van m'n ouders bv doet dat absoluut niet, enkel van de minidisk en de cd speler.. Daar kan je weinig nog aan doen.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
In de handleiding van mijn Marantz sr4300 staat dat er alleen maar digitale bronnen doorgegeven kunnen worden aan de digitale uitgangen. Er kan dus nooit analoog radio signaal uit de digitale uitgang komen. Ik zou er dan ook niet vreemd van opkijken als dit ook zo is bij de H/K.

Verwijderd

Topicstarter
@ Chingy: www.alternate.nl

@Krusher: was die cd-speler digitaal aangesloten?

@cool-zero: hmm, daar kan wat inzitten dat er geen analoog naar digitaal omzetting plaats vindt. Er staat overigens niks hierover in de manual van mijn H/K

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 00:05:
@ Chingy: www.alternate.nl

@Krusher: was die cd-speler digitaal aangesloten?

...
Ja, alles is optisch aangesloten op de reciever.

Verwijderd

Topicstarter
Dan wil het helaas niet :| :'(
Toch bedankt voor jullie inzet 8)
Pagina: 1