[W3k Standard Edition] Server / cluster node?

Pagina: 1
Acties:

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag bezig geweest met het installeren van een server, waarvan het de bedoeling is dat er Windows 2003 (Standard) edition op moet komen te draaien. Harddisk leeg, cdtje erin, installeren, en na een half uurtje klaar.. maar! De server wordt gezien als 'cluster node' terwijl het een standalone server is.

Netwerkkaart erin /eruit helpt niets, opnieuw installeren, formatteren.. ook niet... Hoe komt het dat server als cluster node gezien word terwijl het een nieuwe installatie betreft? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bulldog op 05-03-2004 22:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat geeft je het idee dat de server als cluster node gezien wordt?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij het voor het eerste na de installatie opstarten van Windows krijg je het scherm "Manage Your Server" wat standaard geopend wordt. Hierin staat echter het volgende:
Cluser Nodes Cannot Be Managed with Manage Your Server

Because this server is a member of a server cluster (also called a cluser node), you cannot manage it with Manage Your Server. For information about managing a cluser node, click Read about managing cluser nodes.
Het betreft dus een standalone server, wel /niet aansluiten op het netwerk maakt geen verschil uit. Heb 2 verschillende cd's geprobeerd. Als ik 'dcpromo' probeer krijg ik op een gegeven moment de melding:
The operation failed because:
File Replication Service: The dependency service does not exist or has been marked for deletion.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vreemd - standaard edition kan namelijk helemaal niet clusteren (wel NLB maar ik dacht dat ze dat niet clustering noemden) :P

Hoe installeer je - manueel of met een answerfile / smartstart / oid? Staan er verder nog spannende dingen in je eventlog?