Tiscali Antivirus Mail

Pagina: 1
Acties:

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
Heb een internet abonnement bij Tiscali en nu is het mogelijk om Tiscali Antivirus en Tiscali Antispam te activeren.
Nu heb ik al NAVP draaien op alle pc's wat voor een nut heeft het eigenlijk dan nog om dit te activeren. Heb gekeken en Tiscali Antivirus wordt door Symantect gedaan. En kost het eerste jaar 5 euro en daarna 20 euro per jaar.

Nu is het natuurlijk altijd wel leuk dat al je mail al wordt gescand op virussen maar heeft het wel zin als je toch al je mail scant als het binnen komt.

Nu heb ik gezien dat meerdere providers dit aanbieden en gaan aanbieden, en wat vinden jullie hier nu van.

[ Voor 2% gewijzigd door jordan2k op 05-03-2004 21:51 . Reden: Typo's ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je eigen virusscanner altijd uptodate is, en altijd de inkomende mail scanned is het imho zinloos om de provider ook nog eens te laten scannen, zeker als dat nog eens geld kost ook.

Enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je al die virussen niet hoeft te downloaden en dus minder dataverkeer hebt, maar of je daar nou wakker van moet liggen? Denk het niet.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Lekker mee laten lopen.

Je hebt zelf wel een viruschecker, maar ook een spamfilter?

Wist je dat bedrijven vaak bewust 1 of meerdere servers tussen het mail verkeer hebben staan, die een viruschecker heeft, die van een andere maker is dan die je voor de rest in de organisatie ziet?

Puur om op te vangen dat de ene antivirusmaker welis sneller is met z'n updates dan een andere?

• jordan2k
wildhagen
Dacht ik ook. wilde kijken hoe andere hier over dachten.

ExTec
Daar zit ook wel wat in maar de software is allebij van symantec.
En navp updated dagelijks. en weet niet hoe het zit met dat pakket wat tiscali draait van symantec.

[ Voor 65% gewijzigd door jordan2k op 05-03-2004 22:04 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Puur om op te vangen dat de ene antivirusmaker welis sneller is met z'n updates dan een andere?
Ja, maar aangezien hij NAV (van Symantec) draait, en de provider ook Symantec draait zal dat hier zo'n vaart niet lopen.... Symantec zal niet vaak sneller zijn dan Symantec, denk ik met het updaten.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

of een echte provider nemen ( xs4all). Daar is het gratis. Maar, idd, zoals al gezegt wordt, onzin. Als je het thuis allemaal goed op orde hebt is er niets aan de hand.

Verwijderd

En kost het eerste jaar 5 euro en daarna 20 euro per jaar.
Oeps, beter lezen.

Leuk artikeltje, op de fp, wat we al lang wisten, dat ISP's t meeste betalen aan virus/spam.

Mijn provider geeft die service ook niet gratis, sommigen providers zijn wel zo slim.

Ik dacht dat jij bij zoeen zat; dat het kwestie van aan/uit was.

Ik weiger het principieel. Als een provider te dom is om te begrijpen dat'ie zelf het meest gebaat is bij virus/spam filtering mag'ie van mij elke maand meer bandbreedte gaan kopen.

• jordan2k
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 22:05:
of een echte provider nemen ( xs4all). Daar is het gratis. Maar, idd, zoals al gezegt wordt, onzin. Als je het thuis allemaal goed op orde hebt is er niets aan de hand.
Het is gratis voor de ADSL gebruikers en niet voor de Compleet gebruikers :(

Veder is het allemaal heel duidelijk eigenlijk schiet ik er niets mee op. Dus laat ik het ook hierbij. Nog bedankt voor de inbreng.
Pagina: 1