ATI, disney videoband afspelen.

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb een AIW 9000 kaart die via de composite in verbonden zit met een gewone video recorder. Hij speelt af echter er zit veel storing in het beeld: op 1/3 van het beeld streept het en bovenin is het beeld heel echter licht.

voorbeeld:
http://picserver.org/view_image.php/ANR519B7B8Y

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ANR519B7B8Y

Betekent dit dat ik macrovison beveiligde banden niet eens AF kan spelen (: ? Is hier nog een workarround voor te vinden, behalve hardware hiervoor kopen?

(Even voor de mensen die roepen die dat hier dit niet mag, ik wil hem niet overnemen, en MMC toont het beeld wel, maar heeft, zoals gedocumenteerd, het opnemen van deze beelden uitgeschakeld)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
ben je zeker dat het niet gewoon aan je videospeler ligt
alles dat norm. naar je TV gaat heeft geen enkele vorm van encryptie, het is zuiver analoog!
of snap ik het probleem niet?
is je kabel/band wel goed?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
oeLangOetan schreef op 05 maart 2004 @ 23:27:
ben je zeker dat het niet gewoon aan je videospeler ligt
is je kabel/band wel goed?
De band speelt (op een andere video) wel goed goed af.
Andere banden spelen op deze video wel goed af.
naar je TV gaat heeft geen enkele vorm van encryptie, het is zuiver analoog!
Video heeft de mogelijkheid een ANALOOG signaal met macrovision te beveiligen.

lees bv.:
http://66.40.78.100/Services/TECH_Notes/nineteen.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Dit ziet er idd uit als een analoge beveiliging en is ook wel op te lossen hoor. In de sporen die buiten het beeld vallen word een code meegezonden die het direct kopieren tegenhoudt.

Een TBC (time base corrector) tussen de video out van je video speler en de video in van je grafische kaart hangen en het euvel is verholpen.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 12:21:
Dit ziet er idd uit als een analoge beveiliging en is ook wel op te lossen hoor. In de sporen die buiten het beeld vallen word een code meegezonden die het direct kopieren tegenhoudt.

Een TBC (time base corrector) tussen de video out van je video speler en de video in van je grafische kaart hangen en het euvel is verholpen.
Maar ik kan die video's dus NIET weergeven zonder een stuk hardware te kopen. Dat is dus vrij waardeloos.

Of bestaat er ook time base corrector software om te capturen en dan een "correctie" uit te voeren. Eigenlijk hoef ik alleen maar af te spelen, maar als ik eerst een capture moet doen dan is de schade ook te overzien

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 07-03-2004 12:36 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Jammer dat ik geen Disney videoband hier heb, dan kon ik het ook proberen. Maar ik heb wel andere koopvideo's hier, die gewoon spelen en die ik ook kan opnemen...

Edit: bij mij een ATI Radeon 8500 a.i.wonder

[ Voor 13% gewijzigd door dreeke op 07-03-2004 13:15 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/goofymovie_bright.jpg

Bovenstaande screenshot komt uit een opname gemaakt met een Pinnacle PCTV Rave, Philips videorecorder van ook alweer wat jaartjes oud en heeft een flinke lading filters over zich heen gehad (de kwaliteit kan nog een aardig stuk beter door gebruik van een betere codec, door niet op te nemen door 30 meter coax, uncompressed te capturen en door een TV-kaart te gebruiken met iets anders dan een brooktree chipje en/of betere drivers :P).

Geen directe vervormingen oid, maar wel iets te licht (heel misschien was dat nog op te lossen door beter te tunen... Ik ga over een tijdje dan ook nog eens opnieuw deze video capturen).

Als jouw probleem inderdaad door Macrovision komt zou ik niets anders kunnen verzinnen dan een TV-kaart kopen die geen Macrovision ondersteund (ik heb geen idee of mijn videorecorder/Tv-kaart macrovision ondersteunen, eigenlijk..) ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 07-03-2004 14:28 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb de kwaliteit nog iets weten op te schroeven door met windows moviemaker te capturen op 640x480 in plaats af te spelen met MMC. Blijkbaar captured mmc altijd op 756x465 (maximale pal resolutie) en is hij dan gevoeliger voor syncronisatiefouten die in een analoog beveilgide video zitten. Die vertekening bovenaan het beeld blijft echter irritant.

[ Voor 2% gewijzigd door leuk_he op 08-03-2004 09:11 . Reden: spelfaut. ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
leuk_he schreef op 08 maart 2004 @ 08:33:
Blijkbaar captured mmc altijd op 756x465 (maximale pal resolutie)
Pal is 768/576 danwel 720/576

Verwijderd

Ligt het niet toevallig aan je opname-software?

Misschien ziet je opname software wel dat de film macrovision beveiligd is en gooit er daarom een filter overheen.

Macrovision hoort normaalgesproken alleen actief te worden bij het opnemen en niet bij het afspelen.

Probeer het eens met VirtualDub zou ik zeggen.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 01:01:

Misschien ziet je opname software wel dat de film macrovision beveiligd is en gooit er daarom een filter overheen.
Klopt, die software (MMC 8.x van ati) ziet dat. Echter hij disabled de record button, dan lijkt het mij zinloos er OOK nog een filter overheen te gooien.
Probeer het eens met VirtualDub zou ik zeggen.
Heb ik geprobeerd, maar ik heb ergens een instelling van virtualdub omgezet zodat hij nu .avi files maakt die virtual dub niet kan afspelen ("No MOV! block") en explorer/mediaplayer laat cashen als ik de directory bekijk waar ze instaan. Dat moet ik eerst verder nog uitzoeken. Maar in preview mode is de kwaliteit wel beter op 640x480 dan op 768/576 (littlesoundman, dat bedoelde ik, kun je voorstellen hoeveel moeite ik heb met mijn pin code 8-) )

Pagina: 1