Toon posts:

Verbinden met draadloos netwerk lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vandaag een draadloze adsl/router aangesloten op mn PC, maar het verbinden met de WLAN-kaart van mn laptop werkt niet helemaal.
Ik heb de SSID juist ingesteld en er is dan ook eventjes verbinding maar dit signaal is zwak (terwijl de router ernaast staat) en duurt nooit langer dan 5sec.
Als ik het IP-adres automatisch laat toekennen wordt er een verkeerd IP-adres gegeven en als ik het juiste invul dan gebeurt er niets.
In de handleiding staat dat ik de modus op 'Infrastructure' moet zetten, maar waar vind ik dit.
Ik hoop dat het een beeeetje duidelijk is voor jullie en natuurlijk dat ik geholpen kan worden!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 21:22
Wat voor router en WLAN kaart gebruik je? Welk OS gebruik je? Graag wat meer info.

Waar die Infrastructure in te stellen is is ook vast wel in de handleiding te vinden..

Verwijderd

Topicstarter
Okee, sorry

ADSL-modem/Router: Sitecom WL-108
Netwerkkaart: Creatix CTX712 Wireless LAN PCI Card

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 21:22
Welk kanaal wordt nu gebruikt? Probeer hem anders eens op 6, die werkte bij mij (asus 300g en asus wl100g) ook veel beter dan bijvoorbeeld de mogelijke standaard 1.
Test de verbinding anders ook eens met ping -t ip-router. Kijk dan of je veel packetloss of hoge pings heb. Onderbreken kan btw met Ctrl+C :)

Wat betreft DHCP, wat bedoel je met 'verkeerd'? Hij zal waarschijnlijk 192.168.0.x of 10.0.0.x afgeven, maar wat geeft hij nu dan (in dos prompt: ipconfig)?

Gebruik je ook de nieuwste firmware en drivers?

Succes.

Edit:
en oja, gebruik je de Windows XP Wireless configureation service? Zo ja, probeer die dan eens uit te schakelen en software van Sitecom te gebruiken. Zelf heb ik echter geen slechte ervaringen met die service :)

[ Voor 19% gewijzigd door Hark_k op 05-03-2004 22:56 ]

Verwijderd

je kan idd ff op andere kanalen gebruiken deze hoef je alleen in te stellen in de router het is namelijk omgevings afhankelijk welke kanaal geschikt is
(uit eigen ervaring) i.v.m alarm/telefoons enz..

als dat het niet is kun je proberen om naar een winkel te gaan en een sitecom
wifi lan kaart te kopen (je kan vragen als het niet wil of je het dan terug mag brengen ik heb bij verschillende winkels in hengelo/enschede gevraagt en kon gewoon als je het netjes uit en inpakt zal wel niet overal kunnen)

probeer eerst even te testen op een open plek zonder muren ongeveel ca. 2 tot 6 meter van de router af

om de laptop de signaal opnieuw op te laten zoeken is het makkelijk dat je de lan kaar ff uitschakeld en weer inschakeld

start --> instellingen --> Netwerkverbindingen --> rechtermuisknop op je lan kaart
druk op uitschakelen ff der naast klikken in het witte weer rechter muis knop en dan inschakkelen

dan heb je een paar vliegen in 1 klap
hij zoekt de verbinding opnieuw op
zoekt opnieuw naar het ip nummer

ik heb ook zo'n soort probleem gehad

koop dat je er uit komt! Succes groetjes Michael

Verwijderd

Topicstarter
Okee...nu kan ik er gelukkig wel weer om lachen, maar het bleek dus te gaan om de netwerkkaart in de laptop. Die moest namelijk aangezet worden met de toetsencombo Fn F2...
ben ik dan de hele dag mee bezig geweest.
Toch hartstikke bedankt en sorry voor het ongemak..
8)7
Pagina: 1