Toon posts:

Geen beeld meer na vervanging koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb afgelopen week een stillere proccesorkoeling gekocht, maar die beviel me niet zo dus toen heb ik die oude er weer in geplaatst, nadat ik dit had gedaan krijg ik geen beeld meer, ik heb bijna alle onderdelen getest, geheugen, andere monitor ik heb de proccesor in een ander moederbord geplaatst en toe bleek dat in die andere computer ik ook geen beeld meer had ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Alvast bedankt,

Irri

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Kan je meer info geven over je pc en dergelijke, en caps is nergens voor nodig :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers.net :)

Zit de heatsink er recht op?
Niet teveel pasta?
Niet gelekt op de rest van de package?
Al verwijderd en opnieuw aangebracht?
Geen beschadigingen aan de core?

Deze al gezien: http://www.amd.com/us-en/...2_869_4348%5E6678,00.html

Alles al nagelopen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als je in de andere PC dezelfde problemen hebt duid dat op een beschadigde CPU. Waarschijnlijk is er iets niet lekker gegaan bij plaatsen van de koeler oid waardoor nu de core beschadigde is of de CPU doorgebrand door hitte.
de pc start gewoon op
Als je alleen zwart beeld hebt dan start de PC niet op. Je Pc blijft dan hangen in de POST (voordat de bios het verder overneemt). Als je dit probleem hebt na het plaatsen/vervangen van de koeling zit hetzij de koelvoet niet goed, danwel heeft de CPU beschadiging opgelopen.

TopicTitel oncapst

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 21:45 ]

Verwijderd

Klinkt als een kappote processor.
Start de computer op? En doet hij het wel met een andere processor?

Verwijderd

Topicstarter
de pc start gewoon op, de cooling fan draait ook gewoon, en die andere proccesor doet het ook niet

ik hoop echt dat iemand me kan helpen .

alvast thx

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 21:45 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik hoop echt dat iemand me kan helpen
Gaat niet lukken tenzij je wat meer specs/info geeft...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet echt niet meer welke info ik kan geven; maar het is toch raar dat ik de proccesor in een andere pc heb geprobeerd en die processor van die andere pc doet het ineens ook niet meer

alvast bedankt

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik weet echt niet meer welke info ik kan geven
Welk moederbord? Welke CPU? Wat gebeurt er precies als je de machine aanzet, krijg je wellicht nog beepcodes? Gaan er ledjes aan? Welke? Heb je alle kabels gecontroleerd? Het komt tegenwoordig nogal eens voor dat iemand vergeet de 4-polige ATX powerconnector aan te sluiten (misschien heb je die geen, maar zonder specs kan ik dat natuurlijk niet weten ;) ).

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 16:12
niet per ongeluk met koelpasta geknoeid, of uitgeschoten met je gereedschap bij het bevestigen van de cooler.

Ik heb een tijdje geleden ook een nieuwe cooler op men proc gezet, toen ik men pc aanzette kreeg ik geen beeld meer :( . Ik dus alle mogelijke opties proberen: helemaal nix.
toen ben ik naar de lokale computerboer gegaan die hebben de boel getest, bleek dat men mobo kaduuk was |:( .

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad met een aantal pc's.
oplossing bij al die pc's :

het waren allemaal socket 370
en foxconn coolers die je een klein stukje kon schuiven naar links of naar rechts (naar de klemmetjes toe zeg maar) en als ie niet helemaal naar het achterste klemmetje was geschoven had ik dit probleem.

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad, oorzaak..... koelpasta met zilver op een contactvlakje, ik zou de boel eens goed nalopen met een schoon doekje, deed bij mij wonderen.

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 19:46
Heel appart ik heb hetzelfde probleem en al een heleboel geprobeerd. Ook mijn PC wil niet meer opstarten en geeft geen beeld. Misschien dat er mensen zijn die mij kunnen helpen (eigen topic openen heeft ook geen zin.)
Wat heb ik al gedaan? (moederbord ECS K7S5A, AMD XP1600+, 512 MB RAM)
- Processor er uit
- Voeding verwisseld
- Alle HDD's en DVD-recorder losgehaald
- IDE los
- Geheugen weg (ook tegelijkertijd met processor)
- BIOS Reset
- Dit topic gelezen
- Hangen en opstartproblemen Troubleshooter gelezen

Wat valt er op:
- CPU fan gaat eerst goed draaien maar daarna loopt de snelheid snel terug
- HDD willen eerst wel opspinnen maar lijken niet op snelheid te komen
- Monitor wil niet aan
- Videokaart-fan draait goed

Leven zit er op dit moment dus niet in mijn pc, en dat terwijl ik alleen de koeler wilde ontdoen van stof om zodoende de PC weer iets koeler te krijgen (aardig veel stof!)
Processor weet ik niet of er cooling pasta naast de processor zit.
Is er een manier om te testen of de processor het nog wel doet? Zo kan ik denk ik concluderen dat het moederbord het begeven heeft maar uitsluiten dat ik ook een nieuwe processor nodig heb.
Ik hoop dat er tweakers zijn die mij kunnen helpen.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifedit:
Ik ga maandag maar naar een winkel toe om te vragen of zij kunnen testen wat er kapot is.. Ik zal mijn processor nog eens nakijken maar heb geen idee of dit mijn probleem verhelpt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 01:25 ]

Verwijderd

Om te testen wat er kapot is kun je dit doen:

1 alles los halen wat niet nodig is(alleen processor, 1 geheugen, voeding, mobo, video)(dat betekend ook toetsenbord en muis en die rotzooi eruit)
2 proberen op te starten
3 proberen te starten met een andere processor
4 proberen te starten met ander geheugen
5 proberen te starten met andere videokaart
6 proberen te starten met andere voeding

Als het allemaal niet lukt dan is je moederbord kapot, maar kan ook betekenen dat er meerdere dingen kapot zijn.(komt vaak voor) Om dat te testen kun je al je componenten testen in een goed systeem. Dan zie je welke componenten kapot zijn.

Als je dit gaat doen is het verstandig om je hand op de voedingskabel te houden om hem eruit te trekken zodra er iets verkeerd gaat. Zo kan je soms schade aan goede componenten voorkomen.

Je kunt met een kapot component goede componenten kapot maken. Ga er dus niet van uit dat als je je processor in een ander systeem getest hebt dat hij dan goed blijft bij het testen van andere componenten.

Als je dit gedaan hebt en je komt er nog niet uit post hier dan wat er gebeurt bij deze 6 stappen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zonder extra info kunnen we hier niks mee. Als je ons die niet wil geven, dan schieten we niet op.

Voor de rest kun je jezelf prima helpen met logisch nadenken en met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Mocht je alsnog een topic willen openen, neem dan wel de startpost van het Beleid van dit subforum door: PMG Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.