E-tech firmware keuze

Pagina: 1
Acties:

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
Geachte tweakers ,

Ik zit met een probleem ... ik heb al een tijdje een E-tech ADSL modem/router met ingebouwde switch(4p) Versie 1 (V1). Nu zoek ik al een tijdje naar de firmware van de v1 (waarschijnlijk 3.40 firmware) . E-mailen naar etech.nu heeft geen effect , omdat ze gewoon niet reageren.
Uit de topics die er al bestaan van deze firmware kan ik niet uitmaken of dat van de V1 of de V2 versie of allebij van deze modem is. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

MvG ,

Gem

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:57

GaMbiNo

1337

Probeer het eens op http://www.e-tech.nu/

• Gem
Op de e-tech site staat alleen een e-mail voor als je de firmware nodig hebt , helaas reageren ze niet op mijn e-mails (2e net verstuurd).

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

• Gem
Die firmwares zijn alleen voor de router versie , ik heb de modem+router+switch versie.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 19:57
Uhm, ik zal het even zeggen voor je:
daar staat ROUTER firmware geen MODEM/ROUTER!!! (tot 10 getelt :D )
offtopic:
Bummer net te laat, maargoed, ik lijd dus ook aan hetzelfde probleem, heb alleen V2, die blauwe 4 ports dus, dus ik houd dit topic even in de gaten

[ Voor 29% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-03-2004 13:30 ]

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Ow in dat geval heb ik niks gezegd. ;)
Dan ben je helaas toch overgeleverd aan de support van E-Tech vrees ik.

Volgende keer graag tot tien tellen LinuX-TUX, een beetje minder zou prettig zijn...

• LinuX-TUX
GaMbiNo schreef op 05 maart 2004 @ 22:22:
Ow in dat geval heb ik niks gezegd. ;)
Dan ben je helaas toch overgeleverd aan de support van E-Tech vrees ik.

Volgende keer graag tot tien tellen LinuX-TUX, een beetje minder zou prettig zijn...
Excusé moi.

Zit met hetzelfde probleem en verwacht binnenkort een upgrade van 2 naar 8Mbit van demon. Ondertussen HAD ik ergens een Excel bestandje liggen met alle modems die goedgekeurd werden door demon inclusief welke firmware.

Nu is het zo dat ik gewoon aardig wat achter loop kwa firmware versie en ik het niet leuk zou vinden als ik misschien daardoor performance problemen krijg.

Zou dan dus van het kastje naar de muur worden gestuurd "Demon: Tja meneer, u heeft een modem met een te oude firmware" en "E-tech: *niks*"

De laatste firmware upgrade die ik via via wel in handen heb gekregen kon port-ranges open zetten, iets waar ik ECHT op zat te wachten. Deze heb ik niet van etech zelf gekregen, sterker nog, ik kreeg TOEN nog wel een mailtje terug van etech met de mededeling "Dat is nergens voor nodig, gewoon handmatig één voor één open zetten werkt ook" 8)7 <> ja, tuurlijk werkt dat ook, maar daar zat ik dus ECHT niet op te wachten.

Ik snap wel waarom etech niet zo happig is om firmware vrij te geven sinds E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flash topic, maar toch :(

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-03-2004 13:49 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De etech support is heel erg goed. Ik heb altijd binnen een dag een antwoord gehad tot nu toe (toch zo'n 8 berichten). Heb je wel het goede mailadres gebruikt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• LinuX-TUX
Tegen mij? Ja tuurlijk (anders had ik nooit antwoord gehad in eerste instantie), kheb ook netjes antwoord gehad, maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar nieuwe firmware en hoop dat de TS eens snel bericht terug zal krijgen.
offtopic:
Duurde bij mij 8 werkdagen eer dat ik antwoord had, maargoed, bericht is beter als geen bericht

[ Voor 22% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-03-2004 03:19 ]

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Ja kan ze ook bellen. Als je even geduld hebt en vervolgens even doordramt als je met een kluitje het riet ingestuurd dreigt te worden, heb je gelijk antwoord. Heb ik ook gedaan toen ik een nieuwe firmware wilde hebben die niet op de site stond.

Edit: 0900-3832468 (45 cpm) (dinsdag, woensdag en donderdag van 9:00u - 21:00u, maandag en vrijdag van 9:00u - 17:30u, m.u.v. algemene zon- & feestdagen), zie www.e-tech.nu

[ Voor 27% gewijzigd door Pastinakel op 07-03-2004 04:26 ]

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Happy2000
  • Niet online
@GaMbInO

Dit is het email adres support@e-tech.nu heb er nog nooit problemen mee gehad, service vindt ik toch wel erg goed.
Heb vorige week nog een vraag gesteld en binnen enkele dagen een tevereden aantwoord gehad.

Oja na het versturen van een mail moet je binnen enkele minuten een bevestiging hebben gehad van ze, zo niet klopt er iets niet.

Succes

Verwijderd

Gem schreef op 05 maart 2004 @ 21:38:
Die firmwares zijn alleen voor de router versie , ik heb de modem+router+switch versie.
Ik heb de blauwe E-tech 4 ports hier liggen + firmware 3.40 in ZIP (ooit eens gehad van E-tech). Als je em wil hebben dan moet je even me een mailtje sturen via m'n site (post m'n mail adres hier niet ivm spam enzo).

• Gem
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 11:39:
[...]

Ik heb de blauwe E-tech 4 ports hier liggen + firmware 3.40 in ZIP (ooit eens gehad van E-tech). Als je em wil hebben dan moet je even me een mailtje sturen via m'n site (post m'n mail adres hier niet ivm spam enzo).
Is dit toevallig voor de V1 van de E-tech series , als het goed is staat het op de onderkant van de modem++ , btw , de V2 firmware mag absoluut niet worden gebruikt (hiermee verziek je de v1 modem) hoewel de modems er exact hetzelfde uitzien behalve de sticker aan de onderkant !

[ Voor 18% gewijzigd door Gem op 07-03-2004 17:04 ]

Pagina: 1