Heb een probleem... waar ik even niet zo snel uit kom.
Draai hier op m'n windows pc, easyphp draaien met een sqldatabase. Ik kan door middel van php, tabellen aanmaken in de database en uitlezen. Dat gaat zonder problemen.
Echter... het schrijven naar de database lukt niet. Om te schrijven (zijn mijn eerste tests) gebruik ik de volgende code:
<?php
$database ="les";
$server ="localhost";
$user ="root";
$wachtwoord ="";
mysql_connect("$server","$user", "$wachtwoord");
/* Je maakt een connectie met de database. */
mysql_select_db("$database");
$query ="INSERT INTO members (id,gebruikersnaam, wachtwoord, rang, posts, ip) VALUES ('1', 'Axaris', 'hjf389', 'admin', 56, 214.231.171.12)";
/* de query om de gegevens in te vullen, in de tabel. */
mysql_query($query) or die ("Invoeren gegevens mislukt.");
/* De query die in de variable staat wordt nu uitgevoerd. */
?>
De query wordt dus niet uitgevoerd en krijg de melding te zien dat het schrijven is mislukt.
De grote vraag is nu... waarom?
Draai hier op m'n windows pc, easyphp draaien met een sqldatabase. Ik kan door middel van php, tabellen aanmaken in de database en uitlezen. Dat gaat zonder problemen.
Echter... het schrijven naar de database lukt niet. Om te schrijven (zijn mijn eerste tests) gebruik ik de volgende code:
<?php
$database ="les";
$server ="localhost";
$user ="root";
$wachtwoord ="";
mysql_connect("$server","$user", "$wachtwoord");
/* Je maakt een connectie met de database. */
mysql_select_db("$database");
$query ="INSERT INTO members (id,gebruikersnaam, wachtwoord, rang, posts, ip) VALUES ('1', 'Axaris', 'hjf389', 'admin', 56, 214.231.171.12)";
/* de query om de gegevens in te vullen, in de tabel. */
mysql_query($query) or die ("Invoeren gegevens mislukt.");
/* De query die in de variable staat wordt nu uitgevoerd. */
?>
De query wordt dus niet uitgevoerd en krijg de melding te zien dat het schrijven is mislukt.
De grote vraag is nu... waarom?