Analoog softmodem kiest het nummer te snel

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik heb het volgende probleem met een Acer Aspire 1350 en de interne softmodem (Agere Systems AC'97 Modem).
Ik laat het modem een nummer bellen maar dat gaat volgens mij zo snel dat voordat het nummer volledig gebeld is de verbinding al wordt verbroken. Het toontje "Nummer onjuist/onbekend" hoor ik dan.
Ik heb verschillende nummers geprobeerd.
Ook heb ik alle ander apparaten van de telefoonlijn gehaald maar helaas nog geen resultaat.
Als ik met mijn eigen laptop ga inbellen werkt alles prima, maar mijn interne modem kiest het nummer ook veel langzamer.
Ik heb ook nog gezocht op google maar kon niets bijzonders vinden.
Ook heb ik verschillende hayes commando's geprobeerd maar die lijken ook niet te werken.
Heeft iemand enig idee hoe ik het modem langzamer kan laten bellen. Of is dit misschien helemaal niet het probleem.

Als ik maar een beetje kan computeren

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 18:11
Voeg wat kommas toe. Bijvoorbeeld 06,760, 75030

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Komma's voor de nummers zetten, desnoods voor elk nummer.

Komma's worden door DUN beschouwd als een kleine pauze.

Virussen? Scan ze hier!

• DefaultUser
Heb ik ook al geprobeerd. Dat ging 1x goed. Daarna niet meer.
Ook meerdere komma's willen helaas niet helpen. (komma is 2sec pauze)
In de Hayes manual vind ik ook een uitleg dat ik de pauze van de komma kan veranderen, maar daar reageert ie niet op... of ik doe iets verkeerd. Ik heb met hyperterminal ook al het een en ander geprobeerd.

Oh ja. Dit is een nieuwe laptop met XP Home edition en de laatste drivers van het modem.

[ Voor 4% gewijzigd door DefaultUser op 05-03-2004 21:23 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je de speed-settings van de COM-port waar het modem op zit ook al eens wat lager gezet? Misschien dat de COM-port het gewoon niet trekt oid...

Virussen? Scan ze hier!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:42

bladebla

<Piéééép>

Prutsen in je modem init string dan? Meende dat, ff zoeken.. .. .., S11 bepaalde hoe lang de toontjes bijvoorbeeld duren:
Open Control Panel and select Modems, select your modem and click on Properties. Find the Connection tab, and click the advanced button.

Enter S11=40 in the "Extra Settings" section.

The number following S11= is the length in milliseconds that the modem plays each touch tone.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• DefaultUser
bladebla schreef op 05 maart 2004 @ 21:36:
Prutsen in je modem init string dan? Meende dat, ff zoeken.. .. .., S11 bepaalde hoe lang de toontjes bijvoorbeeld duren:

[...]
Die had ik inderdaad ook al gevonden maar het lijkt erop dat het modem hier niets mee doet.
ook via hyperterminal zeg het modem wel netjes OK maar als ik dan ga bellen dan lijkt het voor mij net zo snel te gaan.
Het gaan dan ook weer fout.

Bij de driver properties kan ik wel nog een modem string meegeven.
wat kan ik daar invullen? ats11=40 ?
Heb je de speed-settings van de COM-port waar het modem op zit ook al eens wat lager gezet? Misschien dat de COM-port het gewoon niet trekt oid...
COM-poort snelheid was het eerste wat ik ook al veranderd heb. (Sorry, vergeten te vertellen) Maar die heeft geen invloed op de snelheid waarmee het nummer gekozen wordt. enkel de snelheid van de verbinding die wordt opgebouwd.

• DefaultUser
Nog even een update:

Het lijkt erop dat het modem geen enkel extra commando accepteert... Of er moet iets in "read-only" mode staan ofzo. :?

Ik test met hyperterminal:
het S8 register bepaald de wachttijd van de komma ",".
Dit heb ik geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
ATE1                                     
OK
ATS8?
002

OK
ATS8=1
OK
ATS8=001
OK
ATS8=1S8?
002

OK
ATS8=001S8?
002

OK

Het lijkt er dus op dat ik S8 niet kan wijzigen... of ik doe iets fout...? 8)7
Ook met S11 kan ik niets veranderen. (Snelheid nummer kiezen)

Ik heb nu de laptop thuis op de telefoonlijn aangesloten. dit gaat prima, maar ik zit dan ook achter een centrale. Dus niet een echte goede test.

Het huis waar ik deze problemen heb ligt wel wat afgelegen in een buitenwijk. Zou het kunnen dat het signaal te zwak is?
Ik ga daar straks nog heen om nog iets te testen met een komma op verschillende andere plaatsen in het telefoonnummer te zetten.
Ik heb het idee dat een komma aan het eind van het telefoonnummer misschien oplossing kan bieden. Na het kiezen van het nummer stuurt de modem namelijk direct een carrier-signaal.

Iemand nog ideeën of tips?? (of misschien dé oplossing... :P )

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-05 18:11
Tsja, eehh, inbellen met pulsmode ipv tone?

• DefaultUser
Het is me uiteindelijk gelukt!!!

Doordat de centrale die daar zat een puls-centrale was (er zit nu een andere) is toen de telefoonaansluiting voor de modem vóór de centrale gezet. Daar zit ook nog een mechanische bel op aangeloten.

Het lijkt erop dat er gewoon te veel apparten op de telefoonlijn zaten waardoor de modem problemen kreeg met het signaal of de modem een te zwak signaal de lijn op stuurde.

Ik heb nu de laptop aangesloten op een van de binnenlijnen van de (nieuwe) centrale en die ingesteld met 0,06760.... en gewoon op toon.

Ik kon vanmiddag zelfs met een snelheid van 53.200 verbinden met het internet. :)
Toch niet slecht hè... :P

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en tips! _/-\o_

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 20:39
Ben een beetje te laat maar ik had volgens mij het zelfde met mijn acer travelmate, de oplossing bij mij was de hoorn van de telefoon, die gelukkig naast de pc staat, er even af halen totdat ik even kiestoon had, ondertussen pc laten verbinden en 2 sec (hoeft niet precies, is maar een gokje) de hoorn er opleggen en het werkte zonder problemen. Gelukkig nu weer ADSL.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Mja, ook een te late reactie, maar als een komma niet werkt, werkt een W soms.
Pagina: 1