Toon posts:

Dual Layer DVD+R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje over dl dvd9+r schijfjes. Ik wil misschien binnenkort van brander wisselen en ben van plan om dual layer brander te kopen, alleen ik kan nergens vinden over Dual Layer RW's. Ik heb op cdfreaks.com een pdf gedownload waar ook info staat over de toekomstige (philips) DL branders, en in die pdf staat een plaatje van een DVD+R en erop staat een plaatje RW9 :S. Is dit nou een rewriteable of komen er in de toekomst andere branders, of komen er helemaal geen DL RW schijfjes uit?

Verwijderd

Ze komen wel, het duurt alleen wel een tijdje voordat deze leverbaar zijn, en algemeen verkrijgbaar...

RW = ReWritable
9 = DualLayer
Dus RW9= DualLayer ReWritable

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 22:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 21:34:
Ze komen wel, het duurt alleen wel een tijdje voordat deze bij leverbaar zijn, en algemeen verkrijgbaar...

RW = ReWritable
9 = DualLayer
Dus RW9= DualLayer ReWritable
Ik denk ook dat eerst de branders langzaam ingevoerd worden en als dat opgang komt dan begint de Verkoop van de DVDR9 flink neem ik aan ;) . Dan zullen de prijzen langzaam zakken en dan zal ik naast me NEC1300A ook een Dual layer fikker kopen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nou wil weten is, of de aankomende branders al RW9 kunnen branden en of die RW9 wel bestaat, want zover ik het weet bestaan die niet eens, en moeten die nog ontworpen worden. En mijn vraag is zijn de eerste DL schijfjes meteen al RW of zal dat pas later uitgebracht worden?

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

ik heb ook een vraagje over dual layer branders, in diverse artikelen op de nieuwspagina lees ik dat zo'n beetje alle branders 199 euro bij introductie gaan kosten (BENQ, Philips, Sony) De philips lijkt me dan het interessantste, aangezien deze op 8x dual layer schijfjes kan branden

Maar persoonlijk vind ik 199 euro nog veel geld, niet iedereen heeft een breed budget (arme student hé!)

De meeste dvd branders waren tot vorig jaar ook rond de 199, nu heb je ze al voor 100. Wanneer verwachten jullie dat ik een dual layer brander kan kopen voor 100, rond volgend jaar deze tijd ofzo?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Even wat verduidelijken:

Double layer gaat er enkel op +R plaatjes komen en niet op +RW plaatjes.

Verder zal de snelheid 2,4x zijn op dubbele laags schijfjes en geen 8x. Dat is de snelheid op enkellaags dat de nieuwe Philips zal gaan halen. Het beschrijven van een volledige dubbellaags gaat dus een drie kwartier duren.

Philips heeft dit al succesvol laten zien op de CeBIT, het werkt dus en is kort voor de release.

[ Voor 19% gewijzigd door Angels2 op 02-04-2004 23:33 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Momenteel zijn Dual Layer schijven alleen op +R en op -R beschikbaar. NIET op +RW en -RW, deze standaarden zijn nog in ontwikkeling. De eerste drives zullen dus alleen beschikken over een +R en/of -R mogelijkheid.

De kans is aanwezig dat RW mogelijkheid met firmware bij te voegen is, de kans is ook groot dat je een nieuwe drive moet aanschaffen. Aangezien de drives wel single layer schijven op RW kunnen branden is er een kans aanwezig dat het met een firmware wel goed komt, maar het kan net zo goed zijn dat je toch andere hardware moet aanschaffen.

Ik weet niet wanneer de RW standaard uitkomt voor dual layer, maar heb al ergens gelezen dat het waarschijnlijk pas eind 2004 is, met de eerste dual layer RW drives ergens in 2005.

Hou er trouwens ook rekening mee dat alhoewel de dual layer standaard is ontwikkeld dat ie zou moeten draaien in DVD spelers die het +R of het -R formaat nu al aankunnen (een gekochte dvd is zowiezo dual layer) er toch compatibliteits problemen verwacht worden.... Maar ja, dat weet je pas echt als je het probeerd in je DVD speler natuurlijk :D

[ Voor 20% gewijzigd door maartena op 02-04-2004 20:25 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Op dit moment wordt er enkel aan +R DL (double layer) gewerkt, en niet aan +RW. +RW DL zou veel te weinig reflectie hebben en de kans zit er dik in dat het er nooit komt. Maar zeg nooit nooit...

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

en hoe zit het met het dalen van de prijs?

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

sja probeer dat maar eens te voorspellen he :)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Pagina: 1