[2k] Audio Codec Probleem onder windows

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56
Hoi,

Ik zit met het volgende vervelende probleem:

Ik heb wel beeld bij m'n divx, maar geen geluid (Nee het is geen ac3 codec probleem ;)).

Hoe is het gekomen; Ik hed gisteren een leuke xvid film gedownload (3x raden welke ;)), alleen die speelde niet goed af. Het leek net of ie zo'n 15 fps draaide ipv de 23.xxx maar ok. Toen heb ik dus de xvid codec van m'n systeem verwijdert, en opeens speelde de film vloeiend, en ook met geluid. Prima dus, stuk gekeken, allemaal leuk en aardig.

Start ik vanmorgen m'n pc op, wil ik weer een xvid film kijken, wil windows media player opeens een codec downloaden (geen video en geen geluid). Nou een codec die kan die krijgen, dus heb nieuwste versie van xvid er weer op gegooid (met veel gezeur met bestanden die in gebruik waren etc, maar ok) en heb weer beeld.

Maar het geluid krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb al tig keer m'n codecs verwijdert (ja allemaal, je hebt ook zo'n codec pack die ze allemaal voor je kan laten verwijderen voordat ie z'n eigen installeerd (ACEMCP ofzo), maar ook dat helpt niet.

Als ik via bijvoorbeeld gspot de avi bekijk, zie ik dat er 3 codecs geinstalleerd zijn, staan geen errors bij ofzo. Dan zou het toch moeten werken?

Heb m'n geluidskaart ook opnieuw proberen te installeren, maar dat helpt helaas ook niet.

Als ik in WMP de film start (de mp3 xvid) dan krijg ik wel zo'n window van wilt u deze codec installeren, maar vervolgens krijg ik altijd van er kon geen geldige decompresser gevonden worden, of iets dergelijks van een samenstelling van filters blabla kon niet gevonden worden.

De codecs zijn allemaal wel geinstalleerd, maar het is net of de programma's de de films afspelen er nix mee kunnen (heb het geprobeerd met wmp 6.4 / 9 / bsplayer / windvd platinum).

Het geldt trouwens voor elk videobestand waar geluid bij zit, ook wmv enzo. Hij probeert steeds codecs te downloaden die dan vervolgens niet werken.

Kan iemand me hiermee helpen, want ik word er een beetje treurig van, een format zou zeker helpen, maar dat kost zo verschrikkelijk veel tijd, die'k nuttiger kan gebruiken (school enzo :+)

Bvd!

Edit: Ik draai trouwens win2k, dus helaas geen systemrecovery oid :)

[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 05-03-2004 23:45 ]

• spokje
Is er niemand die me hiermee kan helpen? Kan me bijna niet voorstellen :)

Verwijderd

installeer deze vriend eens
ffdshow filter doet wonderen

• spokje
Heb ik al verschillende keren geprobeerd, heb niet het gevoel dat het aan de codecs ligt. Ik heb verschillende normaal goed werkende codecs geinstalleerd, maar het is net of windows er niets meer doet :/

Via de officiele divx player die bij de divx codec zit doen de mp3 xvid/divx films het wel, dus das alweer iets, maar ik hoop eigenlijk dat het probleem nog opgelost kan worden, want kan nu dus geen enkel filmpje met geluid kijken buiten divx player :P

[ Voor 39% gewijzigd door spokje op 07-03-2004 11:54 ]

Verwijderd

heb je nimo codec pack al geinstalled?

Verwijderd

Wat staat er bij "Audio Path" in GSpot als je op Render klikt? Hiermee kun je zien hoe de data wordt verwerkt.

• spokje
Hmm, ik kan niet op render klikken als ik een film laad :? Hmm wanneer ik het aanzet krijg ik een crash met lame mp3 codec:

Warning: DirectShow crashed while GSpot was attempting to obtain information about a codec.

This is usually due to damaged, misconfigured, conflicting, or poorly written codec drivers. It is possible, perhaps even likely, that other media players will crash when they attempt to play this file as well, as most of them will also use DirectShow. GSpot was able to intercept the crash, and has attempted to identify the codec or filter involved; uninstalling or reinstalling this codec or filter may solve the problem.

The codec was tentatively identified as:

C:\WINNT\system32\lameACM.acm
msacm.lameacm

Hoe kan ik het beste deze codec verwijderen? Gewoon dat bestandje deleten is genoeg?

Edit4 :P: Als ik zoek op lameacm kom ik nog 3 bestanden tegen: msacm32.dll msacm.dll en msacm32.drv

moeten deze ook verwijdert worden?

===============================================

Net effe het acm bestandje gedelete en de error is nu weg, alleen krijg nu bij render als foutmelding: VFW_E_UNSUPPORTED_STREAM - Cannot play back the file. The format is not supported.

Dat krijg ik dus ook te zien als ik via wmp een bestand probeer af te spelen.

[ Voor 161% gewijzigd door spokje op 07-03-2004 12:16 ]

• spokje
Effe een kick, want ik heb geformatteerd, maar zit alweer met precies hetzelfde probleem :(

Het komt door het ac3 filter (0.70b). Ik had het geinstalleerd en alles gaat goed tot ik een ac3 film ga bekijken, en er dan achter kom dat het geluid echt klote staat (in stereo), dus ik het geluid aanpassen in het ac3 filter naar 4.1, dan werkt het goed maar zodra ik restart krijg ik het hele gezeik van voor af aan, en nu zit ik dus weer met precies hetzelfde: kan alleen geluid bij films krijgen in divx player, en windows crashed zo'n beetje als ik op een videofile klik om hem in preview te krijgen (krijg dus de hele tijd zo'n popup van wil je deze codec installeren (mp3 codec, staat hierboven ook wel).

Heeft iemand nog suggesties voor een eventuele oplossing, want ik heb geen zin om WEER m'n systeem te formatteren, heb net alles weer een beetje op orde.

• spokje
Niemand? I really could use some help here guys ;)

Edit:

Om effe een eind aan dit topic te breien :P ; ik heb nogmaals geformatteerd, en nu de intervideo ac3 decoder gebruikt ipv het 'standaard' ac3 filter, en nu werkt alles prima :)

[ Voor 70% gewijzigd door spokje op 19-03-2004 23:04 ]

Pagina: 1