Toon posts:

[Medion] 3Ghz Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman heeft onlangs een Medion Computer gekocht bij de Aldi :?

Nu is het probleem dat zijn monitor rare strepen geeft. Eerst dachten we dat dit aan het beeldscherm lag omdat deze al 3 a 4 jaar oud is.

We hebben de monitor getest door hem op de oude computer aantesluiten en daar gaf hij geen rare strepen.

Vorige week: De pc liep vast bij opstarten met rare strepen. Dit lag aan rest spanning. We hebben gedaan wat Medion zelf zei en dat is stroom kabel d'r uit en dan 25x aan/uit knop indrukken. Toen waren alle strepen weg.

Aantal dagen terug begon hij weer raar te doen. Hij gaf weer rare strepen en hier in winxp is het helemaal erg. We hebben weer geprobeerd de rest spanning weg te halen en alles op een geaard stopcontact aan te sluiten. Maar ook nu geeft hij nog rare strepen aan. Maar het wordt steeds erger. Bij het opstarten krijg je een mooi pentium IV logo te zien maar omringt door allemaal chineese tekens. Daarna volgt een beeld van allemaal computer gezichies en andere rare tekens.

Ik heb al gezocht waar dit aan kon liggen en ik kan niks vinden. Ik heb geen virus. Ik heb ook de drivers zover het kan geupdate maar ook nu blijven die problemen.
Het gaat hier om een Ati Radeon 9800XL videokaart.

De strepen hier winxp zijn helemaal apart. Ze zijn van mij van ongeveer een uur geleden toen ik de internet browser starten. Dit is voor dat we de rest spanning gingen weg halen. Dit is voordat ik de drivers ging update. Sterker nog in de strepen zie ik de website van www.ati.com waar ik geweest was. Het zijn in totaal 4 rijen vertikaal met allemaal 2cm horizon breed streepjes.
-- -- -- --
-- -- -- --
Zo ongeveer alleen dan van boven naar beneden.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Heeft iemand het zelfde probleem gehad?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dood geheugen op de grafische kaart misschien? Ook heb ik wel eens van die strepen gezien waarbij de schuld uiteindelijk bij dooie 2D-filters lag (volgens de fabrikant.) Je kan het beste weer contact opnemen met Medion en het verhaal zo uitgebreid mogelijk vertellen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.