Toon posts:

PIII 600EB op 160 FSB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In hoe verre is het safe om de proc op 160 MHz FSB te laten draaien?? Iemand al eens geprobeerd...?

het geheugen kan eventueel op FSB-33 (=127) dit is dus niet het probleem.

(Draait op dit moment stabiel op 143x4,5=643,5 @ 34 C stressed :).
vindt ik veel te koud, moet eigenlijk veel hoger kunnen ;( )

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Voorzichtig proberen zou ik zeggen.
-Goed koelen.
-Als het kan kleine stapjes omhoog nemen.
-AGP divider hoger zetten (lagere AGP snelheid)
-Voltage verhogen voor stabiliteit (voorzichtig) ook kleine stapjes nemen.
-En echt goed blijven koelen!

Meh ...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb ook een pIII 600EB @720 (160fsb)

je moet er wel op letten dat als je boven de 145 FSB gaat dat je de ATA-66 naar ATA-33 zet anders verkloot je je hele hd... (alleen bestanden) dus dan moet je opnieuw installen...
Ik heb Golden-Orb ... als ik me sunon fans aanzet 32 graden fully-Stressed.. (game spelen UT op software... de koe aan en winamp..).
Ik heb echt megageluk gehad met me Memory-dimmetje die draait op 160fsb 2-2-2..(siemens) :9~
ik weet niet welk mobo je hebt maar ik heb een asus p3v4x en moest een headsink op de PLL chip plakken voor ie het goed deed..
op een mobo van een vriend van mij.. (p3c-2000) liep mijn proc stabiel op 178fsb..
let wel op dat je met zo'n hoge FSB je apparaten kan beschadigen.. :'(
edit:
OWJA hij loopt stabiel op 1.65v op 720 en 1.75 op 178fsb (801mhz)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chaintec 6ATA4pro en heb al een heatsink op m'n chipset. Deze heeft meen ik dezelfde chipset als de p3v4x van jou...

Wat betreft geheugen, dat kan ik lager laten draaien.(op 127 of 143 meen ik).

Koeling is geen probleem. Ik heb 2 koelers op m'n proc ('k heb slot1). 1x een 8x8 rechtonder in m'n kast, een standaard 80mm fan en een hd-cooler...

De temp op de proc is 34 C stressed en de case temp is 32 C. ('k heb nogal veel in m'n systeem :7 )

Alleen de PCI bus dus een probleem. Nu bestaat er de mogelijk op m'n mamaplank om de PCI bus te locken!(vraag nie hoe) op m'n bordje. Heeft dit dan ook invloed op de AGP-bus? (ik vind 80 MHz een beetje hoog...)
:?