[Slackware 9.1] Install met USB keyboard

Pagina: 1
Acties:

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:38
Is het mogelijk Slackware te installeren met een USB keyboard?

ik heb al het een en ander geprobeert, het lijkt goed te werken totdat die je vraagt voor een toetsenbord layout, daar stopt die ermee

bij het laden van de bare.i kernel zie ik dat wel USB drivers worden geladen, maar het gaat allemaal wat snel om helemaal te volgen

(ik heb ook al eens gekeken of er andere install kernels op de CD stonden met extra USB support ofzo, maar geen succes

iemand nog enig idee? of moet ik toch maar een PS/2 plank gaan zoeken? :P

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Ik heb hem hier gewoon geinstalleerd met een logitech usb keyboard, bij keyboard layout gewoon op enter en het werkt?

• Bramster
IcE_364 schreef op 05 maart 2004 @ 19:59:
Ik heb hem hier gewoon geinstalleerd met een logitech usb keyboard, bij keyboard layout gewoon op enter en het werkt?
tjah, die enter werkt dus niet :(
(en moet zowiezo een andere layout instellen ;))

het gaat btw om een Coolermaster Alu keyboard

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

zet in je bios eens "legacy usb support" aan

• Bramster
staan aan, toetsenbord werkt verder helemaal, totdat ik moet kiezen voor de layout, daar gaan de ledjes uit en dat is het dan

edit:
heb effe verder gekeken, op het moment dat de USB keyboard drivers geladen worden stopt het toetsenbord ermee (leds gaan uit)

edit2:
ik pleur er maar een ps/2 plank in dan, verveel, wil gaan klooien met slack :P

en nog een edit:
Na wat zoekwerk blijkt dat de Coolermaster USB toetsenborden niet helemaal standaard USB zijn, en gewoon niet willen werken onder linux :(

als ik em inplug komt er ook niets bij in /var/log/messages, bij alle andere USB apparaten komt er wel wat bij

[ Voor 80% gewijzigd door Bramster op 05-03-2004 22:02 ]