[Farcry] spel crashed met zware instellingen! (9800 Pro)

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
Heb een nieuwe videokaart namelijk een ATi Radeon 9800 Pro 128 MB van Sapphire!

Nieuwe installatie van zowel Windows als van Farcry en als ik het spel op 1024x786 met alle instellingen op Very High zet en AA op Medium dan crashed het spel, foute textures e.d.

VPU recover scherm komt in beeld en zegt dat de grafische versneller niet meer reageert :(

Is dit een bekend probleem :? Als ik handmatig de AA instel in de drivers dan heb ik dit soort problemen, foute textures in andere spellen ook! Is dit een driver probleem :?

Gebruik de nwste Omega drivers met de normale installatie! Of is het misschien een hardware matig probleem en mot ik de Sapphire omruilen :?

..::System Specs::..

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
iemand :?

..::System Specs::..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Je moet nog 18 minuten wachten met kicken! :+ ;)

Maar volgens mij waren er wel meer problemen met AA, heb je die al eens uitgezet?
En heb je ook al eens de Catalyst (3.9 wordt aangeraden bij Far Cry) drivers geprobeerd in plaats van de Omega drivers? :)

The devil is in the details.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zet VPU recover uit in je ATI control panel..

en probeer de voltage van je kaart ietsie omhoog te krikken in je BIOS. (1.6 ofzo bij mij)
AGP Fastwrite - DISABLED
AGP Aperture Size - 64

Dit was voor mij de oplossing in CS en UT2004 (same problem)

Verwijderd

Jah ik heb een probleem met mijn ati radeon 9200 se 128 mb als ie dan de eerste level opstart dan stopt ie ff en dan krijg ik fout melding en staat er dat me vpu recovering opnieuw is ingestelt en dat ik opnieuw moet opstarten en dan staat me reso opeens in 4 bit :p en ik heb VPU recover ook al uit geschakelt maar helpt geen flikker zo uuhm ik weet nie precies wat nu moet doen (maar dat voltage opkrikken vertrouw ik nu straks videocard boem!!!) en UT2004 werkt perfect bij mij zo ????

Who nows....

greets me..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 20:51:
Jah ik heb een probleem met mijn ati radeon 9200 se 128 mb als ie dan de eerste level opstart dan stopt ie ff en dan krijg ik fout melding en staat er dat me vpu recovering opnieuw is ingestelt en dat ik opnieuw moet opstarten en dan staat me reso opeens in 4 bit :p en ik heb VPU recover ook al uit geschakelt maar helpt geen flikker zo uuhm ik weet nie precies wat nu moet doen (maar dat voltage opkrikken vertrouw ik nu straks videocard boem!!!) en UT2004 werkt perfect bij mij zo ????

Who nows....

greets me..
Uhm, welke resolutie speel je. Beetje zwakke kaart voor dit spel :9

Verwijderd

Had hetzelfde probleem, maar dan met een Radeon 8500. Heb de instellingen naar beneden geschroefd en bij de volgende poging werkte alles prima. Zal wel te maken hebben dat de Radeon niet goed overweg kan met de engine en dat je daarom op lagere settings moet spelen! :(

Verwijderd

Oh ja, speel Far Cry op de laagste instellingen, maar bij UT 2k4 op de hoogste. (de "HOLY SHIT" aankondeging is best wel geinig om naar te luisteren.)

Verwijderd

Je moet AGP aperture size niet omlaag zetten, maar jusit omhoog naar het dubbele van je 3D-kaart geheugen. VPU recover uitzetten kan inderdaad helpen. Heb je al de nieuwste drivers van de ati site?
Pagina: 1