Toon posts:

Provision ombouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn Provision dvd spelertje van de Blokker het na 2 jaar al begeven heeft heb ik deze (zoals het hoort) vervangen door een Xbox.
Nu zat ik dus met die dvd speler opgescheept die niet meer werkt. Openschroeven natuurlijk. En wat schets mijn verbazing. In dat ding zit de dvd speler gewoon met een IDE kabeltje aan een printplaat vast en daarnaast krijg de speler net zoals in een pc voeding van een gelijkwaardige stekker.
Tsja.. wat rest er dan.. dan maar een HD aan die IDE kabel hangen. jammer maar helaas het apparaat pakte 'm niet (misschien door de bios die er op staat). Heeft een van jullie een idee, misschien doordat iemand dit vaker gedaan heeft, of het mogelijk is deze dvd speler de HD wel te laten slikken? Of desnoods een oude cd-rom speler er in om puur mp3tjes af te kunnen spelen en mpegjes? (voor ik er een uit me pc sloop en het blijkt om niets te zijn is dat wel makkelijk om te weten)
Iemand ervaring met het ombouwen van zulke spullen?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Geen ervaring mee maar probeer anders eens de dvd speler in je computer te hangen dan weet je meteen of het aan de printplaten licht of dat het de dvd speler module zelf is.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Wie zegt dat het de DVD speler zelf is en niet andere stuurelectronica ? Dus probeer de DVD speler in je pc ...

-

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Waarschijnlijk is het juist de dvd drive die kapot is :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Hmm me HD paktie nie.. me cd-rom drive ook nie... morgen maar eens proberen die drive in me pc te zetten.. toch vaag die originele drive heb geen jumpertjes achterop voor primairy/slave/cable select.....

Verwijderd

Bij de Cyberhome DVD-spelers met IDE speler werkt het vaak alleen als je de drive instelt als cableselect of master (oorspr. drives zijn hardwired als master/CS).

Overigens hebben niet alle Provision spelers een IDE interface. De Provision PRDVD3100 heeft geen IDE drive, maar een soort lowlevel interface tussen de laser/loopwerk en de Zoran chipset (welke een loopwerkaansturing ingebouwd heeft).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 23:55 ]

Pagina: 1