[router]ZyXel 650r-31 Portmappen.

Pagina: 1
Acties:

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:53
Hallo,

Ik heb sinds gisteren m'n router vervangen door de router die in mijn ADSL modem zit. (ZyXel 650r-31). Na wat gedonder ding toch aan de praat gekregen, alle pc's hebben nu netjes internet. Alleen draai ik op een van de pc's achter de router een webserver, en moet ik dus poort 80 mappen, en dit lukt niet.

Via de webinterface kan ik makkelijk porten mappen, alleen lukt dat dus absoluut niet.

Bij NAT kan ik kiezen uit 2 manieren van mappen. SUA only, en Full Control. Als ik bij SUA de porten ed invul doet ie het niet, vul ik het in bij Full Control, dan valt m'n internetverbinding weg, en krijg ik die alleen nog maar terug door het resetten van mijn volledige configuratie. Wat doe ik fout??

------------
ISP: Demon 1024/8196
System status zoals die is zonder dat ik NAT gebruik en het internet het doet.:

System Status

System Name : ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(GT.3) | 9/9/2003
DSL FW Version: Alcatel, Version 3.9.122
Standard: Multi-Mode

WAN Information

IP Address: X.X.X.X (m'n ip dus)
IP Subnet Mask: 255.255.254.0
Default Gateway: 82.161.98.1
VPI/VCI: 0/ 35

LAN Information

MAC Address: 00:a0:c5:6d:41:db
IP Address: 192.168.1.1
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP: Server
DHCP Start IP: 192.168.1.33
DHCP Pool Size: 32

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
sua only gebruiken, andere is voor het geval je meerdere ip's hebt.

De pc in je netwerk met de webserver een vast ip geven,
bijv. 192.168.1.10, dan port 80 mappen naar dat ip.

Firewall hoeft niet op die server, aangezien toch alleen port 80 gemapt is.

[ Voor 31% gewijzigd door Weezer-DC op 05-03-2004 19:39 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Er is ook een nieuwe firmware.. Ik zie dat jij nog gt3 draait.. Gt4 is ook uit sinds december.

Ik heb ook nog een vraagje over het mappen in de p650R. Op de bovenste regel in de sua kun je all port instellen naar een vast IP. Ik dacht dat dat een soort DMZ was. Maar na het instellen van die functie lag het internet er een beetje uit. Na het leeghalen van die regel plus het resetten van de modem/router was het internet weer terug. Raar maar waar

AKA Rinkel weblog

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:53
Het is me nu wel gelukt om het goed te mappen, bij de security stond het blokken van webverkeer naar het lan nog dicht, en dat scheelde ook wel.

Ik zal ook zeker nog de nieuwe firmware eroverheen gooien, want ik blijf het een uitermate vaag apperaat vinden, waar ik tot nu toe erg m'n twijfels over heb. (Af en toe kunnen pagina's op de router niet geladen worden, en meer van dat soort dingen. Zijn hier meer mensen die er last van hebben?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Brahman schreef op 05 maart 2004 @ 19:55:
Het is me nu wel gelukt om het goed te mappen, bij de security stond het blokken van webverkeer naar het lan nog dicht, en dat scheelde ook wel.

Ik zal ook zeker nog de nieuwe firmware eroverheen gooien, want ik blijf het een uitermate vaag apperaat vinden, waar ik tot nu toe erg m'n twijfels over heb. (Af en toe kunnen pagina's op de router niet geladen worden, en meer van dat soort dingen. Zijn hier meer mensen die er last van hebben?
Alleen als Bittorent en Emule samen openstaan en de verbinding bestoken met erg veel connecties.. Vind mijn 1024/512 verbinding niet zo leuk.. Springt het verbruik van de router in idle 5 % naar 60 % processor verbruik

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Bereiken van bepaalde menu's raad ik aan om voor de zekerheid de nieuwste firmware in te flashen. eerst .rom dan .bin daarna weer een .rom toe te sturen.

1 Firmware upgrade instructie : http://www.zyxel.nl/support/firmware.html

2. Router instellen : http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

3. netwerkkaart eventueel opnieuw installeren i.v.m. tcp/ip stack die mogelijkerwijs bevuild is.
Webbrowser updaten of download java machine.

Ik raad aan statisch ip adres instellen dan telnetten anders serieel(via hyperterminal).

4. http://www.zyxel.nl/p650/p652nat.html (server wel een statisch
ip adres toewijzen)

4.1 poort 80 doorzetten.

4.2 Vergeet niet 'ip nat loopback on' commando

5.
Log in de router en ga onder 'Advanced' naar 'remote management' en stel daar een andere poort in 801 bijvoorbeeld, klik vervolgens op 'Apply'.

Denk eraan dat het inloggen van de router nu http://192.168.1.1:801 is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 12:36 ]

Pagina: 1