Hey mensen,
Ik heb weekje geleden MS windows proggen met C# gekocht en ben lekker bezig
gaat allemaal erg lekker tot nu toe
Alleen nu kom ik aan bij hoofdstuk 4 waar ik bepaalde SystemInformation vandaan haal en deze in kolommen moet zetten.
Vervolgens als ik deze build met Visual Studio.NET
Krijg ik het volgende beeld:

Nou heb ik de code al een paar keer door gelezen en vergeleken maar kan niets vinden (misschien te lang naar gekeken?)
Kan het zijn dat hij het niet goed uitvoert omdat ik een Beta versie van .NET gebruik?
Ik wil graag verder maar dan weet ik in ieder geval of ik nog meer problemen kan tegen komen of ik moet geen beta versie draaien
Ik heb weekje geleden MS windows proggen met C# gekocht en ben lekker bezig
gaat allemaal erg lekker tot nu toe
Alleen nu kom ik aan bij hoofdstuk 4 waar ik bepaalde SystemInformation vandaan haal en deze in kolommen moet zetten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| using System;
using System.Drawing;
using System.Windows.Forms;
namespace Oefening_in_tekstuitvoer
{
/// <summary>
/// Summary description for SysInfoColumns.
/// </summary>
public class SysInfoColumns: Form
{
public static void Main()
{
Application.Run(new SysInfoColumns());
}
public SysInfoColumns()
{
Text = "Sys info: Columns";
BackColor = SystemColors.Window;
ForeColor = SystemColors.WindowText;
}
protected override void OnPaint(PaintEventArgs pea)
{
Graphics grfx = pea.Graphics;
Brush brush = new SolidBrush(ForeColor);
SizeF sizef;
float cxCol, y = 0;
int cySpace;
sizef = grfx.MeasureString("ArrangeStartingPosition",Font);
cxCol = sizef.Width;
cySpace = Font.Height;
grfx.DrawString("ArrangeDirection: " + SystemInformation.ArrangeDirection,Font,brush,0,y);
grfx.DrawString(SystemInformation.ArrangeDirection.ToString(),Font,brush,cxCol,y);
y += cySpace;
grfx.DrawString("ArrangeStartingPosition: " + SystemInformation.ArrangeStartingPosition,Font,brush,0,y);
grfx.DrawString(SystemInformation.ArrangeStartingPosition.ToString(),Font,brush,cxCol,y);
}
}
} |
Vervolgens als ik deze build met Visual Studio.NET
Krijg ik het volgende beeld:

Nou heb ik de code al een paar keer door gelezen en vergeleken maar kan niets vinden (misschien te lang naar gekeken?)
Kan het zijn dat hij het niet goed uitvoert omdat ik een Beta versie van .NET gebruik?
Ik wil graag verder maar dan weet ik in ieder geval of ik nog meer problemen kan tegen komen of ik moet geen beta versie draaien