Toon posts:

Temp. T-bird 1,1GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn T-bird 1,1GHz wordt 55 graden als hij rc5 en staat te rekenen. Dit is nadat ik de (standaard) koeler van echte koelpasta had voorzien. Gisteren werd hij met zo'n groen plaatje meuk op het koelblok nog 61 graden.

Het is nu al beter, maar 55 graden vind ik nog steeds veel. Ik ben daarom benieuwd hoe warm de CPU bij jullie wordt (niet overgeklokt en met standaard koperen koeler)

Thanks.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 07:30

Paladin

Play Ball!

Bij mij werd ie eerst 63 graden mijn tbird 900 toen al wat geklooit nu nog geen echt koelpasta enne met kast open isie 52 graden kast dicht schiet ie door naar 57 ik heb globalwin fop32 dus jah ik kom er net echter dat me vcore op 1,9 default staat vink wel errug hoog.
Dus ik ga dat zo maar ff terug zetten.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Mijn 1100 werd met zo'n coolermaster copper met zo'n standaard plakkertje eronder ook iets van 60C.Met OC-en werd dit echt een probleem.Nu met Soperorb op 1250 en }:O (met standaard bijgeleverde koelprut)wordt ie maar 56C.:D

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

61 graden is niet iets om van wakker te liggen. Bovendien worden de Athlons volgens mij sowieso al heter als de Durons. HAd je hem overclocked en hoe hoog staat het voltage ?

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet overgeklokt, het voltage staat op 'default' (=1,78v???).

Bij 61 graden liep WinME niet meer stabiel. Op de meest vreemde momenten tijdens het rekenen van koeien, traden er fouten op.

Nu blijft hij netjes 55 graden en crasht hij niet meer, dus 61 was echt iets te veel van het goede.....

Verwijderd

Met wat meet je hoe warm ie is?

Verwijderd

Topicstarter
Het progje Hardware monitor

Verwijderd

Nou dan dan denk ik dat ie wel de goede temp aangeeft!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 07:30

Paladin

Play Ball!

Owk update
Voltage naar beneden gegooid en koelpasta toegevoegd
nu draait me tbird 900@950 op 42 a 43 graden schommelt een beetje
maar ben dus 10 graden omlaag gegaan dus zet ten eerste je voltage op 1,6 is meer dan genoeg
en jah koelpasta had je al en zet je kast open scheelt allemaal heel veel.

Greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Topicstarter
1,6v, loopt hij dan nog een beetje stabiel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu terug naar 53 graden (met de kast dicht) door het voltage ook terug te brengen naar 1,65v (nadat die groene koelprut als vervangen was door koelpasta).

8 graden minder met de koe aan, dat scheelt een paar crashes op een dag......

Verwijderd

hier tbird 1100 --> 50C in rc5
spire ma32 met arctic paste... niet te geloven wat een kachel, nauwelijks te koelen zonder professionele koeling...
overclocken kan ik wel vergeten met dat ding, vanaf 55C blauwe schermen.
Pagina: 1