A7n8x boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hallo allemaal :)

Asus A7N8X, nee geen A7N8X-X.
Dit is het eerste vreemde aan mijn probleem. De A7N8_enkel_X is nergens te bekennen. Zelfs op de Asus site staat er alleen de A7N8X-X. De moederbord zelf staat maar 1 x, de doos staat maar 1 x, zelfs in het mycom folder van toen stond maar 1 x. Ook de bon toont maar 1 x.
De moederbord is in Januari 2003 gekocht, net na de 1jaar garantie periode.

Aanleiding: tweede 256mb 2700ddr geheugenkaartje erbij geprikt.

Gevolg: Bij sites en progamma's kwam er een error waardoor er gereset moest worden. Win XP pro als systeem. Beide geheugenkaartjes zijn gechecked en zijn nog steeds goed.

Na veel gedoe de HD, een Maxtor DiamondMax Plus 9 (60,0 GB), 60,0 GB,9/2048/7200,U-133 IDE,- (6Y060L0), eruit gehaald en in nog draaiende systeem compleet gechecked. 'Oppervlakte controle' gedaan na een virus scan die een 'pre-boot' virus naar boven bracht. AVG7 heb ik toen gebruikt. Virus verwijdert. Hd terug in de oorspronkelijke computer. Geen succes.

winxp instalatie wilde eerst niet starten. Bios gechecked de boot volgorde alleen op CDROM gezet om zeker te weten. iig setup gestart. Ik heb toen iets verkeerd gedaan door de typische 7.8mb unpartioned ruimte te kiezen(met de hoop de oude instalatie instand te houden).

Xp instalatie opnieuw gestart, ditmaal wel de juiste partitie(overigens was en is er maar 1 partitie, C: van 58gig).
Nogmaals voor het behoud van de vorige windows heb ik als map /windows2 gekozen. Probleem was echter dat de vorige 7.8mb partitie gebruikt om alle zips en self-extracting driver packages uit te pakken. Wat dus niet ging. Oftewel een 'goeie' installatie die het ook al niet deed.

Toen xp weer geprobeerd te installeren wat niet lukte omdat de cdkey opeens niet goed bleek te zijn. Stuk of 20 andere geprobeerd ook geen succes. Wat dus eigenlijk erg vreemd is aangezien ze alle 20 goed waren vroeger. Maargoed nog 5 andere winxp pro cd's met alle 20 keys geprobeerd ook geen succes. Toen win98 geprobeerd. Hij kon opeens niet meer van iets anders dan HD booten. Floppy driver erin gestopt deedt het niet. Nieuwe floppy driver gehaald deed het opeens wel. En dat terwijl de eerste diskette station ding het nog steeds doet bij een andere pc(getest net zoals de video kaart en het geheugen + hd van de probleem-pc)

Toen was het win2000pro zn beurt. Die kwam wel door de boot en zelfs tot in de setup. Alleen om vervolgens een stuk of 40 bestanden als missing op te geven. Inmiddels was de hd dus al geformateerd en gepartioneerd enzo. Overigens de win2k cd is origineel :) en onbekrast.

Maargoed heleboel 'skip file' 's verder (zie onder voor welke, na de 30ste ofzo gaf ik het op en bleef ik "energiek" op skip file clicken) kwamen we door tot in de opstart procedure van win2k, wat dus niet goed afliep omdat hij vastliep vanwege de missende files.

system32/esent97.dll
system32/hotplug.dll
system32/ieakui.dll
ieplore.hlp
iexpress.exe
imsinsnt.dll
ippromon.dll
tsbvcap.sys
tsbyuv.dll
usbcamd.sys
usbcamd2.sys
usbintel.sys
usrcoina.dll
usrdpa.dll
usrdtea.dll
usrfaxa.dll
usrlbva.dll
usrmlnka.exe
usrprbda.exe
usrrtosa.dll
usrsdpia.dll
usrshuta.exe
usrsvpia.dll
usrv42a.dll
usrv80a.dll
usrvoica.dll
usrvpa.dll
rtuner.wm_
music.wm_

Overigens de bios versie is
Bios rev 1001.E

Flashen ging tot nu niet vanwege de eerder gemelde floppy kut problemen.

magoed heleboel gezeik verder(ik heb er even bij stilgestaan bij de mogelijkheid dat het niet-op kunnen starten kwam aan dezelfde map. maw doordat ik weer /windows als map koos dat ie nog steeds problemen had van et virus. Overigens dit was dus nog voordat ik geformateerd had.)

Oke paar dagen verder en opeens doet de winxp opstarten geval het, en opeens deed de cdkey het ook. Geweldig alleen liep die bij het instaleren na de devices instalatie tijdens setup V A S T. niet vast maar gewoon dat die 43uur en 21minuten op hetzelfde schermpje bleef staan en geen reet vooruit kwam. andere xp cd erin. hetzelfde probleem(hd telkens geformateerd). Dus... ten einde raad natuurlijk. IK had inmiddels got en andere dingen gelezen voor clues as to what it might be. Wat ik vondt was dit bijvoorbeeld http://support.microsoft.com/?kbid=314063

Wat ik wel heb kunnen doen is alle apparaten die niet nodig waren eruit gehaald(cdrom, nieuwe floppy, netwerk kaartje)
cdrom: hp 26x10x4x brander
floppy: mycom :)
NIC: realtek duur he
geluid zat onboard(realtek chip)

Wat ik dus niet kon doen was het F5 ding. ohja heb ook 1 voor 1 alles in et bios uitgezet geen succes, evenals het terug zetten naar bios defaults. Dat was ook geen oplossing.

Toen maar eens de hd verwisselt met een Maxtor 40gig fireball dingesball boeit allemaal niet. Wat ik allemaal hierboven heb staan lullen boeit ook voor gene flikker WANT: ik heb mijn eige systeem met casper XP gecopied op de 60gigger(met partition magic 8 de partitie size naar 100% van de schijf ruimte veranderd.

De 60gigger die er eerst al in zat terug erin. Windows startte...maar wanneer je dat blije balkje van links naar rechts ziet draaien(et schermpje wat net voor de login komt). Dat schermpje staat er dan nog nie eens 10seconden of ik krijg een bsod met deze mededeling: 0x0000007B (0xF894D640, 0xc0000034, 0X00000000, 0X00000000)

Ik weet dat het nu softwar kant opgaat maar toch post ik het hier omdat ik bewezen heb dat cdrom, os cds(zelfse cds als waar ik andere systemen nog recent mee geinstaleerd heb), hds, floppys :), geheugen het allemaal doen en dat van de 2 dingen die ik _niet_ heb kunnen testen de grootste en meest waarschijnlijkste de Asus A7N8X is.

De dingen die ik nog zou kunnen proberen is weer 'een windows' instaleren en dan de F5 truukje proberen, processor eruit en op andere pc testten, mobo eruit en op andere pc testen. Alleen lijkt het me onwaarschijnlijk dat het aan de processor ligt want anders zou die niet eens opstarten laat staan setup en windows loading sequence..toch?

De pc waarvan ik de kloon af heb is een Asus A7V266, Seagate Barracuda 40gig, zelfde cd-speler als probleem-pc, 2x256mb 2100ddr, zelfde xp versie/cd als die ik bij de probleem-pc geprobeerd heb en nu draai xp pro sp0(geen dus).

Situatie van nu is dus deze 0x0000007B foutmelding.
http://support.microsoft....2/9/26.ASP&NoWebContent=1 Overigens dit is nog steeds met de floppy/cdrom/nic pci ontbonden. er is wel onboard lan en sound wat denk ik nog steeds een irq opneemt.

En meer heb ik er niet over te zeggen. Ik snap wel dat dit alles een beetje vaag over kan komen maar dit is dat ook mijn eerste probleem die ik ECHT NIET op kan lossen. Opgeven kan dit keer niet :) maargoe ik post het omdat ik altijd mezelf wel wist te redden zonder te registreren op got maar nu heb ik echt specifiek hulp nodig. Alvast bedankt.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:37

makje

Professioneel prutser

Een heel verhaal, maar volgens mij is dit het enige interessante stuk?:
Aanleiding: tweede 256mb 2700ddr geheugenkaartje erbij geprikt.
Je hebt beide modeules getest met memtest86+ ? en heb je ze ook samen getest? Soms willen 2 geheugenmodules samen nog wel eens problemen geven terwijl ze het afzonderlijk wel doen....

Trouwens, jouw mobo (a7n8x) bestaat gewoon hoor, ik heb hem ook en ook de asus site vermeld hem gewoon....

9800x3d

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 09:56

VIPER2001

[GOT]The Source

Een nieuwere bios zou veel helpen denk ik.
zie link
meuktracker: Asus A7N8X 1007

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• won
  • Niet online
Dan heb ik er zeker overheen gekeken, excuses daarvoor. Ik heb het inmiddels ook geprobeerd met de originele geheugen kaartje end dat gaf hetzelfde resultaat

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:22
ik weet niet hoe je erbij komt dat de A7N8X niet op de Asus site genoemd wordt
klik hij staat er gewoon tussen namelijk

en omdat ik in een goeie bui ben op dit moment: klik voor de pagina van jou mobo

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• won
  • Niet online
flashen ging voor zover ik weet niet omdat hij de floppy drive niet wou lezen. Waarschijnlijk dat de BIOS verneukt is door die virus hoe dan ook er is een vervangend bordje gehaald en de computer doet het daar nu ook mee. asus a7v8x (ging voor de msi KT4AV-L maar die was er niet meer, mycom eindhoven)

Verwijderd

;( snif snif, gossie, hoeveel dagen ben je wel niet kwijt geweest aan deze problemen? als tijd geld is, is het soms dus goedkoper om meteen nieuwe hardware te kopen...

gelukkig is het nu beter met je pc... :P
Pagina: 1