LAN installatie lukt niet. geen herkenning

Pagina: 1
Acties:

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Ik probeer mjn netwerk te installeren, maar het lukt niet. De instellingen zijn computer 1: 192.168.0.1 255.255.255.0 computer2: 192.168.0.2 255.255.255.0
Als computer 1 win98 draait, dan loopt het netwerk als een zonnetje, er kan gepingt en gekopieerd worden.
Onder winXP echter, heeft de computer geen toegang tot PC2. Er is geen ping, maar de computer kan wel gevonden worden met de search.
Als ik dan contact wil leggen zegt windows dat ik geen toegangsrechten op de pc heb en dat ik contact op moet nemen met de admin.
De winXP firewall staat uit. computer 1 kan alleen pakketjes zenden en PC2 alleen ontvangen.
PC1 heb ik opnieuw winXP opgezet, maar ook dat hielp niet. De switch knippert wel.
Wat doe ik verkeerd?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

NIC speed settings gecheck? QoS uitgeschakeld in XP? Netbios over IP enabled? Zet de computernaam van de XP machine in je LMHOSTS op 98. ICS uitgezet?

zie ook: [google=98 cannot ping xp] eerst hit met Solved :)

[ Voor 52% gewijzigd door Microkid op 05-03-2004 19:21 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• quazar
QoS staat uit en Netbios over IP is enabled. ICS staat uit. Computer 2 draait ook winXP. Het probleem zit dus niet in win98.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

quazar schreef op 05 maart 2004 @ 19:43:
QoS staat uit en Netbios over IP is enabled. ICS staat uit. Computer 2 draait ook winXP. Het probleem zit dus niet in win98.
Ping je op ip adres of op naam? Welke doet het wel of niet?

Oh ja, check of file and printsharing op XP is geinstalleerd, en dat je op de XP machine een useraccount hebt dat gelijk is aan dat van de 98 machine. (schijnt ook te helpen).

[ Voor 24% gewijzigd door Microkid op 05-03-2004 19:52 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• quazar
pingen op adres of naam wil niet. pingen op 127.0.0.1 wil wel. Ook andersom wil het niet. File sharing is op beide computers enabled. Username is op beide PCs gelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door quazar op 05-03-2004 19:54 ]

Verwijderd

werkgroep gelijk?

• quazar
yep, werkgroep gelijk
edit:
Ze draaien beide XP Pro

[ Voor 44% gewijzigd door quazar op 05-03-2004 20:04 ]

Verwijderd

Al het netwerk hardwarematig goed in elkaar syeekt zou je beide pc's moeten kunnen pingen vanuit een command box. Als je een routertje o.i.d in je netwerk hebt hangen dan kan je ook eens proberen om via een telnet sessie op die router te pingen naar de beide pc's.

Voor wat betreft het verkrijgen van XS op beide WinXP machines ( Home of Professional ? ) kunj e het beste de guest account aan zetten, dat is het makkelijkste.......... :)

Verwijderd

Gateway instellen van PC2 naar PC1

• quazar
Ook dat helpt niet. Windows XP nogmaals opnieuw geïnstallerd, maar zonder succes.
Nog steeds kan PC1 alleen pakketjes zenden onder winXP.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

probeer eens de netwerkkaarten van de pc's om te wisselen, of te vervangen.

Je weet zeker dat de firewall is uitgeschakeld ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

gebruik niet dezelfde username
de xp pc inloggen onder een andere username

• quazar
Ik heb maar even een andere netwerk kaart in mijn PC gestopt en tada: het werkt!
Vaag hoor, de SiS900 onboard nic heeft het wel gedaan onder XP!
Ga nog maar ff op zoek naar nieuwe driver...
Tanx iig

Verwijderd

quazar schreef op 05 maart 2004 @ 19:52:
pingen op adres of naam wil niet. pingen op 127.0.0.1 wil wel. Ook andersom wil het niet. File sharing is op beide computers enabled. Username is op beide PCs gelijk.
Kan je niet echt helpen. Maar ik kan je wel vertellen dat het logisch is dat je naar 127.0.0.1 kan pingen, dat is namelijk de pc zelf waarvan af je wil pingen.

Verwijderd

de rechten van de gebruiker staat denk ik verkeerd.
zoek eens in deze richting dan lukt het denk ik wel

• quazar
Update: toen ik wist dat de netwerk kaart het probleem was, heb ik het MAC adres verandert. Heb gewoon maar een mooi adres bedacht. Nu draait het netwerk met de onboard netwerk kaart als een zonnetje :)
Door het MAC adres in de bios te veranderen werd windows ook gedwongen om de nic opnieuw te installeren, dus het kan aan iets anders dan het MAC adres gelegen hebben.
Blijft een beetje vreemd, maar het werkt :Y)
Pagina: 1