PC66, PC100, PC133 DIMM's uitwisselbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Topicstarter
Kunnen er problemen onstaan als je geheugen geschikt voor een hoger aantal MHz-en in een mobo stopt met een lager aantal MHz-en ?

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als je Mobob dat niet ondersteunt kan dat problemen opleveren. Als je 66MHz geheugen in een MOBO stopr die 100 MHz ondersteunt, en daarnaast nog een geheugenmodule van 100MHz, dan zullen de beide geheugen modules draaien op 66MHz.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Topicstarter
Maar kan ik zonder problemen PC133 DIMM's in een mobo stoppen die maar tot 66 gaat? Dat het geheugen dan ook op 66 loopt, lijkt me logisch en is voor mij geen probleem.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

ja hoor dat werkt
ik heb hier 133 mhz geheugen op 100 mhz draaien...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn verschillende (wat oudere) moederborden voor 66 MHz DIMMs die NIET werken met 100 MHz of 133 MHz.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Ja dat probleem had ik ook met mijn mamaplankje (MSI K7TM PRO)(MS 6340).Ik had eerst een reepje 100 en 133 mhz naast elkaar en dat ging niet.Alle data die door het andere reepje was gegaan was zeg maar kapot (gewonloade zips ensow) maar het lag niet aan 1 van de 2 ramdingies.Toen heb ik ze allemaal maar verkocht en er 1 reep van 128MB ingepleurd
Pagina: 1