Mdi: zit hier toekomst in?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij het pakket MS Office XP en 2003 wordt het programma Microsoft Document Scanning geleverd. Hier kun je dus documenten mee scannen, OCR'en, bekijken, etc.

Nu heeft Microsoft sinds versie 2003 het bestandsformaat *.mdi (microsoft document imaging) ingevoerd. Ik heb het eens geprobeerd. Bij een vergelijking tussen het al langer bestaande formaat *.tiff heb je een stuk minder (30%) ruimte nodig. Bovendien blijft de kwaliteit hetzelfde, en past er ook OCR-info in, die je middels de Windows-zoekfunctie kunt doorzoeken. Erg handig!

Ik vraag me alleen af of dit bestandsformaat *.mdi een toekomst heeft. Ik wil namelijk een heel aantal documenten digitaliseren (inscannen), en het scheelt nogal wat ruimte als ik dat met mdi doe.

Heb ik even een paar vragen:

* Heeft het bestandsformaat *.mdi de toekomst?

* Zijn hier uberhaupt converters voor, die van *.tiff naar *.mdi converteren? Ik heb (nog) niets kunnen vinden :(

* Wat is de ondersteuning voor dit bestandsformaat? Irfanview en ACDSee kunnen het formaat helaas niet aan :(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Ik kan me moeilijk voorstellen dat er zonder kwaliteitsverlies 30% minder data nodig is en er ook nog extra informatie opgeslagen wordt :)

Maar goed... als het voor jezelf is kun je toch gebuirken wat je wilt, als dit ruimte scheelt kun je dat gewoon doen lijkt me. Maar verwacht niet dat een klant het kan lezen :)

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:54
in de zakenwereld blijft pdf populair, scheelt erg ruimte, autocad tekeningen gaan bij ons van1.5Mb naar 0.3 Mb. Volgens mij kan acrobat ook ocr, maar daar heb ik nog geen directe ervaring mee.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:04
Bosmonster schreef op 05 maart 2004 @ 19:52:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er zonder kwaliteitsverlies 30% minder data nodig is en er ook nog extra informatie opgeslagen wordt :)

Maar goed... als het voor jezelf is kun je toch gebuirken wat je wilt, als dit ruimte scheelt kun je dat gewoon doen lijkt me. Maar verwacht niet dat een klant het kan lezen :)
Ik kan me dat zeker wel voor stellen. Microsoft heeft er een handje van om alles op te slaan in ongecomprimeerde bestanden (.wav .bmp etc). Misschien dat ze een keer tijd hadden om een fatsoenlijke bestandindeling met compressie te maken :P

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 10:46
heeft totaal geen toekomst, zonet bij 3 copyshops zo'n bestand geprobeerd te printen

Digital Media Junkie

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:16
Ik vraag me af of je de TIFF wel comprimeerde? 30% klinkt namelijk als het verschil in verliesloze-compressie.
Bosmonster schreef op vrijdag 05 maart 2004 @ 19:52:
Er zijn zat 'lossless' compressiemethoden. TIFF ondersteunt (uit mijn hoofd) LZW.
koelkast schreef op vrijdag 05 maart 2004 @ 18:27:Bovendien blijft de kwaliteit hetzelfde, en past er ook OCR-info in, die je middels de Windows-zoekfunctie kunt doorzoeken. Erg handig!
Zit de OCR informatie echt in het bestand zelf of wordt een MDI bestand na installatie van Office automatisch geïndexeerd door Indexing Services? Dit is namelijk hoe het werkt voor de andere office bestanden. Dezelfde OCR indexering is mogelijk bij TIFF. Microsoft heeft een simpel 'Knowledgebase' artikel waarin beschreven staat hoe je TIFF OCR ondersteuning kan inschakelen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:05
Beetje nutteloze kick imho :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.