Toon posts:

fetchmail mail filteren

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik haal met fetchmail bij verschillende account mail op. op 1 account komen mail binnen voor verschillende personten de to: in de mail is ander bv persoon1@bedrijf.nl komt inde zelfde mailbox uit als persoon2@bedrijf.nl maar ik moet op de interne mail server die mail weer sorteren
dus persoon1@bedrijf.nl moet uitkome in mailbox 1 en persoon2@bedrijf.nl moet uitkomen in mailbox2.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

man fetchmail, zoeken op 'multidrop' en de optie '--envelope'

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Juist. Daar zijn dus verschillende manieren voor. Eén die ik je niet wil onthouden is procmail (daar filter je je mail mee) maar er zijn vast andere mogelijkheden voor. Ik denk echter dat hier genoeg over te vinden is.
Probleem is echter dat je hier niet aangeeft welke mailserver je intern gebruikt. Gebruik je een mailserver die met virtual mailusers werkt? Of heb je een mail server waar er ook werkelijk een persoon1 en persoon2 op de server bestaan.

Voor de laatste:

Een goede fetchmail howto.

Ik doe hem in ieder geval dicht. Als je er nog niet uitkomt open dan, met een startpost die aan de Policy voldoet, maar een nieuw topic.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.