ondertiteling in een (S)VCD

Pagina: 1
Acties:

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
Heel leuk allemaal die site van abdul etc.,
Het werkt ook wel
Maar mijn geluid beeld en ondertiteling lopen dan niet gelijk

Een betere pc lijkt me ook niet de oplossing,
( P4 2.6Ghz 1024 mbram 400mhz RAID 0 2x120gig hardeschijven lezen 104 mb/s schrijven ook behoorlijk snel etc. etc. )
daar zal het dus echt niet aan liggen en ik draai verder geen proccesen op de achtergrond.

Doe ik nouw gewoon iets verkeert???
lukt het andere wel met een minder snelle pc???

Vr gr Daniel

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Euhm, nog steeds is niet helemaal duidelijk wat nu verkeerd gaat: lees ook de een na laatste zin van Merely in "ondertitels in (S)VCD" en leg even uit wat je hebt gedaan, welke programma's, welke instellingen enzovoorts. Werken de subs bijvoorbeeld wel goed in een DivX? Zonder info is niet te zeggen of je wat verkeerd doet ;)

Trouwens nog welkom op GoT. Omdat je nieuw bent: het is handig om de FAQ Forumgedrag even door te nemen, zodat we elkaar beter kunnen helpen :)

In SA FAQ: multimedia staan nog wat sites met uitleg, daar is ook heel wat over sync van beeld, geluid en ondertitels te vinden. Loop dat dus ook even langs. Een te snelle PC lijkt me stug. Al ruil ik met alle plezier mij Athlon 800 in voor de jouwe :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat voor site van abdul wordt hier bedoeld? :?

en een minder snelle pc maakt niets uit voor VCDs hoor :)

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Lijkt me gewoon dat de ondertitel niet goed eronder gezet is. :)

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• G33rt
Gerwin schreef op 05 maart 2004 @ 19:24:
Lijkt me gewoon dat de ondertitel niet goed eronder gezet is. :)
Als dat bij alle (S)VCDs zo is, is dat natuurlijk wel vreemd, en zo komt zijn post ook op me over, dat het altijd gebeurd :)

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

G33rt schreef op 05 maart 2004 @ 19:29:
[...]

Als dat bij alle (S)VCDs zo is, is dat natuurlijk wel vreemd, en zo komt zijn post ook op me over, dat het altijd gebeurd :)
Dat ben ik met je eens, maar zoals eerder in het topic al gezegd is, de snelheid van je pc heeft niets met het afspelen van de (s)vcd te maken, daarbij komt dat bij een s(vcd) toch altijd "gebrand" op de film is, je kunt daar niet echt meer iets aan veranderen. Ondertiteling wordt dus permanent in de film gezet en kan er dus niet meer uitgehaald worden of veranderd worden.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Waarschjinlijk niet goed het geluid er uit gehaald en misschien wel AC3 geluid, enz, enz.......ff meer info please en vooral wat je gedaan hebt met de AVI ( lees G spot)

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Pshyto
sorry ik kan FF niet meer vinden de site die ik helemaal gevolgt heb.
maar uit me hoofd heb ik:
virtual dub gebruikt daar eerst een
plugin in gezet dan dingen invoegen zoals de film en subs
weer naar divx laten coderen als ik hem opsla omdat anders 1 helft film 55 gig werd :(
dan opslaan en pctje FF laten pruttellen en klaar...
maar de ondertiteling loopt wel gelijk als ik gewoon afspeel met de bsplayer maarja dan kan ik het er niet echt inzetten.

vrgr pshyto

• G33rt
Ik dacht dat je het eerst over VCDs had en nu ineens over een divx? Waar heb je nu dan een sub probleem bij? :)

• Pshyto
als ik tutorials volg op internet komt het er allemaal op neer dan ik eerst van een divx(de film) een nieuwe divx maak waar dan de ondertitels inzetten (en die daar dan een (S)VCD van maken) maar mijn probleem licht bij het maken de divx met subs

pshyto

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Zover ik weet is het maken van een Avi( Divx of hoe je het ook wilt noemen) met een sub ingebakken onmogelijk, tenzij de film is geript met de Nederlandse subs.

Branden van een Divx op een cd gaat dan altijd apart met een bestandje dat mee brand o de CD, niet in de film zelf.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Ik ben zelf de laatste tijd ook nogal bezig met een Dutch subje bij de AVI/Divx films te plakken met de tip van abdul.
Dit werkt over het algemeen prima, ik heb zelf alleen het idee dat de subs en de AVI/Divx films niet dezelfde framerate hebben.
Er zitten er helaas bij die ik ook niet gelijk krijg.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gerwin schreef op 05 maart 2004 @ 19:34:
[...]

Ondertiteling wordt dus permanent in de film gezet en kan er dus niet meer uitgehaald worden of veranderd worden.
Dit is altijd zo bij VCD, maar bij SVCD kunnen maximaal 4 ondertitel sporen los van het beeld worden vastgelegd. Deze kun je dan gewoon uitzetten of on-the-fly wisselen, net zoals bij een DVD-Video. Voorbeelden zijn te vinden op Deze pagina.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Pshyto
ja bij mijn manier worden alle beeldjes opnieuw aangemaakt en dan letterjes erin gezet dus het word een nieuw bestand het werkte ook wel liep aleen niet gelijk en de framerate klopt want dat soort dingen heb ik allemaal wel bekeken.
dat laatste vind ik wel FF interresant ga ik zo wel proberen tnx :D

greetz daniel

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

subsync gebruiken en anders is Subtitle studio ook een mooi progje, zo kan je de subs aanpassen aan de film.

Op site Mozartlaan is ook hulp te vinden over Svcd met menu.

[ Voor 23% gewijzigd door Flame17 op 20-03-2004 20:35 ]

Pagina: 1