de bedoeling word duidelijk genoeg met het script lijkt me
De eerste keer werkt alles perfect. Ik vraag om de value, en hij geeft me een mooi alert met "hi". Gebruik ik echter een keertje de function checkbox() dan geeft hij een error zodra ik function test() (nogmaals) gebruik. hij zou dus mooi de value moeten alerten, ook zodra ik die veranderd heb.
"Value" is bij HTML een attribute en staat eigenlijk voor "Default Value". Bij javascript is het echter een property van het object T1, en staat het voor "Current Value"
/me heeft zijn huiswerk gedaan voor met de vraag te komen
Ik heb geprobeerd om wat te rotzooien met dingen als onInput, maar tevergeefs
. Iemand suggesties?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <SCRIPT type="text/javascript">
function test() { // deze is om output van de value van T1 te alerten.
test = document.getElementById('T1').value; // var test = de value van T1
alert ('value is '+test+'') // alert de value
}
function checkbox() // als C1 checked is de textbox unlocken, en andersom locken.
{
text = document.getElementById('T1')
check = document.getElementById('C1')
if (check.checked == true) { // als C1 checked is dan is T1 niet disabled
document.getElementById('T1').disabled = false;
}
else { // als C1 unchecked is dan is T1 disabled
document.getElementById('T1').disabled = true;
}
}
</SCRIPT> |
code:
1
2
3
| <p><input type="checkbox" id="C1" value="ON" onClick="checkbox()"> <input type="text" id="T1" size="20" disabled="true" value="hi"></p> <p><a href="javascript:test()">test</a> |
De eerste keer werkt alles perfect. Ik vraag om de value, en hij geeft me een mooi alert met "hi". Gebruik ik echter een keertje de function checkbox() dan geeft hij een error zodra ik function test() (nogmaals) gebruik. hij zou dus mooi de value moeten alerten, ook zodra ik die veranderd heb.
"Value" is bij HTML een attribute en staat eigenlijk voor "Default Value". Bij javascript is het echter een property van het object T1, en staat het voor "Current Value"
/me heeft zijn huiswerk gedaan voor met de vraag te komen
Ik heb geprobeerd om wat te rotzooien met dingen als onInput, maar tevergeefs
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 16:53 ]