dualhead, last van de magneten?

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik heb nog niet echt ene probleem maar ik vroeg met toch iets af.
Ik heb 2 beeldschermen aangesloten op mijn computer dus gewoon dualhead werkt allemaal prachtig. Ik werk doorgaan op 1 en af en toe een tweede er bij.

Maar het zit zo als ik die 2de aanzet dan gaat die 1ste ook even raar doen, beetje trillen zeg maar, is dit niet slecht en gaat hij zo niet kapot?

Af en toe zie ik ook wat wazige dingen voorbij vliegen op beeld wat wazige strepen niet echt strepen maar gewoon iets vreemds.

Nu vraag ik me af of het ligt dat de magneten misschien elkaar storen of dat dat normaal is en dat ik me geen zorgen moet maken. Of misschien is er een speciale manier hoe je je beeldschermen moet neerzetten, afschermen zodat dat dat niet meer is. Ik ben erg benieuwd.

Ik heb 1x Philips 107 T5 die ik zeg mar als hoofdmonitor gebruik en 1x Philips 107 T die ik dus als tweede monitor gebruik hopelijk weet iemand hier iets meer van, alvast bedankt!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:06
is niet erg :) dit komt gewoon van de degaussen van de monitor bij het aanzetten, hebbend ie philipsen bij ons op school ook allemaal :)

https://wren.co/join/Devian

• Drazzic
Ok prima dan weet ik al genoeg :) thanks!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erg bekend, Philips monitoren lijken er bijzonder last van te hebben (hier op het werk is er een hoorbare 'PLOF' van zeker 5 omringende monitoren als een zesde aangeschakeld wordt)- niets mis mee, al schrik je er idd wel van...

Oslik blyat! Oslik!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maar het zit zo als ik die 2de aanzet dan gaat die 1ste ook even raar doen, beetje trillen zeg maar, is dit niet slecht en gaat hij zo niet kapot?

Af en toe zie ik ook wat wazige dingen voorbij vliegen op beeld wat wazige strepen niet echt strepen maar gewoon iets vreemds.
Niks aan het handje, de schermen worden gewoon beïnvloed door de verstoringen in het magnetisch veld dat ze veroorzaken. Zeker bij het aanzetten is er even een grote verstoring die je in schermen dicht in de buurt goed kunt zien. Een grappig effect is ook als je twee CRT's met de ruggen tegen elkaar zet. Je ziet dan vaak een van boven naar beneden bewegende horizontale band. Het kan totaal geen kwaad, maar is soms wat irritant. De enige oplossing is de schermen verder bij elkaar vandaan zetten, al is dat bij een DH opstelling natuurlijk geen beste oplossing ;)

Verwijderd

dit heb ik ook bij mijn schermen in dual head, een 17" daewoo en een 15" zonder merk.. bij mij was de oplossing om beide op de zelfde resolutie en refreshrate te laten draaien, werkt nu perfect :)

• Drazzic
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 14:42:
bij mij was de oplossing om beide op de zelfde resolutie en refreshrate te laten draaien, werkt nu perfect :)
Ze staan volgens mij ook precies het zelfde, maar ik heb er verder geen last van dus een groot probleem is het niet, was alleen bang dat ze dadelijk kapot gingen er door maar dat is dus neit :)
Pagina: 1