Toon posts:

[win2003]Mijn Documenten Redirecten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier bezig, samen met een andere systeembeheerder, met het configureren van win2003 icm xp... dit gaat lekker en we zijn al aardig op weg...

We hebben al een groot deel van het beleid uit bedacht maar nu komen we bij het redirecten van Mijn Documenten

We hebben het al voor elkaar maar er is 1 klein drempeltje die wij niet kunnen overbruggen, namelijk;

Het gaat hier om een systeem dat op basisscholen gedraaid gaat worden, nu doen we de kinderen in OU's plaatsen (OU zal dan de klas zijn waar ze in zitten), hun Mijn Documenten komen dan onder >> (als het kind in groep6 zit) homedir\groep6\%USERNAME%\Mijn Documenten
Dit is ons dus al gelukt en geen probleem dus...

Maar elk jaar gaan de kinderen over naar de volgende klas... dus de kinderen komen dan in een ander OU terecht (groep7) met een ander beleid (in dit beleid wordt Mijn Documenten naar homedir\groep7\%USERNAME%\Mijn Documenten omgeleid) Dit werkt ook gewoon... hij zet netjes alle documten over naar de nieuwe locatie... alleen het enige waar wij over struikelen is >> Hij laat de oude map staan onder groep 6, deze is wel helemaal leeg maar de map met de name %USERNAME% blijft staan... kan dit ook niet automatisch verwijderd worden!?

We hebben al een alternatief bedacht, maar het zou mooi zijn als dit gewoon werkt!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:52
Waarom gebruik je niet gewoon een centrale \homedir\ voor de mijn documenten, dan hoef je alleen maar de gerbuikers naar een andere gpo te slepen en blijven de paden gewoon bestaan?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:47
Zou je dit ook niet via een group policy kunnen uitvoeren ?
Ik denk, dat als je een group policy maakt, die je één keer per jaar laat draaien ( begin of einde van schooljaar ) en je geeft daarin aan dat alle documenten verplaatst moet worden en dat de oude documentmappen verwijderd moeten worden, dat het wel zal werken.
Evt met een scriptje ofzo..

Hoe heb je het dan nu voor elkaar gekregen ?

Verwijderd

Topicstarter
Het verplaatsen van Mijn Documenten doet hij al... dat heb ik al ingesteld in het beleid...

Maar hij laat op zijn oude locatie 1 mapje staan, namelijk het mapje met de naam %USERNAME% (naam van gebruiker)... dit mapje is voor de rest leeg want de inhoud is al verplaatst naar de nieuwe lokatie!

Nu wil ik graag dat het lege mapje ook meteen verwijderd wordt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik haal even [advanced] uit je topic titel - dat staat zo raar :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik vind het prima... ik had dat juist expres gedaan want nu gaan mensen denken >> lees eens de How To enz enz... maarja...
Pagina: 1