AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Misschien gebruikt je camera FAT16 en je MP3 speler FAT32??
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
/me heeft goede ervaringen met Dane Elec readers
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 17:04 ]
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Vervolgens ff langs een fotozaak gefietst en daar kreeg ik te horen dat ik het kaartje nooit meer kan gebruiken in m'n camera! Bestandssysteem is veranderd enzo...
Dus tja... voordat ik zo'n cardreader ga aanschaffen wil ik wel graag weten of het gaat helpen.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Er verschijnt wel een driveletter als ik de camera aansluit, maar ik kan niks doen (heel windows verkenner loopt klem als ik de drive probeer te bereiken)maartena schreef op 05 maart 2004 @ 17:06:
In veel gevallen wordt de camera zelf ook als "reader" herkend in de computer (Bijvoorbeeld: Er komt een extra drive letter bij). Als dit het geval is, dan kun je ook met software de kaart opnieuw formatteren volgens mij.
Verwijderd
Dus ik weet niet watvoor mp3 spelertje je hebt, maar misschien heb je er wat aan
Verwijderd
Dat het bestandssysteem veranderd is hebben ze gelijk in. Maar het is wel degelijk weer goed te krijgen met een reader. Als je een low-level format doet met de juiste software en vervolgens het kaartje met de MP3-speler formatteert doet hij het weer.Undertaker2 schreef op 05 maart 2004 @ 17:08:
Vervolgens ff langs een fotozaak gefietst en daar kreeg ik te horen dat ik het kaartje nooit meer kan gebruiken in m'n camera! Bestandssysteem is veranderd enzo...
Tegenwoordig is een 128MB kaartje volgens mij wel goedkoper als een reader. Dus je kunt ook gewoon het huidige kaartje in je camera laten zitten en er nog eentje bijkopen voor je MP3-speler. Ben je goedkoper uit, je weet zeker dat het werkt en als bonus heb je nog extra geheugen.Dus tja... voordat ik zo'n cardreader ga aanschaffen wil ik wel graag weten of het gaat helpen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 17:39 ]
Maargoed... heb het kaartje volledig gewist en getest met cw.exe op deze pagina http://www.marshost.com/~rashmun/
Helaas ook zonder succes...
/edit
Damn... zelfs een complete image van een lege kaart met WinHex op m'n kaartje plaatsen helpt niet
Zucht...
[ Voor 18% gewijzigd door Undertaker2 op 05-03-2004 18:43 ]
Een smartmedia kaartje heeft twee 'lagen'. De structuurlaag en de bestandssysteem laag.
MP3-spelers, andere apparaten, en het Windows Formatteercommando passen zowel de structuurlaag als de bestandssysteemlaag aan. Dit laatste kan onder andere ongedaan worden gemaakt met de WinHEX procedure op deze pagina. http://www.marshost.com/~rashmun/ (linksonder)
De structuurlaag, ook wel aangeduid met Card Information System (CIS), is NIET zomaar te herstellen. Wanneer je fijn met WinHEX of een ander programma je kaartje hebt geformatteerd, dan zal ie nog steeds niet werken omdat de CIS niet hersteld is.
Op de eerder genoemde pagina is gelukkig wel een tooltje te downloaden (smprep.exe) waarmee je de CIS kan herstellen. Het vervelende is dat dit niet met alle cardreaders werkt. Alleen die cardreaders waar je het programmaatje 'officieel' bij krijgt gaan waarschijnlijk werken.