Oplaadbare batterijen 2000mAh ook in muis?

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik heb een aantal oplaadbare batterijen over van een digitale camera die ik inmiddels heb verkocht. Toen ik de batterijen en lader kocht werd mij verteld dat ik deze alleen in een digitale camera kon gebruiken. Omdat ik het zonde vind dat ik deze dure accu's nu niet gebruik vraag ik mij af of ik ze bv niet in mijn draadloze muis kan gebruiken. Wie weet of dit (zonder schade aan de muis aan te brengen) mogelijk is?

Het gaat om de volgende accu's / batterijen (penlite)

AA KR 15/51 NiMH
1.2 V / 2000 mAh

Normale batterijen zijn toch 1.5 V? Wie helpt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

TTLCrazy

Listen to Frankie

Tuurlijk kan je die gebruiken. Het is inderdaad alleen de vraag of muis accoord gaat met de lagere spanning.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 23:36

Klippy

Still Game

Gaat gewoon werken, waarom niet :)

Gebruik al sinds het begin oplaadbare batterijen in mijn Logitech Cordless Mouseman Optical.
Allemaal 1,2Volt.

1000mAh
1400mAh
1700mAh

Met allemaal geen problemen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Ja, je kunt ze overal in gebruiken.

De 'maren' zijn:

- Voltage is 1.2 volt per accu, terwijl batterijen 1.5 volt geven. Voor sommige apparatuur zou dit een probleem kunnen zijn.
Gaat je apparaat er kapot van? Wel, gaat je apparaat er kapot van als gewone batterijen bijna op zijn en nog maar 1.2 volt geven? Nee dus.
Verder kunnen de meeste apparaten tegenwoordig een beetje spanningsdaling prima hebben en werken ze er heerlijk mee.

- Accus hebben een zekere mate van zelfontlading. 2000mAh is een beetje overkill; die zijn eerder leeg door zelfontlading dan door gebruik.

Maar je kunt ze dus echt prima overal instoppen als vervanging voor eenmalige Duracells van meer dan een euro per stuk.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik heb ze intussen in de muis gedrukt en deze werkt prima (ik wilde eerst zeker zijn dat ik niets kapot zou maken). Dank voor de info. Nu maar eens kijken hoe lang ze het volhouden :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum