[refresh-rate] XP zegt 100 OSD zegt 85

Pagina: 1
Acties:

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
Ik heb een philips 109B50 en een ATI 9600, en in xp heb ik m ingesteld (na het instaleren van de juiste monitor driver's) op 100 hz (1152x864), maar als ik dan in m'n OSD kijk zegt ie vrolijk dat ie maar op 85 hz draait.

wat heb ik allemaal al ge-probeerd:

- andere resolutie (als ik m lager zet dan klopt wel in XP en in m'n OSD)
- monitor opnieuw instaleren
- videokaart opnieuw instaleren
- in t lijstje alle modie weergeven 1152x864 32 bit 100 hz selecteren en toepassen
- XP opstarten met monitor uit en pas als XP klaar is monitor aanzetten
- vinkje weggehaald bij "alleen opties die de monitor aan kan weergeven (oid) "
- search gebruikt, maar alle soortgelijke problemen daar waren i.c.m. een geforce

alle tips welkom

[edit] klein toevoeginkje [edit]

[ Voor 15% gewijzigd door dikiedik op 05-03-2004 16:55 ]

ride on

Verwijderd

dikiedik schreef op 05 maart 2004 @ 16:09:

- vinkje weggehaald bij "alleen opties die de monitor aan kan weergeven (oid) "

----------------->>>> je zegt het zelf al.<<<------------------------

alle tips welkom
trouwens vieze naamsteler :+ :)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 16:28 ]

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
ik heb dat vinkje later pas uitgeklikt als optie om te zien of dat soelaas bracht, nee dus.

[offtopic] ik sta 'iets' langer ingeschreven als u, (klik maar eens op mijn profiel) dus a.u.b. niet flammen voordat je weet of iets zo is, tnx [offtopic]

ride on

Verwijderd

dikiedik schreef op 05 maart 2004 @ 16:59:
ik heb dat vinkje later pas uitgeklikt als optie om te zien of dat soelaas bracht, nee dus.

[offtopic] ik sta 'iets' langer ingeschreven als u, (klik maar eens op mijn profiel) dus a.u.b. niet flammen voordat je weet of iets zo is, tnx [offtopic]
Zet fast writes eens uit veel mensen hebben hier problemen mee.

of probeer dit eens denk zelf niet dat het helpt maar het valt te probere, installeer andere drivers bijvoorbeeld die van www.omegacorner.com. Maar verwijder eerst je oude door deze stappen te volgen:

Driver cleaner downloade

http://www.driverheaven.net/cleaner/DC2Setup_27.zip

Stap

1) installeer driver cleaner

2) je trekt de stekker van je netwerkkaart eruit (zodat windows niet automatisch de drivers er op terug kan zetten.

3) je gaat naar configuratiescherm/ software en kiest daar voor het verwijderen van de ati drivers.

4) je start de pc opnieuw op in veilige modus (f8 ingedrukt houden bij het opstarten)

5) als hij vraagt om de drivers voor je vidkaart te installeren alles annuleren als dat kan. Check voor de zekerheid ook nog ff voor de zekerheid of hij de beeldadapters wel heeft verwijdert, door op deze computer (rechter muisknop)/ eigenschappen / hardware / apparaatbeheer te klikken staat daar een icoontje dat een fout aangeeft met daar het woord beeldschermadapter (iets in die richting weet het woord niet precies) erachter dan zit je goed.

6) Start driver cleaner op en druk op de tools tab bovenin en dan cab cleaner. Clean de file(s) die er staan . Dit kan een heel tijdje duren.

7) als hij klaar is druk weer op de tools tab, maar nu driver cleaner. In het schermpje wat je nu ziet kies je voor ati en druk je op clean.

8) start de pc opnieuw op

9) installeer je drivers weer.

Eventueel een oudere versie, ik raad 3.7 aan die werkt het best bij mij vooral qua snelheid.

Hier te dl'e http://www2.ati.com/drive...-030812a1-010735c-efg.exe (download dit wel eerst voordat je driver cleaner gaat gebruiken, omdat als je netwerkstekker der weer in steekt het geen nut heeft gehad).

10) start windows opnieuw op. Steek je netwerkstekker der in. Hij zou het nu weer normaal moeten doen.

Wat je ook nog kan doen en waar hierboven ook al op een vage manier naar verwezen werd is Windows Service pack 1 installeren, dit wordt ook aangeraden door Ati.

hier te dl'e : http://www.microsoft.com/...icepacks/sp1/expresso.asp

{oh, maar was maar las grapje bedoeld}

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
das allemaal nie nodig, je moet bij monitor opties van ati, tabblad Weergave in geavanceerde monitor eigenschappen openen, daar klik je op je monitor, daar moet je uitvinken get DDC information oid en dan kies je de Max refreshrate en resolution van je monitor, weet je trouwes cker dat je monitor t ondersteund? en anders kan je ook nog refreshrate override op 100Hz zetten...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

als je even op de site van philips had gekeken had
je het zelf kunnen opzoeken :(. is dat nou veel moeite?

Klik

quote :)

Een maximale horizontale frequentie van 97 kHz geeft een resolutie van maximaal 1920 x 1440 en een aanbevolen resolutie van 1280 x 1024 bij maximaal 90 Hz.

[ Voor 3% gewijzigd door Pollewob op 05-03-2004 20:15 ]

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
tha stinger, tnx, maar als je goed had gelezen had je gezien dat ik alleen op die gegeven refresh rate prob's had.

BiG-GuY ; YES dat is m , hoe kom je erop, dat ik daar NIET had gekeken "you're a life saver" ik zal t nooit meer vergeten.

[offtopic] mischien iets voor de FAQ, als t in de standaard beeldscherm opties van XP niet lukt dan mischien wel in de ge-avanceerde settings van je driver voor die specifiekke monitor onder t tabje weergave's [offtopic]

ride on

Pagina: 1