Toon posts:

midi input superzacht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn digitale piano aansluit op m'n pc, mbv een midi kabel, op de gameport van mijn geintegreerde geluidskaart, krijg ik heel zacht geluid als ik speel.
Ik gebruik het programma midi-ox om te kijken of alles goed werkt, en midi-ox ziet alle noten precies die ik aansla. Gewone midi files spelen goed af, en ook toetsenbord input gaat goed.

Hetzelfde treed op bij fruity loops/cakewalk, waar ik wat kan horen door bijv. volume output te versterken tot 200% in het programma zelf.
Is dit normaal gedrag voor keyboards die je aansluit op je pc met midi?
De piano is aanslaggevoelig en speelt normaal al behoorlijk zacht zonder een pc,
dus ik denk dat dat kreng midi waarden stuurt met een extreem laag volume.

Pc draait windows xp en piano is korg sp200. Midi drivers zijn mpu-401 en microsoft gs wavetable.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

soundblaster??? hier issie namelijk ook zacht

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
geen soundblaster, het is een c-media kaartje, cmi8738/c3dx nogwat

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmm ..misschien een kwaal van winXP? (ik heb et ook, met een soundblaster)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Check of je velocity settings niet gelimiteerd staan. Velocity heeft een range van 0-127 maar kun je ook handmatig zetten.

Volgens mij heeft MidiOx een setting hiervoor en anders ff de midi-out instellingen van je digitale piano bekijken.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
velocity in cakewalk veranderen maakt het geluid inderdaad normaal, tenminste als ik op 127 zet. Ik heb net gelezen dat velocity het volume van de noten is, waarschijnlijk betekent het zoiets als de snelheid waarmee je op de toetsen slaat.
In midi ox moet dat kunnen met page up/down maar in dat programma merk ik er niks van. In cakewalk lijkt het trouwens, nadat ik de velocity op 127 heb gezet, dat er een soort lag is tussen spelen en horen van wat ik speel. Heel kort, maar net merkbaar. Met fruity loops heb ik dat niet, als ik een sf2 sample gebruik :? :?

en op de piano zelf kan ik bar weinig instellen wat midi betreft...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 15:42 ]

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Stel in: disable remote velocity .. (indien je keyb geen velocity heeft).

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Maurice schreef op 05 maart 2004 @ 15:43:
Stel in: disable remote velocity .. (indien je keyb geen velocity heeft).
whee!! dat werkt aardig in fruity loops. Bedankt!

Ik vraag me alleen nu nog af, waar die lag vandaan komt in cakewalk?
Is cakewalk langzamer met verwerken dan fruity loops?

Ik heb net fruity loops ook midi out gekozen ipv soundfonts, en daar is er ook een kleine lag. Ligt dit aan mijn geluidskaart, als ik een duurdere had, zou er dan geen lag zijn? Bijv. een soundblaster live :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 15:57 ]

Pagina: 1